Hakan Çelik Güneydoğu'nun çehresi değişecek
HABERİ PAYLAŞ

Güneydoğu'nun çehresi değişecek

Haberin Devamı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın siyasetteki ilk döneminde en iddialı hedeflerinden biri, hava taşımacılığının geliştirilmesiydi. Son 13 yıla bakınca AK Parti hükümetinin en başarılı olduğu sektörler arasında havacılığı görüyorum. Binali Yıldırım’ın Ulaştırma Bakanlığı döneminde bu alanda önemli yol kat edildi. Havayolu kuruluşları yüksek performans gösterdi, ama yurdun dört bir yanında havaalanları inşa edilmeseydi bu başarı yakalanamazdı.

Yıldırım’dan sonra görevi devralan Lütfi Elvan da projelerin hızla tamamlanması için çalıştı. Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından dün açılan Hakkâri Yüksekova Havaalanı, Güneydoğu’nun kaderini etkileyecek özellikte. Yoksulluk ve işsizliğin kıskacındaki bölgeye yeni istihdam gelmesi için bu yatırım stratejik nitelik taşıyor.

[[HAFTAYA]]

Doğudaki şehirlerin Türkiye’den kopuşunu sağlamaya çalışan PKK, havaalanının yapımını engellemeye çalışıyordu. Her türlü sabotaj girişimine rağmen çalışmalar tamamlandı ve Selahaddin Eyyübi adı verilen havaalanı resmen hizmete açıldı. Çözüm sürecinin ilerlemesiyle Hakkâri çevresinde ticaret ve turizmde önemli hareketlilik olacağına inanıyorum. İran’a çok yakın olan havaalanı sayesinde komşu ülkelerden ciddi sayıda ziyaretçi, İstanbul üzerinden dünyaya ulaşabilecek. Geçen hafta açılan Ordu-Giresun Havaalanı da (ORGİ) Karadeniz’in bu iki önemli şehrinde ekonomiyi canlandıracak.

* * *

Bir başka önemli gelişme de yerli yolcu uçağı üretimiyle ilgili. Başbakan Davutoğlu bu hamlenin detaylarını dün ilk kez açıkladı. Türkiye, 2023 yılına kadar 60-70 yolcu kapasiteli “milli bölgesel yolcu uçağı geliştirilmesi projesi”ne resmen adım atmış oldu. İlk aşamada 32 kişilik yolcu uçağının üretimi var. Bu uçak, halen çeşitli ülkelerde kullanımda olan Alman Dornier tabanlı olacak.

Türkiye buradan elde edilecek bilgi birikimiyle 60-70 kişilik kendine özgün yolcu uçağını tasarlayacak. Bu süreçlerde, koordinasyonu, Prof. Dr. İsmail Demir’in başında olduğu Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) sağlayacak. Dornier’in haklarını elinde bulunduran ABD’li Sierra Nevada Corporation gerekli izinleri alacak ve teknolojik desteği temin edecek. Türkiye’nin deneyimli şirketleri TAI, Aselsan, TEI, Havelsan, THY Teknik, Alp Havacılık, Kale Havacılık, TCI, TSI gibi şirketler ciddi roller üstlenecek.

32 kişilik jet motorlu uçağa TRJ-328 adı verilecek. Hızı 750 kilometre, menzili 3.720 kilometre olacak. Turboprop (pervaneli) modeli de bulunacak uçaklar, askeri ve nakliye amaçlı da kullanılabilecek. Geliştirilme sürecinin oldukça pahalı olacağına şüphe yok. Uluslararası kuruluşlardan gerekli sertifikaların alınması ve üretilecek uçaklara müşteri bulunması da işin zor tarafları. Ancak fazlasıyla geri kaldığımız bu alana bir yerlerden girmemiz gerekiyordu. Projelerde emeği geçen herkesi kutluyorum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder