Türkiye'nin en büyük rakibi

Çarşamba, 11 Kasım 2009 - 05:00

Çekoslovakya’nın bölünmesiyle ortaya çıkan küçük bir ülke olan Slovakya otomobil konusundaki atılımlarıyla Avrupa’nın en büyük üreticilerinden biri haline geldi. Yılda 600 bin otomobil üreten 5 milyon nüfuslu Slovakya, dünyada nüfusa oranla en çok otomobil üreten ülke durumunda.

Slovakya’da üretim yapan markaların başında Volkwagen Grubu geliyor. Farklı markaları bir araya getiren bu ailenin Slovakya’da Touareg, Porsche Cayenne ve Audi Q7 modelleri üretiliyor.

Fransız Peugeot Citroen Grubu da 2003 yılında yeni üretim merkezi olarak Slovakya’yı tercih etmişti. Peugeot’nun Türkiye’de de büyük ilgi gören 207 modeli Slovakya’da üretiliyor.

Bu ülkede üretime başlayan üçüncü büyük Güney Koreli Kia markası oldu. Kia, 2004 yılından bu yana Slovakya’da binek modeli Cee’d ve küçük sınıftaki arazi aracı Sportage’ı üretiyor.

Slovakya Dışişleri Bakanı Miroslav Lajcak ile geçen hafta Bratislava şehrinde özel bir görüşme yaptım. Avrupa ekonomisindeki gelişmeleri, Türkiye’nin Avrupa’dan görünüşünü ve Slovakların ekonomik başarılarını konuştuk.Slovak Bakan Lajcak, Türkiye ile rakip gibi göründüklerini ancak bu alanda ortaklığa gidebileceklerini açıkladı. Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne katılımına en güçlü desteği veren ülkelerden biri olduklarını hatırlatan Slovak Dışişleri Bakanı, uluslararası yatırımlar konusunda elde ettiği birikimi de paylaşmaya hazır olduklarını ifade etti. Slovak Bakan, Avrupa’nın küresel bir güç olabilmesi için Türkiye’nin katkısını hayati önemde gördüklerini söyledi.

RENAULT ÖNEMLİ BİR KARAR AÇIKLAYACAK

Türkiye’de yatırım yapan en büyük Avrupa markalarından biri olan Renault, çok önemli bir açıklama yapmaya hazırlanıyor. Açıklamayı cuma günü Türkiye’ye gelecek olan Renault’nun Uluslararası Operasyonlar Genel Müdürü Patrick Pelata’nın yapması bekleniyor. Toplantıya Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ve Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu da katılacak.

PEUGEOT ÇITAYI YÜKSELTTİ

Peugeot’nun ‘cross over’ adı verilen segmentteki modeli 3008 ile uzun bir test sürüşü gerçekleştirdim. Arazi aracının avantajlarıyla bir şehir otomobilinin konfor özelliklerini bir araya getiren Peugeot 3008 her bakımdan çok başarılı ve çekici bir otomobil. Yeni Peugeot 3008’in direksiyon koltuğuna oturur oturmaz elit bir hava kendisini hissettiriyor. Malzemelerin kalitesi daha önce hiçbir Peugeot modelinde olmadığı kadar iyi. Geniş ve rahat koltuklarıyla neredeyse mükemmel bir ergonomi sunan 3008, uzun yolculukları bile keyfili hale getiriyor. Aracın etkileyici iç mekanı pek çok açıdan uçak kokpitlerini çağrıştırıyor. İki koltuk arasında yer alan kol dayama bölümünde şaşırtıcı ölçüde geniş bir saklama alanı mevcut. Otomobillerinde ıvır zıvır taşımaya meraklı sürücüler bu geniş alanı çok sevebilir. 

Her türlü yolda zorlanmadan yolculuk

Üç farklı motor tipiyle Türkiye’ye gelen 3008’de benzinli ve dizel seçeneklere sahip olabilmek mümkün. 3008’in bagajı da çok geniş ve yükleme yapmak kolay. 3008’in getirdiği en önemli yeniliklerden biri ‘Grip Control’ adı verilen elektronik yardım sistemi. Bu donanıma sahip 3008 modelleri neredeyse bütün yol koşullarında zorlanmadan ilerleyebiliyor. Buna kumlu ya da çamurlu zeminler de dahil. ‘Grip Control’ sistemini alabilmek için 700 lira ödeme yapmak yeterli oluyor. Benim kullandığım araç otomatik şanzımanla donatılmıştı. Premium paket adı verilen donanım listesine sahip olan bu aracın anahtar teslim fiyatı 59 bin 400 lira. Şık bir ızgaraya sahip olan 3008 önden bakıldığında oldukça heybetli görünmesine karşın yandan ve arkadan zarif bir otomobil havasında.

HİDROJENLİ HONDA

Honda, Temmuz 2008’de Amerika’da ve Kasım 2008’de Japonya’da satışına başladığı hidrojenle çalışan aracı FCX Clarity’yi Avrupa yollarına çıkarmaya hazırlanıyor. Bu amaçla firmanın ar-ge (araştırma-geliştirme) tesislerinin bulunduğu Almanya’nın Offenbach kentinde test çalışmalarına başlandı. Üstün teknolojiye sahip bir hidrojen yakıt hücresine ve elektrik motoruna sahip olan FCX Clarity’nin egzozundan sadece su buharı çıkıyor. Çevreci otomobiller geliştirmek konusunda Japon Toyota ile rekabet eden Honda yeni FCX modeliyle bu yarışta önemli bir adım atmış olacak.

VOLVO S60 İNSANA ÇARPMAYACAK!

İsveçli otomobil üreticisi Volvo, en beğenilen modellerinden biri olan S60’ı baştan sona yeniledi. Dinamizmi ve sportifliğiyle bugüne kadar üretilen bütün Volvo modellerinden farklılaşan yeni araç 2010 yılının sonlarına doğru Türkiye’ye ithal edilecek. Bütünüyle yeni Volvo S60 ile ilgili olarak açıklamada bulunan Volvo Cars Başkanı ve İcra Başkanı Stephen Odell, “Bütünüyle yeni Volvo S60’ı bir sanatçının şaheserine gösterdiği özenle şekillendirdik” diye konuştu. Yeni Volvo S60, önündeki bir yayayı tespit ederek sürücü zamanında tepkide bulunmazsa otomatik olarak fren yapıp olası bir kazayı önleyecek ‘çarpışma uyarılı tam otomatik fren ve yaya algılama sistemi’ (pedestrian detection) ile donatılacak.