Dr. Cihan Avaroğlu TV ve gıda reklamları
HABERİ PAYLAŞ

TV ve gıda reklamları

Haberin Devamı

Evlerimizin davetsiz misafiri olan televizyonların yaşantımıza girdiği son 50 yıldan bu yana reklamlarla da iç içe yaşar olduk. Reklamların çocukları nasıl etkilediği sayısız bilimsel çalışmayla ortaya kondu. Her aile, evinde bu etkinin nasıl gerçekleştiğini farklı şekillerde gözlemleyebilir. İki yaş üstü okul öncesi çocuklar arasında yapılan araştırmalar ilginç bir gerçeği ortaya koyuyor:

Gıda reklamları bombardımanına maruz kalan çocuklar, tok olsalar da, diğer çocuklara oranla daha fazla yeme eğilimine giriyorlar. Oysa erken çocukluk dönemi, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının oluşması için çok önemli bir devre. Bu dönemde gıda reklamına maruz kalmak yiyecek ve içecek tercihlerinin değişmesine neden oluyor. Sizlerin de gözlemlediği gibi, reklamların çoğu boş kalori olarak değerlendirdiğimiz, enerjisi zengin, besin değeri fakir gıdalardan oluşuyor.

Sabah aç, akşam kapat!

Ülkemiz; kişi başına düşen milli gelirin hiç de yüksek olmadığı, çok farklı sosyo ekonomik ve eğitim düzeyine sahip bir nüfus yapısına sahip. Birçok aile televizyonu sabah açıp akşam kapatıyor, çocuk aralıksız izlemese de görsel alanın arka planında sürekli reklamların etkisinde kalıyor, hedef oluyor.

OLUMSUZ ETKİLERE DİKKAT!

● Ruhsal olarak etkiler
● İştahsızlığa neden olur
● Abur cubur yeme alışkanlığı oluşturur
● Obezitenin kapısını açar
● Alerjiyi tetikler

NE YAPILMALI?

● Devlet politikası olarak, gıda reklamlarına denetim ve kısıtlama getirilmeli.
● Çocukların ekran karşısında zaman geçirmesi engellenmeli.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder