Uçak cazip ama otobüs revaçta

Solok, cazip kampanyalar sunan uçakların, zamanında kalkmaması, fazla yüke fiyat uygulaması ve sabit fiyatı olmaması gibi dezavantajlar nedeniyle otobüsler kadar tercih edilmediğini söyledi

Uçak cazip ama otobüs revaçta

DEZAVANTAJLARI ÇOK

Şehirlerarası ulaşımda, havayollarının yaptığı kampanyalar, otobüs tercihini bir nebze azaltsa da bu durum yaşanan bazı dezavantajları ortadan kaldırmaya yetmedi. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkan Vekili ve Metro Turizm Otobüs Grup Koordinatörü Sinan Solok, uçak firmalarının sektörün rakibi olduğunu ama otobüslere göre henüz daha tercih edilebilir olmadıklarını kaydetti.

SABİT FİYATI YOK

“Uçak firmaları, vergi indiriminden dolayı zaman zaman cazip oluyor. Ama bu firmalar duruma göre fiyatlarını da çok artırıyor. Sabah saatlerinde, bayramlarda, yılbaşı ile tatillerde, cuma ve pazar günlerinde yüksek fiyat uyguluyorlar” diyen Solok, otobüs firmalarının ise devletten hiçbir destek almadan kendi yağıyla kavrulduğunu ve sabit ücretle seyahat imkanı sağladıklarını belirtti.

FAZLA YÜK TAŞINAMIYOR

Solok, Türkiye’de yolcu taşımacılığında yüzde 93 karayolu, yüzde 4 havayolu ve yüzde 1-2 demiryolunun payı olduğunu belirtti. Solok “Uçak fobisi olan insanlar var. Az miktarda yük taşıyabiliyorsunuz. Doğu, Güneydoğu, Karadeniz’de yük fazla. Bizde yükte sınır yok. Uçaklarda belli kiloyu geçtiğinizde fiyat ödüyorsunuz. Uçakların hiçbiri saatinde hareket etmiyor, rötarlar var” dedi.

40 MİLYON EURO YATIRIM

Metro Turizm olarak 2010’a yeni yatırımlarla başladıklarını belirten Solok, “Şubatta 30 tane 2010 model üç koltuklu otobüs alacağız. Her koltuğun arkasında TV, ayrıca internet, oyun, müzik imkanı var. 2010 için yeni servis araçları alıyoruz. 100 adet normal otobüs siparişimiz var. 2010 için 40 milyon euro yatırım yaptık” diye konuştu.

Fiyatlarında ekonomik olmaya özen gösteren Metro Turizm’in 1 milyon adet yolcu kartı bulunuyor. Firma, Silahlı Kuvvetler, Vakıflar, Milli Eğitim Bakanlığı, Telekom ile anlaşmalı. Öğretmene ve öğrenciye indirim uygulanıyor. Firma, Ankara-İstanbul arasında 23 lira, İstanbul-Edirne arasında 8 lira, İstanbul- Bursa arasında 10 liraya yolcu taşıyor.

2009’da 12 milyon yolcu taşıyan Metro’nun bu yılki hedefinin 25 milyon yolcu olduğunu dile getiren Solok, “450 milyon lira ciro yaptık. 30 adet çift katlı otobüs aldık. 16 milyon euro yatırım yaptık” dedi. Sektördeki pazar paylarının yüzde 15 olduğunu aktaran Solok, günlük 1500 sefer yaptıklarını, özel günlerde bu sayının 2000’e çıktığını kaydetti.

SEKTÖRDE BİRLEŞMELER OLACAK

Solok, “Yeni hatlar devreye sokuyoruz. Bu yıl Edirne, Kırklareli ve Tekirdağ’da kuvvetlendik” diye konuştu. Kars seferlerini de başlattıklarını söyleyen Solok, en kuvvetli hattın İstanbul-Ankara arasındaki hat olduğunu belirtti. Solok “Sektörde 400 firma var. Ben birleşmeler olacağını, bazı firmaların sektörden çekileceğini düşünüyorum” diye konuştu.

İSTANBUL'DAN ANKARA'YA 23 LİRA

Fiyatlarında ekonomik olmaya özen gösteren Metro Turizm’in 1 milyon adet yolcu kartı bulunuyor. Firma, Silahlı Kuvvetler, Vakıflar, Milli Eğitim Bakanlığı, Telekom ile anlaşmalı. Öğretmene ve öğrenciye indirim uygulanıyor. Firma, Ankara-İstanbul arasında 23 lira, İstanbul-Edirne arasında 8 lira, İstanbul- Bursa arasında 10 liraya yolcu taşıyor.

 

 

Gülay ZAİM

2