Ekonomi Unilever'den 'Sürdürülebilirlik Raporu'

Unilever'den 'Sürdürülebilirlik Raporu'

Paylaş
Unilever'den 'Sürdürülebilirlik Raporu'

Daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmalarını sürdüren Unilever, daha yaşanabilir bir dünya yaratmak amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalarını derlediği 'Sürdürülebilirlik Raporu 2009'u yayımladı

2007 yılından bu yana, sürdürülebilirlik ve kurumsal sorumluluk alanlarındaki çalışmalarını tüketicileri ve tüm paydaşları ile paylaşan Unilever Türkiye’nin yayımladığı Sürdürülebilirlik Raporu 2009, şirketin sürdürülebilirliği işine ve markalarına nasıl entegre ettiğini; beslenme, sağlık ve hijyen alışkanlıklarına nasıl daha iyi katkıda bulunduğu açıklıyor.

Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’nin 10 temel ilkesi çerçevesinde şekillendirilen rapora göre Unilever Türkiye, en başta kirliliği üretmemek, daha sonra kaynağında ayırıp geri kazanmak felsefesiyle çalışıyor.

Bu faaliyetler neticesinde 2000-2009 yılları arasında, Unilever’in Türkiye’deki 7 fabrikasında, üretilen ton başına kükürtdioksit emisyonunda %93, katı atık miktarında %62, karbondioksit salımında %59, enerji tüketiminde %50, su tüketiminde ise %48 azalma sağlandı.

Karaca: Her gün daha iyi bir gelecek için çalışıyoruz

Unilever Türkiye CEO’su ve Unilever Asya, Afrika, Orta ve Doğu Avrupa Başkan Yardımcısı İzzet Karaca, “Unilever Türkiye olarak, bugün yapacağımız küçük dokunuşların gelecekte büyük farklar yaratacağına inanıyor; çalışanlarımız ve tüketicilerimizle birlikte ortak değerlere imza atıyoruz.

‘Her gün daha iyi bir gelecek yaratmak için çalışmak’ şeklinde belirlenen yeni vizyonumuz doğrultusunda bir yandan şirketimizi iki kat büyütürken, diğer yandan çevre üzerindeki toplam etkimizi azaltmayı hedefliyoruz” dedi.

Unilever Türkiye Sürdürülebilirlik Raporu 2009’dan satırbaşları

Sürdürülebilir bir gelecek için tasarlanan Unilever Türkiye Merkez Binası, ‘Türkiye’nin ilk yeşil ofisi’ olarak LEED sertifikasını almaya hak kazandı. ‘Yeşil ofis’te standart bir ofise oranla yıllık ortalama %30 daha az elektrik ve %40 daha az su harcanıyor.

OMO, ‘Sudaki ayak izim’ projesi ile bireyleri bilinçli su kullanımına yönlendiriyor. Buna göre çamaşır sırasında ön yıkama yapanlar, bir yıl boyunca ön yıkama yapmadığı takdirde sudaki ayak izimizi yaklaşık bir Uluabat Gölü kadar azaltmak mümkün.

’Yarının İzleri Projesi’ ile Türkiye genelinde 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında 11 bini aşkın ilköğretim öğrencisi, küresel ısınma konusunda eğitildi.

Becel ve Türk Kardiyoloji Derneği işbirliği ile hayata geçen ‘Kalbini Sev Değerini Bil’ kampanyası ile kalp sağlığı konusunda bilgilendirme ve kardiyovasküler risk ölçümü yapılırken, kolesterol konusundaki bilinç iki katına çıkarıldı.

Unilever hakkında Markalarıyla, dünyanın 170’den fazla ülkesinde her gün 2 milyar insanla bir araya gelen Unilever, 2009 yılındaki 39,8 milyar Euro cirosu ile dev dünya şirketleri arasındadır.

Ar&Ge faaliyetlerine her yıl ayırdığı ortalama 1 milyar Euro ile tüketicilerine en iyi ve en kaliteli ürünleri sunmakta, bilimsel çalışmalara öncülük ederek, piyasadaki rekabet ortamını da hareketlendirmektedir.

Sosyal sorumluluk çalışmalarına her yıl ayırdığı 90 milyon Euro ile yarına yatırım yapmakta ve var olduğu toplumların sosyal gelişimlerine katkıda bulunmaktadır.

Unilever, Türkiye’de OMO, Rinso, Yumoş, Domestos, Cif, CifSunlight, Elidor, Dove, Signal, Clear, Rexona, Lux, Lifebuoy, Axe, Sana, Lipton, Knorr, Calve, Becel, Algida, Ben&Jerry’s, Carte D’or, Cornetto, Magnum ve Max markalarıyla hizmet vermektedir.

Haberin Devamı