Üzerine düşünmeden sıklıkla tükettiğimiz en sağlıksız gıdalar

Sağlığınıza değer veriyorsanız, öncelikle yediğiniz şeylere dikkat etmeniz gerekiyor. Ancak birçoğumuz günlük hayatın koşuşturmasında bunu gözden kaçırıyoruz. Özellikle de sağlıklı bir görünüme sahipseniz, fazla kilo sorununuz yoksa, farkında olmadan birçok hata yapabiliyoruz

07 Haziran 2017, Çarşamba 13:15
A A

Şunu aklınızdan çıkarmamalısınız; sağlıklı olsalar bile tüm yiyecekler eşit özelliklere sahip değil. Siz de farkında olmadan bedeninize fazla şeker veya sodyum yüklüyor olabilirsiniz. İşte farkında olmadan yaptığınız bazı kötü yiyecek seçimleri:

1. İşlenmiş et

1. İşlenmiş et

Amerikan Kanser Araştırma Enstitüsü; tütsüleme, tuzlama veya kimyasal koruyucular içeren et ürünlerinin kolon kanseri riskiyle yakından ilgili olduğunu söylüyor. İşlenmiş et ürünleri yüksek miktarda tuz, yağ ve kolesterol içermesine rağmen besleyici özelliği bakımından oldukça düşük.

2. Dondurulmuş hazır yemek

2. Dondurulmuş hazır yemek

Yurt dışından sonra şimdilerde Türkiye’de de popülerleşmeye başlayan dondurulmuş yemekler, ufak porsiyonlar gibi görünse de çok fazla kalori içerebilir. Bu yemeklerin diyet versiyonları belki daha az yağ içeriyor ancak onlarda da çok fazla işlenmiş ürün bulunuyor.

3. Patates cipsi

3. Patates cipsi

Patates cipsinin çok yüksek kalorili olduğunu, çok fazla yağ içerdiğini hepimiz biliyoruz. Ancak birçoğumuzun bilmediği başka bir şey daha var; o da yüksek ısıda kızartılan veya fırınlanan ürünlerde ortaya çıkan ve akrilamid denilen bir çeşit karsinojen madde içerdiği. Bu maddenin birçok kanserin kaynağı olduğu düşünülüyor.

4. Yağsız ürünler

4. Yağsız ürünler

Yiyeceklerin üzerindeki “yağsız, az yağlı, light” ifadelerine kanmasın. Bu ürünler bu hale getirilmek için birçok işlemden geçiriliyor ve aynı tadı vermesi için birçok katkı maddesi ekleniyor. Dr. Mehmet Öz, her zaman işlenmiş değil gerçek gıda seçmenizi tavsiye ediyor.

5. Konserve gıdalar

5. Konserve gıdalar

Konserve kutularının içindeki sebzeler sizi kandırmasın. Bu ürünler genellikle besin değerlerini kaybetmiş ve sodyum deposu haline gelmiş ürünler. Eğer taze sebzeyle uğraşmak istemediğiniz için konservelere yöneliyorsanız, bunun yerine dondurulmuş sebze tercih edebilirsiniz. Birçok dondurulmuş sebze, en az tazesi kadar sağlıklı.  

6. Meyve suları

6. Meyve suları

Üzerindeki “gerçek meyve suyu” ifadesinin sizi aldatmasına izin vermeyin. Taze sıkılmış gerçek meyve suyu olsa bile, meyvenin doğal liflerinden yoksun olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Şeker dolu ve boş kalori almanıza neden olan meyve sularından uzak durun.  

7. Meyveli yoğurtlar

7. Meyveli yoğurtlar

Meyveli yoğurt yiyerek, sağlıklı bir besin olan yoğurt tükettiğinizi ve bunun tüm faydalarından yararlanacağınızı düşünmeyin. Birçok meyveli yoğurt, yaklaşık 30 gram şeker içerir, bu da 6 çay kaşığı demek.

8. İşlenmiş peynirler

8. İşlenmiş peynirler

Marketlerde gördüğümüzde veya sandviçin arasından eriyerek akarken iştahımızı kabartan o sarı renkli kare şeklindeki peynirler, aslında yüksek sodyum içeriğiyle aslında faydadan çok zarar veriyor. Peynir alırken tuzsuz, işlenmemiş olmasına özen gösterin.  (bundlehaber)