Vajina sağlığı için her kadının diyetinde bulundurması gereken 10 yiyecek

Kadınlar arasında bile fazla konuşulmayan vajina konusuna dikkat çekerek, her kadının vajina sağlığı için diyetinde bulundurması gereken 10 müthiş yiyeceği açıklıyoruz  

07 Temmuz 2017, Cuma 09:48
A A

Kadın bedeni, bakımı hiç de kolay olmayan karmakarışık bir mekanizma maalesef. Malum cinsel sağlığımızı korumak erkeklere göre çok daha zahmetli olabiliyor. Sadece günlük alışkanlıklarımızı (doğru ped kullanımı/ temizlik vs.) düzeltmek bile tek başına yeterli olmayabiliyor.

Vajina sağlığımızı korumak ve ona bir bebek gibi bakabilmek için beslenmemize de çok dikkat etmeliyiz.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Akıntılar, kolayca bozulabilen ph dengesi, hassasiyet falan derken çıldırmamak için, günlük beslenme alışkanlıklarımıza daha çok dahil etmemiz gereken birkaç mucizevi besinden bahsetmek istiyoruz.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Yüksek probiyotik içeren besinler, vajina sağlığını koruyan yararlı bakteriler bakımından da zengin olurlar. Bu besinlerin başında da yoğurt geliyor.

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Yoğurt ph oranını dengeliyor ve enfeksiyonların yol açtığı hastalıklı organizmaları öldürüyor. Dolayısıyla bize evde leziz yoğurtlar yapmak için bir neden daha çıkıyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Avokadolar potasyum ve B6 vitamini bakımından çok zengin bir besin. Avokado vajinadaki doğal sıvıların üretilmesine yardımcı oluyor ve vajinanın kurumasına engel oluyor. Avokadodaki yararlı yağlar vajina duvarının güçlenmesini sağlıyor, ayrıca avokadonun libidoyu arttırdığı biliniyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Tatlı patatesi daha önce tattınız mı bilmiyoruz ama artık hemen hemen her markette bulacağınız bu tatlı patatesler, belki de bizi en mutlu edecek seçenek olabilir. Tatlı patateste bulunan A, C, B vitaminleri, magnezyum, potasyum ve demir vajina sağlığı için birebir.

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Bunlar vajina ve rahim duvarını güçlendiriyor, daha sağlıklı hale getiriyor ve antioksidanlar enerji verici hormonlarımızı arttırıyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Çinko ve E vitamini bakımından zengin olan kabak çekirdeği adet döngümüzü düzene sokuyor, vajinal tahrişi ve rahatsızlık hissini önlüyor. Ayrıca aynı avokado gibi vajina kuruluğunu ve adet sancılarını önlüyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Babaanneniz gibi konuşmak istemezdik ama gerçek şu ki, sarımsak neredeyse tüm hastalıklara şifa olabilen bir çeşit “süper bitki”. Sarımsakta çok güçlü antimikrobiyeller ve mantar önleyiciler var. Bu da vajinal akıntı, kaşıntı, koku ve mantar gibi rahatsızlıkları önlemesi demek.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Kıvırcık lahana, ıspanak, pazı gibi koyu yeşil yaprakları olan sebzeler, kan akışını düzenleyen ve enfeksiyonlarla savaşan A ve C vitamini açısından çok zengin. Yeşil sebzeler vajina kuruluğu, kaşıntısı, yanması gibi hisleri azaltıyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Son yıllarda şifasıyla ünlenen besinlerden biri de yaban mersini. Yaban mersini suyu genel vajina sağlığına çok iyi gelen bir meyve. Yaban mersini idrar yolları enfeksiyonuyla müthiş etkili bir şekilde savaşıyor ve vajinanın ph düzeyini dengeliyor.

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Bu güzel meyvenin faydasını en iyi şekilde görebilmek için şekerli meyve suları yerine saf, doğal ve şekersiz olanlarını tercih etmenizi öneririz. Ayrıca günde bir avuç yaban mersinini direkt meyve olarak da tüketebilirsiniz.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Soyanın her ne kadar gerçek dışı kötü bir namı olsa da, kendisine haksızlık edildiği bir gerçek. Cilde zararlı olduğu gibi bir efsanesi olan soya, aslında soya ürünleri kadın sağlığı için müthiş besinlerden biri. Adet sancılarını azaltan soya aynı zamanda vajinanın doğal olarak salgıladığı sağlıklı sıvıların oluşmasında etkili. Ayrıca soyanın içindeki sağlıklı omega 3 asitleri menapozun getirdiği semptomları da yatıştırıyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Çikolata sadece insanı mutlu eden muhteşem bir yiyecek değil, ayrıca bağışıklık sistemimiz için de birebir.

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Bitter çikolata yüksek düzeyde antioksidan, sağlıklı mineraller, magnezyum ve doğal uyarıcılar bulunuyor. Bitter çikolatanın afrodizyak etkisi olduğuna inanılıyor ve içindeki aminoasitler insana kendini iyi hissettiren dopamin üretimini arttırıyor.  

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Vajina sağlığı için tüketilmesi gereken 10 yiyecek

Temizlikte ayrı, beden sağlığında ayrı karşımıza çıkıp duran bir besin elma sirkesi. Elma sirkesinin içinde bulunan doğal enzimler vajinadaki yararlı bakterilerin üremesine yardımcı olurken zararlı bakterileri de kovmada baya başarılı.