Önceki Fotolar

Verdiğiniz kiloları korumanın 5 kolay yolu

Kilo vermek zaten zorlu, zahmetli ve maliyetli bir süreç. Mevcut kilomuzu korumaksa zaman zaman kilo vermekten daha zor. Ancak beslenme düzeninizdeki birkaç basit değişiklikle kilo artışını durdurmak ve uzun yıllar aynı kiloda kalmak mümkün. Peki bunu nasıl başaracağız?  

18 Ocak 2018, Perşembe 10:08
A A
Kahvaltınızı tatlı bir şey yiyerek bitirin

Kahvaltınızı tatlı bir şey yiyerek bitirin

Sabahları kahvaltınızı tatlı bir şeylerle bitirin. Tel Aviv Üniversitesi’nde yapılan bir araştırmada denekler iki gruba ayrıldı ve bir gruba kahvaltıda belli oranda karbonhidrat diğer gruba ise belli oranda tatlı şeyler yedirildi. 8 ay sonunda tatlı yiyen grup diğer gruptan belli oranda daha fazla kilo vermişti. Tatlı yiyenler gün içinde daha az kalori tüketme eğiliminde oluyorlar.  Ama bunu yaparken tatlıyı abartıp bir çuval inciri berbat etmemelisiniz.  

Her gün 30 gram lif tüketin

Her gün 30 gram lif tüketin

Diyet yaptığınız süre boyunca lifli gıdalar tüketmek önemlidir. İdeal kilonuzu korumak için de gündelik beslenme düzeninizde lif almaya devam etmelisiniz. Yapılan bir araştırmada her gün düzenli olarak 30 gram lif tüketen insanların 3 ay sonunda kilo vermekte ve kilolarını korumakta çok daha başarılı olduğu bulunmuştur.  

Dondurucunuzda her zaman sebze bulundurun

Dondurucunuzda her zaman sebze bulundurun

Taze sebzeler doğal ve besleyici yiyeceklerdir ancak her mevsimde her sebzeyi taze olarak bulmak mümkün olamıyor.  Kısa zamanda çözdürüp kullanabileceğiniz dondurulmuş sebzeler besleyiciliklerini korur ve sizin için hazır yemekten çok daha sağlıklıdır. Bu yüzden tıpkı annelerimizin yaptığı gibi mevsim bitişlerinden önce mevsim sebzelerini temizleyin ve dondurucunuzda stoklayın.  

Asitli içecekler ve meyve sularından uzak durun

Asitli içecekler ve meyve sularından uzak durun

Asitli içecekler ve meyve suyu çok fazla şeker içerir. Bir bardakta 240 kalori vardır ve 18 çay kaşığı şeker içerir ve günümüzde obezitenin en büyük nedenlerinden biridir. Bu nedenle susadığınızda susuzluğunuzu öncelikle suyla gidermelisiniz. Eğer başka şeyler içmek istiyorsanız çay ve kahve içebilirsiniz. Şekersiz olmak koşuluyla…