Ekonomi Vergi avantajlı 4x4

Vergi avantajlı 4x4

Paylaş
Vergi avantajlı 4x4

Vergi avantajlı 4x4

Kompakt crossover modeller içerisinde en çok satan unvanını elinde bulunduran Qashqai, motor ve şanzıman kombinasyonu konusunda müşteriye birçok seçenek sunmayı başarıyor. Model bu sefer de hem güçlü hem de ekonomik olmayı başaran 1.6 dCi motoru 4x4 seçeneği ile sunmaya başladı. Bakalım bu 1.6 130 PS gücündeki motor ve 4x4 birlikteliği testimiz boyunca nasıl işler çıkaracak?



Tasarım

Haberin Devamı

Model ilk etapta yüksek yapısıyla dikkat çekiyor. Şişkin çamurluklar ve yüksek yapı aracın heybetli duruşunu niteliyor. Motor kapağı ve yan bölümde önden arkaya doğru uzanan keskin hatlar otomobile dinamizm havası katmış. Arka bölüme geldiğimizde sadelik dikkat çekiyor. Bagaj kapağı üzerine taşırılmış stoplar sayesinde yükleme alanı genişletilmiş. Aracın boyutlarına baktığımızda Nissan Qashqai 4330 mm uzunluğa 1780 mm genişliğe 1622 mm yüksekliğe ve 2630 mm dingil mesafesine sahip. Rakibi Skoda Yeti ile karşılaştırıldığında 107 mm daha uzun olan Qashqai, 13 mm daha dar, 69 mm daha kısa ve 52 mm daha uzun dingil mesafesine sahip. Bagaj hacmine baktığımızda ise Qashqai size 410 litrelik bir alan sunmuş. Ancak ihtiyaç duyulduğunda bu alan 860 litreye kadar çıkartılabiliyor. Bu alanda Qashqai 88 litre ile Skoda Yeti’yi geride bırakıyor.

Haberin Devamı

İç Mekân

Otomobilin içerisine geçtiğimizde sade bir iç mekân bizleri karşılıyor. İşçilik konusunda otomobilde hiçbir sıkıntı yer almazken Qashqai’nin daha kaliteli bir iç mekanı hak ettiğini düşünüyoruz. Orta konsolda sade bir müzik sistemi yer alırken hemen altına klima sistemi konumlandırılmış. Qashqai’nin telefonlarla eşleşebilen müzik sistemi ses kalitesi konusunda başarılı değil. Aracın şık deri direksiyonu üzerindeki kontrol butonları ile otomobilin birçok özelliği kontrol edilebiliyor. Ergonomi anlamında butonlar başarılı. Okunaklı göstergeleriyle dikkat çeken modelin klima sistemi de basit şekilde ayarlanabiliyor. Küçük eşya gözü konusunda model size kapı kenarlarında ve orta konsolda yeteri kadar alan sunmuş. Buna karşın vitesin hemen önündeki küçük alan ihtiyaçlarınız karşısında yetersiz kalabiliyor. Önde ve arkada sunulan alan yeterli seviyede. Diz mesafesi konusunda da model özellikle arkada seyahat eden bireylere rahat bir yolculuk vaat ediyor.

Motor

Nissan Qashqai’nin kalbinde 1.6 litrelik Renault-Nissan ortaklığında geliştirilen dizel motora yer verilmiş. Yeni nesil motorlarsan birisi olan 1.6 litrelik ünite motor hacmine göre en güçlü dizellerden birisi. Bu ünite 4000 d/d’de 130 PS güç, 1750 d/d’de 320 Nm tork değeri üretiyor. Bu değerler ile araç 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 saniyede tamamlarken maksimum 190 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma yakıt tüketim değeri ise 5.1 litre olarak belirtilmiş. 1.6 litrelik bu motor 1498 kg ağırlığındaki Nissan Qashqai’ye başarılı bir performans grafiği çizdiriyor. Özellikle alt devirlerde canlı kalan motor çok fazla vites değiştirmenizi engelliyor. Performans konusunda başarılı olan otomobil ekonomiyi de elden bırakmayarak testimiz boyunca 6.5 litrelik yakıt tüketim değerine imza attı. Ancak biraz daha sakin kullanımlarda fabrika verilerine yakın değerler elde etmek mümkün.

Haberin Devamı

Konfor ve Yol Tutuşu

Nissan Qashqai’de orta sertlikte süspansiyonlara yer verilmiş. Bu sistem irili ufaklı birçok çukuru size hissettirmiyor. Orta sertlikteki süspansiyonlar hafif arazide iyi işler çıkartırken kombine virajlarda gövde salınımına sebep olabiliyor. Ancak bu durum aracın asıl karakterini unutmadığınızda fazla sıkıntı yaşatmıyor. Qashqai’nin sınırları zorlandığında ilk kayma eğilimini önden gerçekleşiyor. Tekna donanımdan itibaren sunulmaya başlanan ESP sistemi sayesinde otomobil sizi rayınızda tutmayı başarıyor. Fakat bu çağda ve bu düzeyde bir modelin tüm donanımlarında ESP’nin standart olarak sunulmasını beklerdik. Qashqai’nin direksiyonun ve frenlerinin hassasiyeti segmentine göre gayet iyi. Test aracımızda All Mode 4x4 sisteme yer verilmişti. El freninin yanına konumlandırılan bir tuş ile kontrol edilen sistemin çalışma prensibi ise oldukça basit. Sistem Auto konumunda çekişin azaldığı durumlarda arka lastiklere yüzde 50 oranında güç aktarımı sağlıyor. Eğer işler daha da zorlaşırsa Lock moduna alarak sistemin sürekli her lastiğe aynı oranda güç vermesi sağlanabiliyor. Ancak bu sisteme gerek duymadığınızda 2WD konumu yakıt tasarrufu yapmak için kullanılıyor ve çekişi ön tekerleklere iletiyor. Ayrıca bunların yanı sıra 17.4 derecelik yaklaşma, 30.2 derecelik ayrılma ve 180 mm lik yerden yüksekliği ile Nissan Qashqai birçok engelin üstesinden gelebilir.

Haberin Devamı

Güvenlik

Haberin Devamı

Nissan Qashqai, EuroNcap testine girdiği dönemin en iyi puanlarını alarak çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı.

Yorum-Alper GÜLER

Nissan Qashqai, başarıyı 1.5 litrelik dizel motorlar yakaladığı aşikar. Bu motor Qashqai’ye hem ekonomi hem de performans konusunda önemli destek veriyor. Şimdi ise Nissan Qashqai 1.6 litre dizel motor ile vites büyütmüş gibi görünüyor. Alt devirlerde canlı kalan motor 130 PS gücü tamamen hissetmenizi sağlıyor. Peki ya hafif arazi? Aracımızda yer alan All Mode 4x4 sistemi bu sorumuza olumlu yanıtlar vermemizi sağladı. Birçok engeli otomobil başarılı arazi açıları ve 2 çeker sistemle aşmanıza imkan sağlıyor. Ancak şartlar biraz ağırlaşınca bu sistemin modlarını kullanma ihtiyacı hissediyorsunuz. Sistem 2WD konumunda sadece 2 tekerden çekiş sağlıyor. Auto konumuna aldığınızda ise sistem sürekli olarak çekişi kontrol altında tutuyor. Çekişin azaldığı durumlarda gücü arka tekerleklere yüzde 50 oranında dağıtarak engelleri aşmanızı sağlıyor. Hafif çamurlu arazide bu modun başarılı bir şekilde görevini yerine getirdiğini belirtmeliyim. Eğer şartlar daha da ağırlaşırsa sistemi “Lock” moduna alarak tüm lastiklere eşit oranda gücün gitmesini sağlayarak engelleri aşabilirsiniz. Aracın fiyat etiketine baktığımızda 80 Bin TL’nin biraz üzerinde bir rakam görüyoruz. Bu rakam ve iç mekan kalitesine baktığımızda tam bir hayal kırıklığı ile karşılaşıyoruz. 4x4 opsiyonu ve güçlü motor test aracımızın tek albeni noktası. Tabii parası çok olanlara…

Teknik Özellikler
Motor: 1.6 dCi
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 130bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 320 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 10,3 s
Maksimum Hız: 190 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 6,1 lt
Şehir Dışı: 4,6 lt
Karma: 5,1 lt
Test: 6,5 lt
CO2 Emisyonu 119gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4330 mm
Genişlik: 1780 mm
Yükseklik: 1622 mm
Dingil Mesafesi: 2630 mm
Bagaj Hacmi: 410 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 65 lt
Boş Ağırlık: 1498 kg
Lastik Boyutu: 215/55 R 16