Vitaminler ani sıcaklık değişikliğinde vücudu koruyor

Hava sıcaklıklarındaki ani değişiklikler bağışıklık sistemimizi etkiliyor. Günden güne artıp azalan sıcaklıklarda doğru ve dengeli beslenme bağışıklık sistemini güçlendiriyor

23 Aralık 2017, Cumartesi 17:31
Vitaminler ani sıcaklık değişikliğinde vücudu koruyor
Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Beyin Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Yrd.Doç. Dr. Gizem Köse, hızla düşen sıcaklıklarda bağışıklık sistemini güçlendirmenin önemine işaret etti.

“Son yıllarda mevsimlerin geçişleri çok hızlı gerçekleştiğinden bağışıklık sisteminiz bu geçişlere hazırlıksız yakalanabilir. Özellikle bir sıcak bir soğuk geçen günlerle oluşan bu haftalarda sağlıklı beslenmeniz daha da önem kazanıyor” diyen Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse, dengeli ve yeterli beslenme kuralları çerçevesinde bütün besin öğelerinin dengeli tüketilmesi gerektiğini vurguladı..

VİTAMİNSİZ BESLENME OLMAZ

Beslenmede vitaminlerin önemli bir yeri olduğunu belirten Yrd.Doç. Dr. Gizem Köse, şunları söyledi:

“B vitaminlerinden zengin olan tahılları (çavdar, karabuğday, bulgur vb) her gün düzenli olarak tüketmenizde fayda var. Öğünlerde ana yemeğin yanında 3-4 kaşık tüketilecek tahıl yeterli olacaktır. Diğer bir vitamin olan C vitamini Türkiye’de ulaşımı da çok kolay olan meyve ve sebzelerde bolca bulunmaktadır. Sadece C vitamini değil, bitkisel kimyasallardan da zengin olan parlak renkli meyve ve sebzeleri tüketmek bağışıklık sisteminizi güçlendirecek ve metabolizmanızı dinç tutmanıza yardımcı olacaktır. Her öğünde farklı sebze meyve tüketerek farklı farklı bitkisel aktif bileşenlerden alabilirsiniz. Örneğin portakaldan turuncu rengi veren, kerevizden beyaz rengini sağlayan bitkisel bileşenleri tüketebilirsiniz. Bu bileşenler aynı zamanda kilo vermenize de yardımcı olacak.”

KURUYEMİŞ E VİTAMİNİ KAYNAĞI

Kuruyemişlerde bulunan E vitaminine de değinen Yrd.Doç. Dr. Gizem Köse, “Neredeyse bütün besinlerde bulunan ama eksikliği görülmediği için önemsenmeyen diğer bir vitaminden de bahsetmekte fayda var. Kuruyemişlerde bolca bulunan değerli bir vitamin olan E vitamini aynı zamanda tahılların embriyosunda da bulunur. Ara öğünlerde tüketilecek 5-6 badem, 2-3 ceviz ile yeterli alım miktarına ulaşılabilir. Eğer ara öğünde tüketmek istemezseniz yemeklere ya da salatanıza da ekleyebilir, farklı tatlar deneyebilirsiniz. K vitaminine de bakarsak yeşil yapraklı sebzelerden bolca edinilebilir” tavsiyesinde bulundu.

SUYU KIŞIN DA İHMAL ETMEYİN

Su tüketiminin havanın soğuk olması bahane edilerek önemsenmediğinin altını çizen Yrd.Doç. Dr. Gizem Köse, “Ancak suyun en önemli görevlerinden biri de vücut ısısının denetimini sağlamak. Su tüketimi azaldığında metabolizma bu denetimi yapmakta zorlanır ve üşüme sonucunda hastalıklara karşı dirençsiz kalabilirsiniz. Su yerine geçen sıvılardan çorba, sıcak bitki çayları da tüketilebilir ancak unutmamak gerekir ki sıvı olarak bir miktar sade su da tüketmeniz bu denetimi kolaylaştıracak” dedi.