Volkswagen hedef büyüttü

Çarşamba, 04 Kasım 2009 - 05:00

Doğuş Otomotiv, Türkiye’de otomobil kültürüne önemli katkı yapan kurumların başında geliyor. Bunda hem Doğuş Grubu’nun kurumsal köklerinin hem de Doğuş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ferit Şahenk’in otomobil tutkusunun etkisi var. Grubun bünyesindeki en önemli şirketlerden biri olan Doğuş Otomotiv’in Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar. CEO’su ise Ali Bilaloğlu.
Dünyanın farklı ülkelerinde uzun yıllar otomotiv alanında faaliyet gösteren şirketlerde yöneticilik görevleri yapan Bilaloğlu daha önce de Türkiye’de Audi Porsche direktörlüğü görevlerinde bulunmuştu. Doğuş Otomotiv Türkiye’de halen Audi, Volkswagen, Seat, Porsche, Bentley, Lamborghini gibi markaların temsilciliğini yapıyor. Satılan otomobiller Doğuş güvencesiyle tüketicilere ulaşıyor. Grup, son yıllarda yaptığı atılımlarla hem pazar payını artırdı hem de genel kalite algısını yükseltti.

Üç modelde zirveyi zorluyoruz
Volkswagen, Doğuş Otomotiv’in Türkiye’deki en büyük markası durumunda. Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun ile markanın bu yılki planlarını, yeni modellerini ve tüketiciye sunulan modelleri konuştuk. Golf R ve Scricocco ile keyifli ve spor otomobilleri ulaşılabilir fiyata satmak istediklerini söyleyen Vedat Uygun, Touran ve Touareg’in de yenilenmekte olduğunu anlattı.
Uygun, Volkswagen’in dünyadaki liderliğini pekiştirecek olan küçük segmentteki otomobil ‘Up’ın da 2012’de satışa sunulacağını açıkladı. Vedat Uygun şöyle konuştu: “2009 yılından itibaren olmadığımız segmentlere girmeye başladık. Burada özellikle üç modelimizle iddialı olmaya başladık. Bu modeller, Tiguan, Scirocco ve Passat CC. Her üç modelde de zirveyi zorluyoruz. Tiguan, sınıfının en çok satan iki aracından biri durumunda. Scirocco, Mini Cooper gibi küçük sportif otomobillerin arasına girdi ve çok sevildi. Scirocco’nun pazar payı da yüzde 53. Passat CC’de yüzde 37 pazar payımız var. Talep oranında araç getirebilseydik pazar payımız çok daha yüksek olacak. Bu otomobile bütün Avrupa’dan büyük ilgi var. Fabrika özellikle Polo, Tiguan ve Passat CC talebine yetişmekte zorlanıyor.

Polo yetiştiremiyoruz
Volkswagen ailesi içinde 2009’dan 2010’a geçerken Polo’nun yükselişine tanık olacağız. Bu segmentte yüzde 7 olan pazar payımızı yüzde 10’lara çıkarmayı hedefliyoruz. Burada iki temel motor seçeneğimiz var.
Biri 1.4 litre benzinli, diğeri ise 1.6 litrelik dizel motor. Bu sınıfta ilk kez sunulan yeni nesil DSG şanzıman, Polo’nun en büyük avantajları arasında. Bu yıl sonu itibarıyla toplam 2 bin-2 bin 500 adet Polo satmış oluruz. 2010’da ise 7 bin Polo’yu müşterilerimizle buluşturmayı hedefliyoruz.