Ekonomi Volkswagen'in ağır abisi: Jetta

Volkswagen'in ağır abisi: Jetta

Paylaş
Volkswagen'in ağır abisi: Jetta

Halk arasında 'fazla konuşmadan ve gösterişe kaçmadan işini beceren' kişileri anlatmak için kullanılan 'ağır abi' kavramı otomobillerin dünyasında Volkswagen Jetta ile karşılığını buluyor

HAKAN ÇELİK - POSTA

Volkswagen’in yeni Jetta modelini Amerika Birleşik Devletleri’nin Pasifik Okyanusu kıyısında uzun bir güzergahta kullanma imkanı buldum. Bu otomobilin Türkiye’ye gelişine aslında daha uzun bir zaman var. Ancak Jetta’yı üreten Volkswagen AG, Amerika pazarının gücünü ve ihtişamını düşünerek bu aracı tanıtmak için şimdiden kolları sıvamış durumda.

Amerika, Rusya ve Türkiye, dünyada Jetta’nın en çok ilgi gördüğü üç ülke olarak sıralanıyor. Zira bu otomobil Avrupa’da ilk kez ocak ayı sonunda Türkiye’de satışa sunulacak. Jetta daha direksiyona oturur oturmaz insanda yüksek kalite hissi uyandırıyor. Şimdiki bütün Volkswagen modellerinden daha değişik bir iç tasarıma sahip olan Jetta, hatchback kardeşi Golf’ten izler taşısa da farklılığıyla öne çıkıyor.

Koltukların rahatlığından, kokpitte kullanılan malzemelere kadar bütün parçalarda elit bir hava hakim. Türkiye’de Jetta daha çok aileler ya da sedan otomobil seven profesyoneller tarafından tercih edilen bir araç. Ancak ben yeni Jetta’nın etkileyici arka koltuk konforuyla rahatlıkla makam otomobili olarak da tercih edilebileceğini tahmin ediyorum.

TSI motorun gövde gösterisi

Volkswagen’in son yıllarda ödül üstüne ödül aldığı TSI motor teknolojisi Jetta’da tam anlamıyla gövde gösterisi yapıyor. Nitekim aracın 105 beygir gücündeki 1.2 litrelik benzinli TSI motoru çok yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi ile karşımıza çıkıyor.

Sürüş kalitesi şimdiki modele göre iyileştirilen Jetta’nın fiyatının ne kadar olacağı henüz belli değil. Ancak şimdiki Jetta ile arasında çok fark olması beklenmiyor.

Amerika’da diğer Alman otomobilleri gibi Jetta sahibi olmak da statü göstergesi. Aslında fiyat olarak aynı sınıftaki kimi Amerikan otomobillerden daha ucuz olan Jetta, Alman mühendisliğinin kalite algısını iyi kullandığı için pazarda yüksek bir yere konumlanıyor.

Avrupa’nın tercihi gri
Türkler ise siyah seviyor Avrupa’da satılan otomobillerin dörtte birini gri renkteki modeller oluşturuyor. En çok tercih edilen ikinci renk ise siyah. Son yılların popüler rengi beyaz ise ancak yüzde 10 oranında talep görüyor.

Canlı ve dinamik bir renk olan kırmızı Avrupalı tüketiciler tarafından çok az tercih ediliyor. Türk tüketicisi renk seçiminde hem kullanım alışkanlıklarını hem de ikinci el değerini düşünerek hareket ediyor.
Türkiye’de uzun yıllar çok popüler olan gri otomobillerin yerini siyah ve beyaz araçlar alıyor. Siyah renk, otomobili karizmatik gösterdiği için tercih ediliyor.

Ancak Türkiye’nin çok güneş alması nedeniyle aşırı ısınma sorunu yaratıyor. Ayrıca yollardan eksik olmayan toz bir başka dert. Gece karanlıkta aracın hatlarının algılanamaması da siyahın giderek daha az tercih edilmesinin nedenleri arasında.

Süper hızlı Ferrari kasımda Türkiye’de
İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari’nin gelmiş geçmiş en hızlı yol otomobili olarak dikkatleri üzerine çeken 599 GTO modeli, kasım ayında ülkemiz yollarına çıkmaya başlayacak.
İlkbahar aylarında Tofaş çatısı altında Ferrari ve Maserati markalarının ülkemizde distribütörlüğünü yürüten FerMas tarafından 599 bin Euro’dan başlayan anahtar teslim fiyatıyla sadece bir araç için ön sipariş alınmaya başlanan 670 beygirlik V12 motora sahip Ferrari 599 GTO, 335 kilometrenin üstünde ulaştığı son hız değerinin yanı sıra, 0-100 km hızlanmasını sadece 3.3 saniyede tamamlamasıyla dikkat çekiyor.

En büyük Audi’ye ekonomik motor
Audi’nin çok kısa bir süre önce satışa sunulan lüks ve büyük otomobili A8’in 3.0 litrelik modeli de Türkiye’ye geldi. Audi’nin amiral gemisi niteliğindeki otomobilin görece küçük motorlu bu modelinin fiyatı 155 bin euro’dan başlıyor.

250 beygir gücündeki otomobil 250 kilometre son hıza ulaşıyor. Aracın ortalama yakıt tüketimi fabrika verilerine göre 6.6 litre. Sürekli dört çeker teknolojisi “quattro” ile donatılan Audi A8 dur-kalk ilerleyen trafikte verimlilik sağlayan “start-stop” sistemine de sahip.

3

Haberin Devamı