Volkswagen'in gözü zirvede

Avrupa'nın en büyük otomobil üreticisi olan Volkswagen dünyada da bir numara olma yolunda emin adımlarla ilerliyor...

Volkswagen'in gözü zirvede

HAKAN ÇELİK-POSTA

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi olan Volkswagen dünyada da bir numara olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Güçlü ama çevreci motorlar, yeni tasarım dili ve giderek kusursuzlaşan Alman mühendisliği, markanın en büyük kozları.

Türkiye’de Polo, Golf, Jetta, Passat, Tiguan, Scirocco, Passat CC ve Touareg gibi modelleriyle güçlü bir konuma sahip olan Volkswagen, 2011’den itibaren pazara girecek modelleriyle zirveye daha da yakın olmayı planlıyor.

Avrupa’nın en büyük üreticisi durumundaki Volkswagen küresel çapta da zirveye oynuyor. Volkswagen Binek Araç, 2010’da pazara sunduğu Touareg BlueMotion ve Passat TDI BlueMotion gibi modellerin ardından 2011’de pazara çıkaracağı çevre dostu BlueMotion teknolojisine sahip yeni modelleriyle Türkiye’de 4 bin adet araç satışı gerçekleştirmeyi planlıyor.

Satış hedefi 37 bin

Gerek Avrupa’da gerekse dünyada pazar payını artıran Volkswagen, yüksek üretim adetlerine sahip markalar arasında yaratıcılığıyla ön plana çıkıyor. TSI, TDI ve DSG şanzıman gibi çevre dostu teknolojileri sektöre kazandıran Volkswagen, Türkiye’de BlueMotion ile ön plana çıkmaya hazırlanıyor.

Yeni Jetta’nın Amerika’da yapılan uluslararası lansmanında konuşan Volkswagen Binek Araç Genel Müdürü Vedat Uygun, “Bu yılı, son üç ayda pazara sunacağımız Polo GTI ve Yeni Touran gibi modellerle birlikte 37 bin adet satış, yüzde 8.8 pazar payı ile kapatmayı hedefliyoruz” dedi.

Nefes kesen yarış

Volkswagen AG’nin, haziran ayında Avrupa ülkeleri için yaptığı toplantıda, Türkiye’yi pazarlama ve satış çalışmalarında örnek ülke olarak gösterdiğini söyleyen Vedat Uygun, “Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya gibi 10 ülkenin katıldığı bu toplantıda, Türkiye’de elde edilen satış başarısının süreçleri aktarıldı.

Türkiye Jetta satışlarında Avrupa’nın örnek ülkesi olarak gösterildi. Bunun sonucu olarak, Jetta’nın Avrupa lansmanı için özel bir pazarlama çalışması talep edilen dört ülkeden biri olarak davet edildik. Diğer üç ülke Fransa, Belçika ve Polonya. 3 eylül tarihindeki karar toplantısında bizim çalışmamız beğenilirse, yeni Jetta’nın Avrupa için hazırlanacak reklam çalışmaları Türkiye’de gerçekleştirilecek” dedi.

Çevreci Jetta geliyor

Alman otomobil üreticisi Volkswagen’in, dünyaya tanıtıldığı 1979 yılından bu yana 9.5 milyon adet satış rakamına ulaşan aracı Jetta’nın altıncı nesli, çevre duyarlılığı konusunda ödül rekortmeni olan TSI motor seçenekleriyle, Avrupa’da ilk kez Türkiye pazarında 2011’in ilk aylarında satışa sunulacak.

1.6 litrelik benzinli motorun yerini alan yeni nesil 1.2 litrelik TSI motor, 105 beygir güç üretimine sahip. Vedat Uygun, 2011’de, diğer markaların bir üst sınıf modelleriyle rakip olan Jetta’da yüzde 10.7’lik bir pazar payına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.

2