Volvo S60 çok iddialı geliyor

Çarşamba, 10 Şubat 2010 - 05:00

İsveç’in saygın otomobil üreticisi Volvo’nun devrim niteliğinde yeniliklerle ürettiği yeni S60 modeli bu yaz Türkiye’de satışa sunulacak. Otomobil yayalara çarpmayı engelleyecek özel bir donanıma sahip.

Yeni Volvo S60’ın dünya lansmanı 2 Mart’ta Cenevre Otomobil Fuarı’nda yapılacak. Yeni model dünyanın en zorlu segmentinde rekabet ederken daha önce Volvo bayilerinde hiç görülmemiş çarpıcı tasarımıyla dikkatleri üzerine çekecek. Yeni S60, sahibini hem fiziksel hem de duygusal olarak harekete geçirmek için tasarlandı. Volvo’nun bugüne kadar sunduğu en dinamik model olan S60’ın Otomatik Frenli Çarpışma Uyarısı ve Yaya Algılama Sistemi, güvenlik önlemlerinde yeni bir çağ başlatıyor. Volvo Cars Başkanı ve CEO’su Stephen Odell, “Sportif tasarımı, ilk görüşte heyecan verici bir sürüş vadediyor. S60, bu vaadi gerçeğe dönüştürmeyi başaracak. Sürüş özellikleri daha önceki Volvo’ların hepsinden daha iyi. Üstelik bu modelde kullandığımız yenilikçi teknolojiler, hem daha iyi hem de daha güvenli sürücü olmanıza yardımcı oluyor” açıklamasını yaptı.

GÜVENLİ VE KONFORLU

Yeni S60’ın bütün versiyonları, gelişmiş ve kendinden ayarlı FOUR-C aktif şasi ile sipariş edilebilecek. FOUR-C aktif şasi, daha önceki Volvo’lara göre kontrolü ve konfor hissini artırmak için modifiye edildi ve geliştirildi. Çok gelişmiş fren sistemi, yeni S60’ın dinamik sürüş özelliklerinin önemli parçasını oluşturuyor. Bu otomobil, her türlü senaryoda en kısa fren mesafesini sağlayacak birçok özellikle donatıldı. Yeni S60’ın iç mekanı, Volvo’yu ayrıcalıklı kalite anlamında yeni boyuta taşıyor. Otomobilin arka koltuk diz mesafesi bir önceki S60 nesline göre 30 mm artırılmış. Bagaj kapağı da 107 mm daha geniş açılabiliyor.

Otomatik frenlemeli yaya algılama sistemi, çığır açan teknolojik bir atılımı ifade ediyor. Bu sistem, otomobilin önüne çıkan yayaları algılayarak sürücüyü uyarıyor ve sürücü zamanında tepki göstermediği takdirde otomatik olarak tam güçle fren yapıyor. Araç 35 kilometreye kadar olan hızlarda yayalara çarpmayı önlüyor. Yeni S60’ın ilk üretim yılında 115 beygirlik ekonomik DRIVe versiyonundan daha iddialı ve yüksek performanslı turbolu 304 beygirlik versiyona kadar dizel ve benzinli motor seçenekleri sunulacak. V

olvo S60’ın başlangıç satış hedefi yılda 90 bin. 2010’un ikinci yarısından itibaren Türkiye’ye gelecek Volvo S60 modelinden 300 adet satılması bekleniyor. S60, Volvo Cars’ın Belçika Ghent’teki fabrikasında üretilecek. İlk otomobiller müşterilere 2010 yazının başlarında teslim edilecek.

Citroen efsaneyi canlandırdı

Citroen’in efsanevi DS serisi tüketici ile ilk buluştuğunda büyük hayranlık ve beğeni ile karşılanmıştı. Bünyesinde barındırdığı donanım ve ileri teknoloji özellikleriyle zamanının en yenilikçi araçlarından birisi olarak kabul edilmişti. Citroen bugün bu yenilikçi araçtan esinlenerek marka için yepyeni bir çizgi oluşturdu.

Citroen’in efsanevi modeli DS’den esinlenilerek tasarlanan yeni DS serisi, ilk olarak DS3’le gün ışığına çıkıyor. Farklı ve radikal çizgileri, cazip tasarımı ve Citroen teknolojisinin yüksek donanımına sahip, segmentinin en dikkat çekici araçlarından biri olan Citroen DS3, Paris’te düzenlenen test sürüşü ile basına tanıtıldı. Kişisel beğenileri yüksek, şehir hayatını sevenlerin tercih edeceği konsept bir model olan ve Citroen’in değişen yüzünü vurgulayan DS3, 2010’un ikinci çeyreğinde Türkiye’de satışa sunulacak.

3.95 metre boyu, 1.71 metre genişliği ve 1.46 metre yüksekliği ile kompakt araçlar segmentinde yer alan Citroen DS3, şehir içinde kolay kullanım olanağı sağlıyor. Çok amaçlı ilk sportif Coupe tasarımına sahip DS3, 5 kişilik koltuk kapasitesi ile küçük bir binek aracına yakışır genişlikte araç içi alan sunuyor. DS3, Türkiye’de 1.6 16v 120 beygir benzinli ve otomatik şanzıman, 1.6 16v 150 beygir benzinli ve 1.6 HDI 90 beygir dizel motor özellikleri ile satışa çıkacak.

Captiva ve Cruze Chevrolet’yi sırtladı

Türkiye’nin en dinamik otomobil markası olma hedefiyle başarı çıtasını sürekli yükselten Chevrolet, 2009 yılında 2008 yılına göre yüzde 92.60’lık bir büyüme göstermiş ve en fazla büyüme gösteren markalardan biri olmuştu. 2009 yılında gerçekleştirdiği büyük çaplı büyümesini 2010’da da sürdürmeyi planlayan Chevrolet Türkiye, 480 adetlik satış rakamı ile ocak ayında yüzde 3.81 binek araç pazar payına ulaştı. 2009 yılının tamamında elde edilen yüzde 2.81’e göre yüzde 26.16 oranında daha yüksek pazar payını ifade eden bu oran, Chevrolet’yi binek araç pazarında 8’inci sıraya getirdi. Chevrolet’nin bu büyüme trendinde, geçtiğimiz yılın Türkiye’de en çok satılan SUV modellerinden biri olan Captiva’nın büyük rolü var. Ardından geçen yıl Türkiye’ye ithal edilmeye başlanan Cruze modeli büyümenin lokomotifi haline geldi.

Fiat'tan özel donanımlı Palio

1998 yılından bu yana ülkemizde üretilen ve küçük sınıfta başarısını kanıtlamış modellerden biri olarak dikkat çeken Fiat Palio Sole’nin daha zengin donanımı daha ekonomik fiyata sunan ‘Premio’ donanımlı versiyonu, Fiat showroomlarında yerini aldı. 24 bin 450 liradan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip olan aynı zamanda iç ve dış tasarımında değişiklikler yapılan Fiat Palio Sole Premio, standart olarak sunulan ABS, MP3 çalarlı müzik sistemi, klima, metal görünümlü ön ızgara, orta konsol, havalandırma üniteleri ve iç kapı kolları gibi cazip artılarıyla farkını ortaya koyuyor. Fiat Palio Sole Premio’da sunulan yeni tip beyaz zeminli farlar ve yeni tip metal ızgara tasarımı dikkat çekerken kabin içinde de yine metal görünümlü orta konsol, hava kanalları ve iç kapı kolları gibi unsurlar araca farklı bir hava katıyor.

Yeni 5 Serisi yakında POSTA’da

BMW’nin yeni 5 Serisi baştan sona yenilendi. Teknolojik anlamda çok önemli yeniliklerle donatılan otomobil, nisan ayından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Bütün BMW modellerinde olduğu gibi yeni 5 Serisi’nde de sürüş keyfi ön planda tutuluyor. Konfor ve güvenlik gibi kategorilerde şimdiye kadar üretilen en başarılı BMW otomobili olarak gösterilen 5 Serisi ile ilgili test sonuçlarını çok yakında bu sayfada okuyabilirsiniz.

Ford’dan çifte avantaj

Türkiye otomotiv pazarının lider kuruluşlarından Ford Otosan, Ocak 2010’da başlattığı ‘Sekiz sekizlik’ kampanyasını şubat ayında da devam ettiriyor. Bu çok avantajlı kampanyayla Ford Otosan binek araçlarda yüzde 8, ticari araçlarda ise yüzde 8 ek indirimle toplam yüzde 16 oranında indirim uyguluyor. Ford Otosan ‘Sekiz sekizlik’ indirim kampanyasının yanı sıra 2009 yılının Kasım ayında 50’nci yıl kampanyası olarak başlattığı ‘50 ay 500 lira’ Ford Finans kredisini de sürdürüyor ve müşterilerine bu iki kampanyadan aynı anda yararlanma fırsatı sunuyor.