VW Tiguan dizel – otomatik test sürüşü ve incelemesi

Kompakt SUV’lerin hızlı yükselişini erken fark eden markalardan birisi olan VW, 2007 yılında Tiguan modelini sergilemişti. Bu kıvraklığının ödülünü alan marka, geçtiğimiz yıl Tiguan modelini yeniledi. Bugün sizler için bu modelin 2 litre dizel versiyonunu test ediyoruz. YAZI: TULU DARICAN

21 Temmuz 2017, Cuma 15:18
A A
Yeni VW Tiguan'ın platformu ne?

Yeni VW Tiguan'ın platformu ne?

VW Tiguan’ın ilk nesli o dönemki Golf modelinde de kullanılan PQ35 ismindeki platform üzerine geliştirilmişti. Testini gerçekleştirdiğim ikinci nesil Tiguan ise modüler platform MQB üzerine inşa edilmiş.

SUV segmentinde var olmanın birinci şartı hiç kuşkusuz sert bir görünüme sahip olmak. İlk nesil Tiguan bunu tam anlamıyla başaramamıştı. Ama büyük bir görünüme sahipti ve bu da o dönem tüketici ihtiyaçlarını karşılıyordu.

Yeni VW Tiguan'ın ön tasarımı nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın ön tasarımı nasıl?

Yeni modeldeyse büyük görünmenin yanı sıra eskisinden daha sert ve güçlü hatlara sahip. Bunu büyük farlar ve farlarla bütünleşik gibi görünen radyatör ızgarası sağlamış. Ayrıca motor kaputu ve kapı omuz seviyesinde görülen kabarıklıklar da etkiyi pekiştirmek için unutulmamış.

Yeni VW Tiguan'ın yan tasarımı nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın yan tasarımı nasıl?

Araç yandan yerden yüksek bir station wagonu andırıyor. Yerden yüksekliğin standart otomobillerden çok farklı olmaması bu hissi yaratıyor.

Yeni VW Tiguan'ın arka tasarımı nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın arka tasarımı nasıl?

Arka kısımda LED kullanılan stoplar öne çıkıyor. Stoplarda ters L formu kullanılmış. Araç yenilenirken boyu 6 cm artmış. Genişlikte de 3 cm’lik büyüme olmuş.

Yeni VW Tiguan'ın iç mekan tasarımı nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın iç mekan tasarımı nasıl?

Beğenseniz de beğenmeseniz de VW’nin iç mekan tasarımlarında belirgin bir stratejisi var. Hangi modeline binerseniz binin birbirine çok benzeyen ve marka ile özdeşleşmiş bir tasarım bizi karşılıyor. Tiguan’da da durum değişmemiş. Kalite düzeyi başarılı.

Yeni VW Tiguan'ın hayalet göstergeleri var mı?

Yeni VW Tiguan'ın hayalet göstergeleri var mı?

Test aracımızdaki gibi Highline donanımla birlikte sunulan dijital göstergeler çok şık görünüyor. Standart hız göstergesinin yerini alan yüksek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, beş farklı görünüm alabiliyor. Navigasyon modundayken haritayı daha büyük görmek istediğinizde hız ve devir göstergeleri küçülerek kenara kayıyor.

Araçta bir diğer dijital ekransa orta konsolda yer alıyor. Baz donanımda 5 inç boyutundaki bu ekran orta ve test aracımız gibi üst donanımda 8 inçe büyüyor.

Yeni VW Tiguan'ın 4Motion sistemi

Yeni VW Tiguan'ın 4Motion sistemi

DSG şanzımanın vites kolunun arkasında dairesel bir kumanda yer alıyor. Bu kumanda 4MOTION sistemini kontrol ediyor. Hazır bazı yol koşulları seçilerek 4x4 sisteminin çalışma karakteri ayarlanabiliyor.

Yeni VW Tiguan'ın iç mekanı geniş mi?

Yeni VW Tiguan'ın iç mekanı geniş mi?

Aks aralığında gerçekleşen 7 cm’lik artış iç mekanda diz mesafesine olumlu yansımış. Özellikle arka koltuk sırasında sunulan diz mesafesi pek çok rakibinin önünde. Aracın bagaj hacmi ise 615 litre.

Yeni VW Tiguan'ın motor seçenekleri neler?

Yeni VW Tiguan'ın motor seçenekleri neler?

VW Tiguan, Türkiye’de iki farklı güç çıkışına sahip 1.4 litre benzinli, 1.6 ve 2 litre dizel motorla satılıyor. Test aracımızdaki 2 litrelik turbo-dizel motor, 3500 devirde 150 beygir güç, 1750 devir ile 3000 devir arasında 340 Nm tork üretiyor.

Yeni VW Tiguan'ın performansı nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın performansı nasıl?

Motorun ürettiği güç markanın 7 kademeli, çift kavramalı, otomatik şanzımanı DSG ile dört tekerleğe iletiliyor. Araç, fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanmasını 9.3 saniyede tamamlıyor. Bu süre ağırlığı 1.7 tona yaklaşan bir araç için başarılı.

Yeni VW Tiguan ne kadar tüketiyor?

Yeni VW Tiguan ne kadar tüketiyor?

Yüksek ağırlık tüketimde de etkisini gösteriyor. Eğer gaz pedalıyla dost olmazsanız ortalama 8 litreyi geçiyor. Sakin kullanımlardaysa 7 litrelik tüketim ortalaması zorlanmadan yakalanıyor.

Yeni VW Tiguan'ın konforu nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın konforu nasıl?

Tiguan konforlu bir kompakt SUV. Süspansiyonlar da buna yönelik tasarlanmış. Çok sert darbeler harici kabin konforu bozulmuyor. İş yol tutuşa geldiğinde dinamizm çok yüksek değil. Ama segment standartlarını karşılıyor.

Yeni VW Tiguan'ın yol tutuşu nasıl?

Yeni VW Tiguan'ın yol tutuşu nasıl?

Aracın direksiyon sistemi ise görevini başarıyla yerine getiriyor. 4x4 sistemi bu segment bir otomobil için yeterli. Ağır arazi koşullarına göre değil de daha çok kırda bayırda dolaşmak üzere geliştirilmiş. Yok siz ağır arazide denemekte ısrar ederseniz sürprizlerle karşılaşabilirsiniz.

Yeni VW Tiguan alınır mı?

Yeni VW Tiguan alınır mı?

Yeni VW Tiguan hiç olmadığı kadar iddialı ve kaliteli olmuş. Özellikle üst donanımda sunduğu teknolojiler etkiliyor. Tek sıkıntısı onu 4x4 ya da dizel - otomatik isteyeceklerin 2 litrelik, dizel motora mahkum olması. Bu da fiyatın anormal düzeyde yükselmesine sebep oluyor.