Yabancının gözü perakendede

Türkiye'de organize perakendenin pazar payının yüzde 31 bile olmadığını belirten A101 Yeni Mağazacılık Genel Müdürü Erhan Bostan, “Yüzde 75'e kadar büyüme imkanımız var. Bu fırsatı gören yabancı yatırımcılar da sektörün peşinde” dedi

a
a
Pazar, 11 Temmuz 2010 - 05:00


Yabancının gözü perakendede

Türkiye’de organize perakende pazar payının yüzde 31’in altında olduğunu belirten A101 Yeni Mağazacılık Genel Müdürü Erhan Bostan, “Yüzde 75’e kadar büyüme imkanımız var. Bu fırsatı gören yabancı yatırımcı da perakende sektörünün peşinde” dedi. Erhan Bostan, A101 Marketler Zinciri’ndeki hissesini yüzde 52.92’ye çıkaran Aydın Örme Sanayi’nin farklı alanlarda yatırım yapmaya devam ettiğini, grubun şirketlerinde istihdam edilen kişi sayısının da 5 bini geçtiğini dile getirdi.

Marketçilik organize değil

Grubun, ‘mümkün olduğunca nihai tüketiciye yaklaşma kararı’ aldığını, bu çerçevede adımlar attığını belirten Erhan Bostan, 650 mağazalık A101’e geçen yıl ortak olduklarını söyledi. Türkiye’nin en büyük ikinci mağaza zinciri olmayı hedeflediklerini ve piyasanın en büyük oyuncusunun payının yüzde 5 olduğunu belirten Bostan, “Türkiye’de marketçilik, bakkalcılık organize değil. Hâlâ tek, bağımsız girişimci, esnaf var. Ülkeler geliştikçe, bu durumun organize perakendeciliğe gitmesi ekonominin kuralı” dedi.

Herkese yetecek ekmek var

Bir numaralı oyuncunun pazar payının yüzde 15-20 olması gerektiğini belirten Erhan Bostan şöyle devam etti: “Demek ki gidecek daha çok yol var. Türkiye’de 75 milyon nüfusa rağmen organize perakende de Almanya, Fransa ve İngiltere’nin gerisindeyiz. Bu bir fırsat oluşturduğu için, herkes bu alana giriyor. Burada herkese yetecek ekmek var.” Bostan, bakkalların veresiye uygulaması, sabah 06.30’da hizmete başlaması gibi farklılıkları nedeniyle varlığını sürdüreceğini sözlerine ekledi.