Yanlış bilinen sağlık alışkanlıkları

İnternet sitesi Yahoo, Sarah Jio'nun değişik uzmanlardan derlediği "Yanlış sağlık alışkanlıklarını düzeltme yolları" başlıklı araştırmasının sonuçlarını yayımladı

a
a
Cuma, 10 Eylül 2010 - 11:57


Yanlış bilinen sağlık alışkanlıkları

Kalsiyum tüketiminin, dik durmanın, sigarayı ve alkolü bırakmanın yanlış sağlık alışkanlıklarından kurtulmanın iyi bir yolu olduğu belirtildi.

Yazıda, vücuttaki kemiklerin tam olarak oturmasının 30’lu yaşların başına kadar devam ettiği için gelişme çağında olanların ve 20’li yaşlardaki gençlerin güçlü kemik gelişimini sağlamak amacıyla kalsiyum depolamalarının çok büyük önem taşıdığı kaydedildi.

Genç yaşlarda yeterli kalsiyum tüketimine başlamayanların, kemik erimesini önlemek için bir an önce kalsiyum tüketimine başlanması gerektiği ifade edilen yazıda, kalsiyum tüketiminin 19 ile 50 yaşlar arasındaki kadınlarda, günlük 1000 mg, 51 yaşını aşmış kadınlarda ise günlük 1200 mg şeklinde olması, süt ürünlerinin haricinde, 181 mg somon, 103 mg barbunya fasulyesi gibi ürünlerin tüketilmesi öneriliyor.

Kambur duruşun birçok insan tarafından yapılan hata olduğu değerlendirilen yazıda, "Dik ve duvara yakın bir mesafede ayakta durarak omuzlar duvara değdirinceye kadar aşağı doğru bırakılması, yavaşça çenenizi indirin ve başınızı duvara karşı ittirin. Bu pozisyonu 15 saniye süreyle gerçekleştirin, nefes alın, dinlenin ve tekrarlayın. Eğer omuzlarınız duvara değmiyorsa amacınız yavaşça çalışarak bunu gerçekleştirmek olmalıdır" denildi.

SİGARAYI HEMEN BIRAKIN

Sigara içenlerin, bir an önce sigarayı bırakmalarının önemine değilen yazıda, 30’lu ve 40’lı yaşlarda bırakılan sigaranın kişilerde felç, yüksek tansiyon ve kalp rahatsızlıkları risklerinin azaldığının görüldüğü, 3 ay süreyle sigara içmeyen kişinin akciğerlerinde ve kan dolaşımında önemli ölçüde gelişme izlenildiği belirtildi.

Kalp krizlerinde ise bir yıl süreyle sigara içilmediğinde yüzde 50 oranında azalma görüldüğü, zarar görmüş akciğerleri onarmanın en iyi yollarından birinin egzersiz olduğu ifade edilen yazıda, uzun yıllardır spor yapmayan insanların, olası sakatlanmaları önlemek için önce kaslarını güçlendirmeleri ve 30 dakikada yapılan egzersizi 15 dakikaya sığdırarak hızlı bir şekilde yapmaları gerektiği kaydedildi.

HER GÜN SALATA YEMEK ÖNEMLİ

Doğru beslenme alışkanlığı kazanmanın önemli yollarından birisinin her gün salata yemek olduğu belirtilen yazıda, bunun nedeninin diyet yoğunluğunu düşürmek olduğu bildirildi.

Aynı yazıda, öğle veya akşam yemeği olarak salata ile birlikte yağsız tavuk ile doyurucu bir öğün elde etmenin mümkün olduğu, salatanın bir yıl boyunca düzenli şekilde tüketildiği takdirde kilo vermenin mümkün olduğu ifade edildi.

Uzun süre yanlış giden bir ilişkiyi sürdürmenin belli başlı sağlık sorunlarına sebebiyet verdiği belirtilen yazıda, bunların başında kronik stres, bağışıklık sistemi bozuklukları ve bunun sebebiyet verdiği birçok hastalıklar olduğu aktarıldı.

Yazıda, göğüs kanserine yakalanan kadınlarda yapılan incelemelerin sonucuna göre, stres altındaki insanların bağışıklık sistemleri zayıfladığı için daha kolay kansere yakalanma risklerinin olduğu kaydedildi.

İnsanların kendileri hakkındaki negatif düşüncelerinin de depresyona neden olabileceği, fakat düzenli uyku, stresten uzak durmak, egzersiz ve sağlıklı diyetin beyin fonksiyonlarını harekete geçirerek bu olumsuzlukları ortadan kaldırdığının belirlendiği vurgulanan yazıda, insanlara, kendilerini olumsuz etkileyen insanlarla görüşülmemesinin tavsiye edildiği dile getirildi.