Yanlış doz hayatını kararttı

Aşırı dozda verilen ilaçlar nedeniyle, derisinin dökülüp, vücudunun şiştiğini ileri süren 26 yaşındaki Sultan Akman, suç duyurusunda bulunacağını söyledi

Yanlış doz hayatını kararttı

Sultan Akman, 5 yıl önce hamileyken eşinden boşanıp, Sümer Mahallesi'nde oturan annesi 56 yaşındaki Nakibe Akman'la birlikte yaşamaya başladı.

Çocuğunu dünyaya getirdikten sonra psikolojik sorunları ortaya çıkan Sultan Akman, 11 Eylül 2009 tarihinde Denizli Devlet Hastanesi'ne giderek, ruh ve sinir hastalıkları uzmanı psikiyatrist C.B.'ye tedavi oldu.

Dr. C.B., Akman'a sakinleştirici 2 ilaç yazıp, yatarak tedavisine başladı. Akman, 15 gün sonra hastaneden çıkartılarak, tedavisine evinde devam edildi. 2 ilaçtan da 2 ay boyunda günde birer tablet alan Akman'ın yüz ve vücudunun çeşitli yerlerinde, bir süre sonra şişme, derisinde dökülme ve yüksek ateş meydana geldi.

KAN ÖRNEGİNDE YÜKSEK DOZ ÇIKTI

Alınan kan örneklerinin incelenmesi sonucu yüksek dozda ilaç verildiğinin belirlendiğini ileri süren Akman, 19 Kasım'da Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi'ne sevk edildi.

Taburcu olur olmaz, kendisine yüksek dozda ilaç verdiğini iddia ettiği Dr. C.B.'den şikayetçi olacağını belirten Akman, “Psikolojik sorunlarımın tedavisini yaptırmak isterken, az daha canımdan oluyordum. Bunun sorumlusu cezasız kalmamalı” dedi

KONTROLLERİNE ZAMANINDA GELMEDİ İDDİASI

Psikiyatrist Dr. C.B. ise hakkındaki suçlamaları kabul etmeyerek, “Hastanın sürekli kontrol altında tutulması gerekiyordu. İlaçları kullanmaya başladıktan sonra, kontrollerine zamanın da gelmedi. Her ilacın yan etkileri vardır. İlaçların dozunu daha sonra düşürdük ama hasta kendine iyi bakmadı. Kusurum olduğunu düşünmüyorum” diye konuştu.

Ferah IŞIK-Ramazan ÇETİN/DENİZLİ (DHA)

Yandex.Metrica