Yaşam Daha sportif tasarımı hak ediyor

Daha sportif tasarımı hak ediyor

Paylaş
Daha sportif tasarımı hak ediyor

1976 yılında sınırlı üretim kararıyla ortaya çıkan Golf GTI aslında bir efsanenin de başlamasına vesile oldu. GTI simgesi o otomobilin daha ateşli ve daha dinamik olduğunu ifade ediyordu. Model kısa sürede popüler olarak bu akımın kardeşi Polo’ya ve diğer markalara da geçmesini sağladı. 7 nesildir üretimde olan model son görünümü ile test konuğumuz.

Golf GTI’ın tasarımında standart versiyondan bariz farklılıklar bulunmuyor. Farklılaştırılan tampon tasarımı onu standart modelden ayırıyor. Tampon yanlarındaki üçlü keskin hatlar dikey konumlandırılmış sis farlarını bölümlere ayırmış. Daha dinamik bir görüntü sunan bu durum ön ızgaradaki GTI logolarıyla desteklenmiş. Izgara altındaki kırmızı çizgi de onu standart modelden ayıran diğer detaylardan. Yan bölümde göze çarpan 18 inç büyüklüğündeki Austin jantlar standart olarak sunuluyor. Bu jantların ardındaki kırmızı kaliperler de otomobili çekici kılıyor. Ön çamurlukta yer alan GTI logoları kırmızı font üzerine yazılarak dinamizm ruhunu hissetmemizi sağlamış. Ancak bizim gibi aracınızın rengi kırmızı ise bu logolar gölgede kalabiliyor. Bu rengi beğenmezseniz model size 8 opsiyonel 2 tanede standart olmak üzere 10 adet renk seçeneği de sunuyor. Arka bölüme gelindiğinde koyulaştırılmış LED destekli stoplar göze çarpıyor. Ayrıca spoyler, difizör ve çift çıkışlı egzoz sistemi onu arkadan daha sportif gösteriyor. VW Golf GTI, 4268 mm uzunluğa, 1790 mm genişliğe, 1442 mm yükseliğe ve 2631 mm aks mesafesine sahip. Standart modelden 13 mm daha uzun olan Golf GTI, 9 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 6 mm daha kısa aks mesafesine sahip.

Haberin Devamı

Golf GTI spor koltuklarıyla dikkat çekiyor. Uzun yan destekleri otomobil ile virajlarda eğlenirken sizi koltuğa kenetlemek için tasarlanmış. Kırmızı dikişli detaylar da onun ateşli bir hatchback olduğunu hatırlatıyor. Altı düz ve GTI logolu direksiyon hem efsaneyi hem de sportifliği niteliyor. Gösterge panelleri standart model ile aynı. Burada GTI efsanesine yakışır bir panel beklerdik. Orta konsoldaki dokunmatik ekran son derece işlevsel. Sürüş modları, tüketim değerleri ve benzeri birçok bilgiye buradan erişmek mümkün. Buradaki bilgilere gösterge panelinin ortasındaki ekrandan da erişilebiliyor. Model eşya gözü konusunda da oldukça cömert. Kapı iç ceplerinde, orta konsolda ve bunlara ek olarak koltuk altlarındaki çekmeceler fazlasıyla size yetiyor. Paralel uzanan tavan yapısı sayesinde baş mesafesi konusunda sıkıntı yaşamayan misafirlerin yaşam alanının da yeterli olduğunu belirtelim. Model standart versiyon ile aynı olan 380 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu alan koltuklar yatırıldığında 1270 litreye kadar çıkarılabiliyor.

Haberin Devamı

Golf GTI’da 2.0 litre turbo beslemeli TSI motor bulunuyor. EA888 kodlu bu motor 4500 ila 6200 d/d arasında 220 PS güç üretiyor. 1500 ila 4400 d/d arasında ise 350 Nm tork değerine sahip. Bu değerler ile 0-100 Km/s hızlanmasını 6.5 saniye gibi başarılı bir sürede tamamlayan aracın maksimum hızı 244 Km/s. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.4 litre olarak belirlenmiş. Motor Euro 6 emisyon normlarını şimdiden yakalıyor. 6 ileri DSG şanzıman direksiyon üzerindeki kulakçıklardan ve vites kolu üzerinden de kontrol edilebiliyor. Yüksek tork alt devirlerde de sizinle birlikte oluyor. Modelde dikkat çeken bir diğer ayrıntı ise sunulan 5 farklı sürüş modu. “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Individual” olarak adlandırılan bu modlarda araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken, “Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz yaratmak isterseniz “Individual” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz. Model ile sakin kullanımlarda 8 litre, performanslı kullanımlarda da 14.3 litrelik tüketim değerleri elde ettik.

Haberin Devamı

Modelde sert süspansiyonlara yer verilmiş. İnce yanaklı lastiklerin birleşmesiyle asfalt üzerindeki neredeyse her çukuru hissedebiliyorsunuz. Yol ve rüzgâr sesi yalıtımı konusunda başarılı olan model motor ve egzoz sesini iç mekâna yansıtıyor. Bu durumu GTI’da ki

Motor: 2.0 TSI
Motor Hacmi: 1984 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 220 PS 4500-6200 d/d
Maksimum Tork: 350 Nm 1500-4400 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 6,5 s
Maksimum Hız: 244 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 8,1 lt
Şehir Dışı: 5,3 lt
Karma: 6,4 lt
Test: 8 lt
CO2 Emisyonu 148 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4268 mm
Genişlik: 1790 mm
Yükseklik: 1442 mm
Dingil Mesafesi: 2631 mm
Bagaj Hacmi: 380 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1370 kg
Lastik Boyutu: 225/40 R 18