Yaşam Fiat Freemont ve Panda Cross Ekim’den itibaren Türkiye’de!

Fiat Freemont ve Panda Cross Ekim’den itibaren Türkiye’de!

Paylaş
Fiat Freemont ve Panda Cross Ekim’den itibaren Türkiye’de!

Fiat’ın SUV segmentindeki modeli olan Freemont yenilenerek karşımıza çıktı. Freemont Cross ve Panda’nın SUV konseptiyle geliştirilen yeni versiyonu Panda Cross sonbahardan itibaren Avrupa’da yollara çıkıyor. Ekim ayından itibaren Türkiye’de de satışa sunulacak Freemont Cross, mevcut modelin sahip olduğu özellikleri bir adım daha ileri taşırken, Panda Cross satın almak isteyen otomobil tutkunları sipariş yoluyla bu araca sahip olabilecek. Yazı: Alper GÜLER

Cross versiyonuyla artık daha dinamik bir görünüme kavuşan Freemont, Türkiye’de bugüne kadar 1.400 adet satıldı. Freemont’un önümüzdeki dönemde Türkiye’deki satışlarının yüzde 20’sini yeni Cross versiyonunun oluşturması bekleniyor.

Haberin Devamı

Freemont Cross, araçlarında ferah kullanım alanı ve pratiklik arayan stil sahibi ve modern ailelerin ilk tercihi olmaya hazırlanıyor. SUV dünyasındaki kalite, seçkinlik ve teknoloji çıtasını daha da yükseklere taşımayı hedefleyen Fiat Freemont Cross mesafe veya hava koşulu gözetmeksizin kendi yolunu seçen özgür sürücülerin maceracı ruhunu temsil ediyor. Parlak siyah ızgarası, platin krom detaylarla güçlendirilmiş yeni ön ve arka tamponları, 5 kollu 19 inç Hyper Black jantları ve platin krom renkli yan etekleri sayesinde sert ve özgün bir görünüm sergileyen Freemont Cross, her yol şartında mücadeleye hazır, çok daha cesur karakterini ortaya koyuyor. Fiat Freemont Cross aynı zamanda, açık gri dikişler ve grafit gölgelerle bütünleşen yeni deri koltuklarıyla, seçkin bir kabin sunuyor. Kabin içinde; 8,4 inçlik dokunmatik Uconnect uydu navigasyon sistemi, arka park kamerası, 368 watt toplam güce sahip Alpine ses sistemi, elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar, ışıklı fincan gözü, anahtarsız giriş, anahtarsız kontak, direksiyondan kumandalı ses ve hız kontrol sistemi gibi standart donanımlarla destekleniyor.

Haberin Devamı

Yeni aksesuarlar

Büyüklüğü, gücü ve ürün özellikleriyle benzersiz olan Freemont, cross versiyonuyla daha dinamik bir görünüm sergiliyor. Modern ve kendine has tasarımıyla esneklik ve işlevselliği bir araya getirerek, farklı müşteri segmentlerine aynı anda hitap eden ve “All the cars you want – Aradığınız tüm otomobiller” sloganıyla hayat bulan Fiat Freemont, Cross versiyonuyla başarısını kanıtlıyor. Freemont Cross, şehir içi ve arazi şartlarında etkili olan 4 tekerlekten çekiş sistemi gibi sportif arazi araçlarının tüm güçlü yanlarıyla, 32 koltuk konfigürasyonu sağlayan 7 koltuklu yapısı, farklı boyutlardaki saklama gözleri, arka koltuklar yatırıldığında 1.500 litreye ulaşan geniş bagaj hacmiyle, çokamaçlı araçların en önemli özelliklerini bir araya getiriyor.

Güçlü motor

Sınıfının en büyüğü Freemont Cross’un 170 HP’lik gücünü 6 ileri otomatik şanzımanla ve AWD sistemiyle 4 lastiğe aktarabilen 2.0 Multijet II motor seçeneğiyle pazardaki yerini alması planlanıyor. Gerektiğinde devreye giren aktif AWD sistemi, tekerleklerin kavramasını ölçen ve çekişi dört tekere yayabilen sensorlara sahip bir elektronik kontrol ünitesi kullanıyor. Sistem, ECC vasıtasıyla (Elektronik Kontrollü Eşleştirme) tork transferini ayarlıyor ve bunu sadece gerekli durumlarda yaparak yakıt tüketiminin azaltılmasına katkıda bulunuyor.

Haberin Devamı

Kontrol ünitesi aynı zamanda Elektronik Denge Kontrol (ESC) sisteminin yanı sıra, hava veya yol yüzeyine bakmaksızın aracın yere sıkıca tutunmasını sağlayan çekim kontrol sistemiyle de (ASR) destekleniyor. ABS Sistemi, Elektronik Devrilme Önleme Sistemi (ERM) ve Römork Savrulma Kontrolü (TSC), Freemont Cross’un standart donanımları arasında yer alıyor.

Fiat Panda Cross: Türünün ilk örneği

SUV konseptiyle geliştirilen araçların sonuncusu olan Panda Cross, pazarda yeni bir kategori yaratmaya hazırlanıyor. Gerçek bir arazi aracının tahrik sistemi ve teknik özelliklerini, SUV performansıyla birleştiren Panda Cross, şehirli bir aracın çevikliği, verimi ve tarzına sahip. Panda’nın kendine özgü “köşeli yuvarlak” hatlarını yeniden yorumlayan tasarımıyla yepyeni bir görünüme kavuşan Panda Cross, iç tasarımında da zarif ve benzersiz özellikleriyle dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

ELD (Elektirkli Kilit Diferansiyel) fonkisyonu ve ESC ( Elektronik Denge Kontrolü) sistemi standart sunulan Panda Cross, kaygan zeminde kalkış ve sürüşte ekstra destek sağlıyor. Otomobil tutkunları aracı kullanırken Auto, Off-Road ve HDC (İniş Kontrol) olmak üzere üç farklı sürüş modundan birini seçebiliyor. Panda’nın yeni versiyonu her türlü yolda maksimum tutunma sağlayan dört mevsim 185/65R15 M+S lastikleriyle ıslak ve kuru zeminlerin yanısıra karlı yollarda da üstün off-road performansını koruyor.

Yılın sportif arazi ödülüne sahip ilk şehirli araç olan Panda 4x4 temel alınarak geliştirilen Panda Cross off-road performansını artıracak yeni teknik özellikleriyle dikkat çekiyor. Ön ve arka tamponları yeniden tasarlanarak özel yaylarla 10mm daha geniş lastiklerin kullanıldığı Panda Cross’un yerden yüksekliği TwinAir’de 161 mm, MultiJet’te ise 158 mm’ye çıkarıldı. Off-road yaklaşma açısı 24°, çıkış açısı 34° ve rampa açısı 21°’e ulaştı. Böylece Panda Cross %70’lik maksimum meyil ve %55'lik yanal meyili aşabilir hale geldi.

Haberin Devamı

Off-road performansına uygun motor seçenekleri sunuluyor

Yeni Panda Cross, Start&Stop donanımlı 80 beygir gücündeki turbo dizel 1.3 MultiJet ve 90 beygir gücünde benzinli 0.9 TwinAir Turbo motoru yakıt tasarrufu açısından da üstün performans sergiliyor. 0.9 TwinAir Turbo moturu 100 km’de 4.9 litre yakıt harcarken 1.3 MultiJet II motoru 100 km’de 4.7 litre yakıt tüketimi yapıyor. 6 hızlı vites kutusuyla yokuş başında kalkışı en iyi seviyeye çıkaran kısa birinci vites aracın off-road özelliklerini devreye alıyor. daha zorlu arazilerle başa çıkmak için de kullanışlı olan kısa birinci vites motor rölantideyken ve çok az hızda aracın ilerlemesini sağlıyor. “Şehiriçi Fren Kontrol Sistemi”ne sahip Panda Cross Euro NCAP Advanced 2013’ ödülüyle taçlandırıldı.

Otomatik klima kontrolü, direksiyondan kontrol edilebilir Blue&Me™ sistemli CD/MP3 radyo, özel parlak 15" alaşım jantlar, elektronik kontrollü ısıtmalı kapı aynaları, uzaktan kumandalı merkezi kilitleme, arka kafalıklar, yüksekliği ayarlanabilir direksiyon simidi, sis lambaları, deri direksiyon simidi ve vites kolu, yüksekliği ayarlanabilir sürücü koltuğu, ELD ve Dört Mevsim 185/65R15 M+S lastikleri ile tam ESC sisteminin yanı sıra, gerektiği gibi şehir içi veya off-road özelliklerini arttırmak için çok fazla isteğe bağlı ekipman ve aksesuarlar da mevcut.

Başarılı ama…
Amerikan Dodge Journey’in Avrupa pazarına sürülmüş hali olan Fiat Freemont ufak değişikliklerle otomobil piyasasında yer alması başlarda tartışma konusu olmuştu. Kısa sürede atlatılan tartışma ortamından sonra model Türkiye’de 1400 adetlik satış rakamları yakaladı. Çok geçmeden Cross versiyonuylada tanıtılan modelin selefine göre farklılıkları detaylara gizlenmiş. Tasarımsal olarak ön tamponda yapılan değişimler otomobilin daha güçlü görünmesini sağlamış. Ayrıca karartılmış far grubuda onu daha gizemli kılmış. Şahsi fikrim burada LED gündüz farı daha güzel dururdu. İçeriye geçtiğinizde ise ilk bakışta farklı hiçbir detayın olmadığını söyleyebilirsiniz. Ancak yine detaylara gizlenmiş olan değişimler burada sadece ön konsol çıta rengi ile sınırlandırılmış. Donanım olarak ise açılır tavan ve arka koltuktaki yolcular için ekran opsiyonu geliyor. Yetkililer fiyatı cazip göstermek için cam tavan opsiyonunu standart olarak sunulabileceğini belirttiler. Arka yolcular için sunulan ekranın da bu versiyon için standart olarak sunulması müşterilerin iştahını kabartabilir. Multijet II ünite ile satılacak model 170 Hp güç değerine sahip. Güçlü motor 2 ton ağırlığındaki modele makul performans sağlıyor. Ancak 6 ileri otomatik şanzımanın da bu performansı biraz olsun törpülediği bir gerçek. AWD çekiş sistemine sahip olan modeli arazide kullanma fırsatı yakalayamadık ancak selefindeki test sürüşünde başarılı işler çıkarttığını biliyoruz. Modelin bu konudaki tek sıkıntısı ise arazi açıları. Lansmanda test ettiğimiz bir diğer model ise Panda Cross oluyor. A segmentinde türünün ilk örneği olan model deyim yerindeyse atom karınca gibi çalışıyor. Tasarım anlamında şişkin çamurluklar ve yanlardaki Cross logoları onun arazi karakterini yansıtıyor. Ön bölümde yer alan LED farlar ise onun teknolojik yapısını desteklemiş. Arazi açılarıyla da abisi Freemont’a taş çıkarıyor. Model arazi açıları ile engel tanımıyor. 3 farklı sürüş moduna sahip olan bu çekiş sistemi Off-Road kapalı modda iken asfalt kullanımlarında sizlere yardımcı oluyor. Off-Road sistemi devreye alındığındaysa hafif ve zorlu arazide daha stabil sürüşler size sunuyor. Bir diğer seçenek ise eğim iniş kontrol modu. Bu seçenek sayesinde dik rampalardan farklı lastiklere uygulanan frenleme sayesinde güvenli bir şekilde inebiliyorsunuz. Model 1.3 litre multijet 90 Hp ve 0.9 Twinair Turbo motor ile sunulacak. Standart modelde de sunulan 0.9 litrelik bu motor Cross versiyonda geliştirilerek 5 Hp güçlenmiş. Ayrıca 1.3 litrelik dizel motorun Türkiye’ye makul bir fiyat ile getirilirse çok iş yapacağını belirtmeliyim. Modelin Avrupa satış fiyatı ise 19.460 Euro olarak belirlenmiş. Fiat Freemont sunduğu birçok avantaj ile başarılı. Ancak Türkiye’deki vergi sistemi sebebiyle işlerin rengi fazlasıyla değişiyor. Şu an Türkiye’deki satılan standart model 150 Bin TL fiyat etiketine sahip. Cross versiyonun ise standart modelle fiyat farkı olacağı açık. Model başarılı ama Türkiye piyasasında önünde engel çok.