Yaşam Onun çekiş sistemi var

Onun çekiş sistemi var

Paylaş
Onun çekiş sistemi var

Nissan Juke modeli ile bir anda fenomen olan B-SUV segmenti, Fransız temsilci Renault’un Captur modeli ile giderek kızışmıştı. İlgi duyulan bu segment, diğer bir Fransız olan Peugeot’un da iştahını kabartarak 2008’i tasarlamasını sağladı. Markanın PF1 platformu üzerinde yükselen bu model satış rakamlarıyla tasarımı kadar etkileyici olmadı. 3 farklı donanım seçeneği bulunan model arazi karakterini ortaya daha iyi koyabilmek için 3008 modelinden de hatırladığımız Grip Control sistemiyle de satın alınabiliyor. Bakalım bu sistemin etkisi ile 2008 başarılı olabilecek mi?

Model rakiplerine nazaran daha mütevazı tasarıma sahip. Çok dikkatli bakmadan bile 208 modelinin daha uzun ve daha yüksek versiyonu olarak da nitelendirebiliriz. Ön bölümde çift parçalı ızgara kullanılmış. Üst ızgara krom ayrıntılarla süslenerek sunulmuş. Alt bölümde ise sis farları kenarlarında ve tampon altındaki ayrıca bölümünde de krom detaylara yer verilmiş. İnce ve geriye uzatılmış farlar otomobile agresif bakışlar kazandırmış. Kaput üzerindeki keskin hatlarda bu bakışları desteklemiş. Şişkin çamurluklar ve gövdeden farklı yan kapı alt çıtaları otomobilin arazi karakterine atıfta bulundurmuş. Tavan rayları da otomobilin güçlü görünmesine katkı sağlamış. Tavanda dikkat çeken bir başka ayrıntı ise arkaya doğru uzanan bu bölümün arka yolcu kapılarından itibaren ufak bir kot farkıyla geriye devam etmesi oluyor. Bu sayede arka koltuklarda seyahat eden yolculara iyi bir baş mesafesi sunulabiliyor. Otomobilin boyutlarına baktığımızda ise rakibi Renault Captur’den 37 mm daha uzun, 39 mm daha dar, 10 mm daha alçak ve 69 mm daha kısa dingil mesafesine sahip.

Haberin Devamı

Kokpitin 208’den esinlendiği aşikar. Bu benzerliği gösterge ve direksiyon destekliyor. Malzeme kalitesi konusunda model başarılı. Orta konsolda 7 inç ekran oldukça kullanışlı. Yol bilgisayarı ve otomobille ilgili birçok özelliğe bu ekrandan ulaşmanız mümkün. Peugeot 2008’de sunulan bir başka özellik ise otomobilin kendi kendini park etmesi ve park yerinden otomatik çıkarabilmesi. Bu sisteme de orta konsoldaki dokunmatik ekrandan ulaşabiliyorsunuz. Bu sistem ise ne yazık ki başlangıç donanımından itibaren standart sunulmuyor. Ekranın hemen altında klima sistemi sunulmuş. Piyano siyahı detayla şık görünen bu sistemin çalışma performansı ise başarılı. Kapı iç cepleri ve vites önünde sunulan alanlar küçük eşya gözü beklentinizi karşılıyor. Model rakibi Captur’e göre daha alçak tavana sahip olsa da tavanda arka bölüme doğru yapılan pot sayesinde içerideki misafirlere başarılı bir baş mesafesi sunuyor. 2008, diz mesafesi konusunda da oldukça başarılı. Tavanda dikkat çeken bir başka ayrıntı ise ambiyans ışıkları. Önden arkaya doğru uzanan çizgi şeklindeki bu aydınlatma basit ama şık görünüyor. Yine ek olarak bu ayrıntıyı en üst donanımda alabiliyorsunuz. 350 litrelik bagaj hacmi, rakiplerinin gerisinde ancak tatminkar.

Haberin Devamı

PSA grubunun başarısını ispatlamış 1.6 litre dizel motoru 2008’de motor seçeneği olarak sunuluyor. 4000 d/d’de 92 Bg güç ve 1750 d/d’de ise 230 Nm tork değeri üreten bu ünite 6 ileri otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 0-100 Km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlarken maksimum 181 Km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri 4 litre olarak belirlenmiş. Torkun avantajını iyi kullanan model alt devirlerde sürücüyü üzmüyor. Üst devirlerde ise dizel olduğunu hatırlatan bu ünite ile sakin kullanımlarda 6.2, performanslı kullanımlarda ise 8,4 litrelik değer elde ettik.

Önde McPherson, arkada ise şekil değiştiren travers süspansiyon sistemi yumuşak karakterli bir yapıya sahip. Özellikle hafif arazi sürüşlerinde model konfor konusunda beğenimizi kazandı. Rüzgar ve yol sesini içeriye yansıtmayan model sadece üst devirlerde kabine motor sesi alıyor. Yumuşak karakterli süspansiyonlar modelin viraj performansını can alıcı şekilde etkilemiyor. Virajlarda da iyi iş çıkaran model sınırları zorlandığında ise ilk kaymayı önden gerçekleştiriyor. ESP sistemi ise bu durumlardaki en büyük yardımcınız. Modelin hafif arazi karakteri konusunda elini güçlü kılan bir başka detay ise Grip Control sistemine sahip olması. Bu sistem 5 farklı sürüş modunu size sunuyor. Normal mod asfalt kullanımlarda aktif olarak kullanılırken, kar modu karlı ve kaygan zeminlerde elinizi kuvvetlendiriyor. Çamur modu balçık ve benzeri yüzeylerde maksimum dengeli sürüş sağlarken, kum modu gevşek zeminlerde faydalı olmaya çalışıyor.

Haberin Devamı

Çarpışmalarda kabini sağlam kalan Peugeot 2008 sürücünün iki kaval kemiği ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken yolcunun sadece göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Çarpışmalarda kabini sağlam kalan Peugeot 2008 sürücünün iki kaval kemiği ve göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağlarken yolcunun sadece göğüs kafesi dışındaki tüm uzuvlarına tam koruma sağlamıştır. Yandan araç çarpmalarında ise göğüs kafesi dışında tüm uzuvlara tam koruma sağlayan model, sabit bariyer çarpmalarında ise göğüs kafesine sınırlı koruma sağlayabilmiş. Arkadan çarpmalarda ise boyun bölgesine sağladığı sınırlı korumayla birlikte Peugeot 2008 Euroncap’den 5 yıldız almayı başardı.

Haberin Devamı
Motor: 1.6 e-HDI
Motor Hacmi: 1560 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 92 Bg 4000 d/d
Maksimum Tork: 230 Nm 1750 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 11,5 s
Maksimum Hız: 181 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Dizel
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 4,7 lt
Şehir Dışı: 3,6 lt
Karma: 4,0 lt
Test: 6,2 lt
CO2 Emisyonu 103 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4159 mm
Genişlik: 1829 mm
Yükseklik: 1556 mm
Dingil Mesafesi: 2537 mm
Bagaj Hacmi: 350 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
Boş Ağırlık: 1160 kg
Lastik Boyutu: 205/50 R 17