Yaşam Tutucu Polo

Tutucu Polo

Paylaş
Tutucu Polo

VW’nin B segment temsilcisi Polo, ilk kez 1975 yılında yollara çıktı. 2009’da beşinci nesli tanıtılan araç geçtiğimiz aylarda makyajlanarak güncel görünümüne büründü. Makyaj öncesi model 2010 yılında Dünyada Yılın Otomobili (WCOTY) seçilmişti.

VW gibi model yenilemelerinde bile tutucu davranan bir markanın makyajla otomobile bambaşka bir kimlik kazandırması beklenemezdi. VW Polo’nun makyaj operasyonu da bizi şaşırtmadı. Aracın dış tasarımında değişenleri bulmak için sağlam bir hafıza ve dikkat gerekiyor. Tamponda, ızgarada ve farlarda ufak değişimler yaşanmış. Radyatör ızgarasında yer alan kromajlı alan en alta taşınmış. Tamponun çizgileri keskinleştirilmiş. Farların genel çizgisi aynı kalırken iç kısmında değişiklikler yapılmış. Yan tasarımda makyaj öncesi ile bir farklılık bulunmuyor. Arkaya geçtiğimizde deseni değiştirilmiş stoplar göze çarpıyor. Arka sis farı ve reflektör de tamponun alt köşelerine konumlandırılmış. Bu yerleşim geri park manevralarında kaldırıma çarpma ve bu parçaların zarar görme riskini artırıyor. VW Polo, 3972 mm uzunluğa, 1682 mm genişliğe ve 1453 mm yüksekliğe sahip. Uzunlukta makyaj öncesi modele göre 2 mm artış olmuş. Ama bu tamamen tamponların değişiminden kaynaklı.

Haberin Devamı

İç mekandaki değişimler de kısıtlı ama en azından sıradan gözler tarafından fark edilebiliyor. Direksiyon simidi yenilenmiş ve altı düz olan bir model seçilmiş. Direksiyon üzerinde aracın pek çok sistemini kontrol eden kumandalar mevcut. Ama ne yazık ki baz donanımda bu kumandalar bulunmuyor. Malzeme kalitesi sınıfına göre iyi. Fakat mucize beklenmemeli. Orta konsola dijital bir ekran konumlandırılmış. 5 inçlik bu ekran biraz küçük kalmış ama çözünürlüğü yeterli. İç mekanda göz konusunda Polo bonkör davranmış. Vites kolunun önündeki iki bardaklığın arkasında da büyük bir alan bulunuyor. Ayrıca kapı cepleri de geniş ve kullanışlı. Ön ve arkada sunulan diz ve baş mesafesinde değişim yok. Sınıf standartlarını karşılıyor. Araç 280 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Bu hacim makyaj öncesi modelden farksız.

Haberin Devamı

Otomobilin motor kaputunun altında, Polo’da ilk kez sunulan bir motor görev yapıyor. Daha önce VW Grubu’nun pek çok modelinde kullanılan 1.2 litrelik turbo beslemeli TSI motor artık Polo’da da satın alınabiliyor. Bu motor 4800 devirde 90 PS güç, 1400 devirde itibarense 160 Nm tork üretiyor. Aracın gücü 7 kademeli DSG şanzıman ile ön tekerleklere iletiliyor. 0’dan 100 km/s hıza 10.8 saniyede ulaşan VW Polo’nun son hızı ise 184 km/s. Fabrika verilerine göre karma kullanımda 4.7 litre tüketen araç ile biz sakin kullanımda 5.8 litrelik ortalama yakaladık. Ancak biraz performanslı kullanmaya başlandığında tüketim değerleri kolaylıkla 8 litre civarına yükseliyor.

VW Polo, segmentinin iyi yol tutan otomobillerinden birisiydi. Ancak hiçbir zaman Ford Fiesta kadar dinamik olamamıştı. Makyajla birlikte bu konuda bir değişim olmamış. Araç yere sağlam basıyor ve direksiyonun tepkileri yerinde. Makyaj öncesinde tüm versiyonlarda standart olarak sunulmayan ESP sistemi artık tüm donanım seviyelerinde bulunuyor. Yoldan gelen sert darbeler iç mekanda hissediliyor. Bunun haricinde konfor düzeyi ise sınıf standartlarında.

Volkswagen Polo, beşinci jenerasyonu ile girdiği EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldızla ayrıldı. Polo’da sürücü ve yolcu hava yastığı standart olarak sunuluyor. Makyajlı modelinse ayrı bir katılımı bulunmuyor.

Haberin Devamı
Motor: 1.2 TSI
Motor Hacmi: 1197 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 PS 4800 d/d
Maksimum Tork: 160 Nm 1400-4000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 10,8 s
Maksimum Hız: 184 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 5,8 lt
Şehir Dışı: 4,1 lt
Karma: 4,7 lt
Test: 5,8 lt
CO2 Emisyonu 109gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 3972 mm
Genişlik: 1682 mm
Yükseklik: 1453 mm
Dingil Mesafesi: 2470 mm
Bagaj Hacmi: 280 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 45 lt
Boş Ağırlık: 1139 kg
Lastik Boyutu: 215/40 R 17