Yaşam Yeni Jeep Renegade Ekim’de Türkiye’de

Yeni Jeep Renegade Ekim’de Türkiye’de

Paylaş
Yeni Jeep Renegade Ekim’de Türkiye’de

İtalya’da yerli ve yabancı basının da içerisinde bulunduğu bir etkinlikle Jeep Renagade resmen tanıtıldı. YAZI: ALPER GÜLER

Jeep markasının küçük SUV segmentindeki ilk modeli olan “Renegade” Türkiye pazarına hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Tofaş çatısı altına girdiği günden bu yana başarı grafiğini sürekli yükselten Jeep markası, merakla beklenen “Renegade” ile birlikte ürün gamını tamamlıyor.

Haberin Devamı

Yüzünü ilk kez 84. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı’nda gösteren Jeep ’in merakla beklenen modeli Renegade, Ekim ayında Türkiye’de satışa sunulacak. Fiat Chrysler Automobiles’ın İtalyan ve Amerikalı tasarımcıları ile mühendisleri tarafından geliştirilerek İtalya-Melfi’de üretilen Renegade, Jeep ’in tarihinde İtalya’da üretilen ilk otomobil olmasıyla da önem kazanıyor. Ağustos ayından itibaren satışına başlanan Cherokee ve Ekim ayı itibarıyla pazardaki yerini alacak olan Renegade ile yılsonunda 2013’e göre satışlarını %100 arttırmayı hedeflediklerini dile getiren Jeep Marka Direktörü Mahmut Karacan “Ekim ayında Türkiye pazarında yerini alacak olan Jeep Renegade, dengeleri değiştirecek. Renegade’i Türkiye’de 75 bin 250TL’den başlayan fiyatla satışa sunacağız. Ülkemizdeki Jeep satışlarının büyük bölümünü oluşturacak Renegade için yılsonu satış hedefimiz 600 adet. Jeep Renegade pazarda ilk etapta 1.4 litre benzinli 140 hp Manuel ve 1.6 litrelik dizel 120 hp Manuel motor seçenekleri ile yerini alacak. Limited ve Longitude versiyonları ile tercih edilebilecek olan Renegade’in, 2.0 litrelik Trailhawk versiyonunu ise sipariş üzerine getireceğiz. Renegade’in 1.4 litre benzinli otomatik versiyonunu ise 2015 yılının Mayıs ayından itibaren pazara sunmayı hedefliyoruz.” diye konuştu.

Haberin Devamı


Jeep ürün gamının dünya çapında genişlemesindeki en yeni adımı te kaslı gövde yapısı ve keskin hatları ile Wrangler’in güçlü duruşundan çizgiler sergiliyor.

Dünya klasında on-road ve sınıfının en iyi off-road sürüş dinamikleri ile donatılan, Renegade’in Jeep markasının bu yılki en önemli yeniliği olduğunu vurgulayan Jeep Marka Direktörü Mahmut Karacan; “Ağustos ayından itibaren satışına başladığımız Cherokee ve Ekim ayı itibarıyla pazara girecek olan Renegade ile yılsonunda 1.880 adet satış gerçekleştirerek 2013’e göre satışlarımızı %100 arttıracağız. 2015 için toplam satış hedefimiz 2.760 adet. Bu hedefimiz ile Jeep 'in Türkiye’de ulaşacağı en yüksek satış adetlerine imza atacağız.” dedi.

Güvenlik ön planda

Haberin Devamı


Jeep’in mükemmellik anlayışını bünyesinde eksiksiz olarak barındıran Renegade, 60’in üzerinde gelişmiş güvenlik özelliği ve Euro NCap’ten aldığı 5 yıldız ile “Sınıfının En İyisi” olma yolunda sağlam adımlarla ilerliyor. Renegade, yenilikçi teknolojik özellikleri, 5inçlik dokunmatik ekran multimedya komuta merkezine sahip ileri UConnect sistemi, kişiselleştirilebilir 7 inçlik renkli TFT teknolojili göstergeleri, Bluetooth, USB girişi sağlayan eğlence sistemiyle de fark yaratıyor. Jeep’in özgün tasarım anlayışı, işlevsellik ve off-road uzmanlığının kombinasyonunu en mükemmel şekilde yansıtıyor. Şerit İkaz Sistemi, gelişmiş Acil Fren Sistemi, Arka Park Sensörü, 7inç TFT Teknolojili göstergeler, 17 inç Alüminyum Jantlar, karartılmış Arka Camlar, Bi-Xenon Farlar ve Yağmur Sensörü Limited versiyonda standart olarak sunuluyor.

Jeep Renegade Sürüş izlenimi


Yerli ve yabancı basın ile birlikte incelediğimiz Renagade tasarım anlamında geçmişten izler taşıyor. O efsanevi 1941 Willys MB araçlardan ilham alınarak tasarlanan bu model o dönemlerden çokça detay taşıyor. Markanın tüm modellerinde bulunan ön ızgara tasarımı geçmişe göre boy anlamında kısaltılmış. Ayrıca savaş zamanında kullanılan bu araçlarda olmazsa olmazlar arasında olan ekstra yakıt tankıydı. Yakıt tankı üzerinde “X” şeklinde olan işaretten ilham alınarak bu logo aracın tavanına, stop grubuna, ön farlarına ve hatta içerideki bardaklık bölümüne kadar işlenmiş. Bu haliyle önden bakıldığından Hummer 2 modelini andırıyor. On – road ve Off – Road olarak iki farklı şekilde satın alınabilecek olan Jeep Renagade On Road versiyonun daha çok şehir yaşamına adapte olmuş bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Tamponlardaki sis farlarının kenarları krom görselleriyle dikkat çekiyor. Ayrıca bu krom görsellere iki farın ortasındaki ızgara kenarlarında da rastlamak mümkün. Sis farlarının hemen üzerinde gündüz farları yer alıyor. Şehirli olmasına rağmen şişkin çamurluklar onu heybetli kılmış. Çamurlukların uç kısımlarında yer alan gövdeden farklı ayrıntılar onun arazi karakterini dışa vurguluyor. Paralel uzanan tavan baş mesafesi konusunda olumlu sinyaller veriyor. Arka bölümde ise yine efsanevi 1941 Willys MB’den esintiler olan “X” dokunuşlarını stoplar da görüyorum. Bu detay bu otomobile bir farklılık kattığı çok açık. Ayrıca gece sürüşlerde de bu detayın oldukça çekici görüneceği aşikar. İçeriye geçtiğimizde ise Fiat, Alfa Romeo gibi markalardan izler taşıyan bir iç mekan beni karşılıyor. Özgünlük anlamında bazı detayların bana diğer otomobilleri hatırlatması hoş bir durum değil. Havalandırma kontrol kumandalarının Alfa Romeo’dan, ortadaki ekranın ise Fiat’dan tanıdık gelmesi bir parça can sıkabilir. Ancak model malzeme kalitesi anlamında başarılı. Yan bölümlere konumlandırılan ızgara çerçeveleri isteğe bağlı olarak farklı renklerle kişiselleştirilebiliyor. Gösterge paneli okunaklı ve devir saatinin olduğu kısımda 7000 devir bandından sonraki bölümde yer alan turuncu renkli ayrıntı oldukça hoş. Gösterge panelinin ortasında yer alan yol bilgisayarı araç hakkında birçok bilgiyi size veriyor. Ayrıca ağabeyi Cherokee gibi Selec Terrain sistemine sahip olan model arazide kabiliyetini üst sınırlara çıkarıyor. Sistem Auto mod da çekiş gücünü değişen yol koşullarına göre lastiklere dağıtıyor. Snow modda ise modelin gaz pedalı yumuşuyor ve yine çekiş gücü en güçlü lastik veya lastiklere aktarılıyor. Spor mod da ise gaz pedalı daha hisli bir yapı kazanıyor. ESP sistemi devreden çıkıyor. Ancak bu konumda sadece model çekiş sistemini kapatıyor. Dilerseniz ön konsoldaki ESP tuşuna tekrar basarak sistemi devreye alabilirsiniz. Sand/Mod modu ise kum çakıl modu olarak biliniyor. Kum ve çakıl zeminlerde lastiklerin çekiş sisteminden etkilenmeden patinaj yaparak gevşek zeminden daha güçlü bir zemine ulaşmasını sağlıyor. Motor seçeneği olarak dizel cephesinde 1.6 litre 120 Hp ve 2.0 litre seçenekler sunuluyor. Benzinli olarak ise 1.4 litre MultiAir motor bulunacak. Türkiye’de bilhassa çok ilgi görecek olan 1.6 litre dizel ünite ile yaklaşık 90 Km yol kat ettim. Yüksek torkun avantajı size alt devirde kendisini gösteriyor. Üst devirlerde de tipik Multijet üniteler gibi gücünün bittiği hissediliyor. Sakin kullanımlarda 7 litrelik değerler elde edilebiliyorken performanslı kullanımlarda 9.2 litrelik değerlere çıkabiliyor. 1.6 litrelik ünitenin şu an için otomatik şanzımanlı kombinasyonu yok. Eğer 2.0 litre olarak aracınızı satın alırsanız markanın yeni nesil 9 ileri şanzımanına sahip oluyorsunuz. Benzinli cephesinde de şu an sadece manuel şanzıman seçeneği sunuluyor. Ancak 2015 yılından itibaren TCT şanzıman bu motor seçeneğine eşlik edecek. Yüksek yapısından dolayı Jeep Renegade’in süspansiyonları sertleştirilmiş. Bu da irili ufaklı birçok çukuru hissettiriyor. Zemin giderek kötüleşirse süspansiyon sesleri kabin içine yansıyor. Yapısı gereği büyük olan yan aynalarsa otoban hızlarında rüzgar sesine sebep oluyor. Bunun dışında yalıtım konusunda herhangi bir sıkıntı yok. Modelin fiyatlandırması ise 75 Bin TL seviyesinden başlıyor. Başlangıç fiyatı olarak bazı rakiplerinden oldukça avantajlı. Özellikle bayanların tercih edeceği bir otomobil olarak gördüğüm Renegade en dişli rakibinden daha avantajlı fiyatlara sahip. Bunun yanı sıra Jeep’in sunduğu güçlü arazi karakteri ise araç ile gelen diğer bir ayrıntı. Dizel otomatik kombinasyonu şu an 1.6 litre ünite için bulunmuyor. Fakat bu ikili iyi bir fiyat ile gelirse başarılı satış rakamları hayal değil.

Haberin Devamı