Yaşam 853 000 adede ulaşan PEUGEOT, yarışa geri döndü

853 000 adede ulaşan PEUGEOT, yarışa geri döndü

Paylaş
853 000 adede ulaşan PEUGEOT, yarışa geri döndü

PEUGEOT’nun küresel satışları % 5,7 artarak 853 000 adede ulaştı. Özellikle Avrupa ve Çin pazarlarında markanın satışları artış gösteriyor. Avrupa satışları %13,5 artış ile 522 000 adet olarak, Çin’de ise %32,4 artış ile 185 000 adet olarak gerçekleşti ve yeni bir satış rekoru kırdı. Avrupa’da perakende araç satışlarında yaklaşık 1 puanlık pazar payı artışı ile binek otomobil alanında karlı büyüme elde edildi.

Ortalama 3 yaşındaki modellerden oluşan genç ve ticari performanslı ürün gamı PEUGEOT’nun başarısında önemli etken oldu. 2014 Yılının Otomobili PEUGEOT 308 ve 308 SW’lerin başarısı, PEUGEOT 2008 ve 3008 crossover’ların başarısı ve PEUGEOT 108’in gelecek vaat eden lansmanı 2014 yılının önemli gelişmeleri oldu. Yeni PEUGEOT Boxer’ın lansmanı ve PEUGEOT Partner, Expert ve Boxer satışlarının %7,6 oranında güçlü artışı markanını hafif ticari araç gamının performansını güçlendirdi. Avrupa’da pazarın ortalama büyümesinin üzerinde yüksek performans gösteren ve dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de atağını sürdüren PEUGEOT, 2014 yılının ilk yarısında küresel satışlarında % 5,7 artışla 853 000 adede (+ 45 000 adet) ulaştı.

Haberin Devamı

Avrupa Bölgesi : PEUGEOT yeniden büyüme trendi yakaladı

Avrupa Binek + Hafif ticari araç pazarı (30 ülke) 2014’ün ilk yarısında %6,6 oranında artış gösterdi. İspanya (+% 19,8), İngiltere (+% 11, 3), Almanya (+% 2,7), Fransa(+% 2,7) ve İtalya (+% 4 ) gibi gelişen pazarlarda PEUGEOT, yenilenen Binek Otomobil ve Hafif Ticari Araç gamının başarısından faydalandı ve satışlarını %7,6 arttırarak 422 400 adeti binek, 86 000 adedi Hafif Ticari Araç olmak üzere toplam 508 300 adete ulaştı. Bu satış adetleri PEUGEOT’ya %6,6 (+ 0,1 puan) oranında pazar payı sağladı. PEUGEOT Batı Avrupa pazarlarının büyük bir çoğunluğunda ve özellikle İspanya (+% 14,3), İtalya (+% 16,3), Portekiz’de (+% 38,5) ve aynı zamanda Orta ve Batı Avrupa’nın en büyük 6 pazarında da volüm olarak artış gösterdi. Marka bölgenin birçok ülkesinde, özellikle Fransa, İtalya’nın yanı sıra Avusturya, Belçika, Danimarka ve Norveç’te artış gösteren Binek + Hafif Ticari Araç pazar payları kaydetti.

Haberin Devamı

Fransa’da, ilk yarıyılda, PEUGEOT pazardan iki kat hızlı gelişme gösterdi ve Binek+ Hafif Ticari Araç pazarında %16,8 pay elde etti. %2,9 artış gösteren binek araç pazarında PEUGEOT, %7,5 artış ile %17’lik pazar payı elde etti. PEUGEOT 308 modeli %3’lük pazar payı ile C segmentinde liderliğini sürdürdü. PEUGEOT 3008 ve 508 kendi segmentlerinde ilk sırada yer aldılar ve geçtiğimiz ay lansmanı yapılan PEUGEOT 108, ilk ayında 1.500’den fazla sipariş aldı. Öte yandan, 2013’ün ilk yarısına göre yaklaşık 1 puanlık artış gösteren pazar payı ile perakende kanalında anlamlı ilerleme gösteren marka böylece kârlı bir büyümeden yararlandı. PEUGEOT, Avrupa Hafif Ticari pazarında da güçlü konumunu koruyor (% 10,6).

İkinci yarıyıl Eylül ayından itibaren PEUGEOT Binek Otomobil ürün gamı yapılacak yeni PEUGEOT 508 lansmanı ve PEUGEOT 108’in beklenen yükselişi ile kendi tarihinin en genç ürün gamı olacak. Bu gam artık best in class (sınıfının en iyisi) olarak nitelenen, örneğin PEUGEOT 308’de dikkat çekici 82 gr CO2 versiyonu dahil Euro 6 Blue HDi dizel motorlar; 108, 208 ve 308’de kullanılan PureTech benzinli motorlar; zamanla 12 modelde yer alacak yeni otomatik vites kutusu EAT6 gibi en son teknolojilerle donatılacak.

Haberin Devamı

Asya bölgesi : Çin’de satışların artışı ivme kazandı

Çin’de, 8 120 000 araç satışı ile %12,8 büyüyen Binek Otomobil pazarında PEUGEOT, 2014’ün ilk yarısında 185 000 adetlik satış ile %32,4’lük bir ilerleme gösterdi. İlk yarıyılda 36 700 adedi PEUGEOT 301 olmak üzere PEUGEOT 308, 408, 508 ve 301 modelleri toplam 123 600 adet satış ile çok iyi bir performans gösterdiler. PEUGEOT 2008 ve 3008 crossover gamı, Çinli müşteri kitlesinin beklentileri doğrultusunda pazara yeni bir dinamik getirdi. Böylelikle, PEUGEOT 3008 ticarileştikten 18 ay sonra % 37’lik artışla 33 700 adede ulaştı. PEUGEOT 2008, sadece 3 aylık satış döneminde 11 000 adedin üzerinde satış kaydetti. Haziran ayı satışlarında pazar payı 2013’e oranla 0,7 puanlık bir ilerleme ile %2,35’e ulaştı. 2014’ün ilk altı ayında pazar payı %2,3’e ulaştı. 436 Yetkili Satıcı ile artık bölgeye hakim olan şebeke (Haziran 2013’te 350) markanın sahil şeridindeki önemli tarihsel merkezlerinden uzaktaki ekonomik gelişme ve güçlü kentsel büyüme gösteren diğer bölgelerdeki gelişimine katkıda bulunuyor.

Haberin Devamı

İkinci yarıyılın da son derece dinamik olması bekleniyor. Yeni PEUGEOT 408’in ticari lansmanı Ağustos ayındaki Chengdu Fuarı’nda, yeni PEUGEOT 508’in lansmanı ise Ocak 2015’te satışa sunulmadan önce Kasım sonundaki Kanton Fuarı’nda gerçekleşecek.

Diğer bölgeler : PEUGEOT karlı satışlara öncelik veriyor

Dünyanın diğer önemli pazarlarında, az veya çok belirgin bir gerileme eğilimi görülüyor. PEUGEOT bu bölgelerde gelişmekte olan ülkelerin para birimlerinde genel devalüasyon ile Amerikan Dolarının Avro’ya göre düşük kalması ve aynı zamanda satın alma gücünde ve satışlarda önemli düşüşlere neden olan artan enflasyondan olumsuz etkilendi. Bu bağlamda, PEUGEOT dağıtım kanalları ve pricing power (fiyatlandırma gücü) üzerinde çalışarak karlılık eksenli bir ticari politika seçimini yaptı. Güçlü daralma eğilimi yaşanan pazarlarda uygulanan bu politika, bir takım satış kayıplarına neden oldu. Böylece Latin Amerika’da, PEUGEOT Arjantin’de otomobil ile ilgili yeni vergilerin, 2014 yılı başından beri yapılan ithalatın kısıtlanmasının ve Arjantin Pezosunun Dolar karşısında sürekli değer kaybetmesinin sonucu olarak % 23,8 daralan bir pazarda 40 000 adet satışla (- %21,4) yine de pazar payını arttırarak %10,9 (+ 0, 3 puan) seviyesine çıkarmayı başardı. Arjantin’de üretilen araçların satın alıcıları açısından çok rekabetçi finansman oranlarının pazarı canlandırması bekleniyor.

Haberin Devamı

Brezilya’da, zayıf büyüme, krediye kısıtlı erişim ve ağır vergiler ile karşı karşıya olan otomobil sektörünü özellikle olumsuz etkiledi. Bu ortamda genel otomobil satışları % 7,3 azalarak 1,58 milyon adede geriledi ve PEUGEOT’nun satışları da % 18,7 azalarak 22 600 adede düştü. PEUGEOT, 2015 başında yenilenen dinamiğe katkıda bulunması beklenen PEUGEOT 2008’in çıkışını beklerken, PEUGEOT 207, Hoggar gibi eskiyen modellerinin ömür sonlarına bağlı olarak satışlarda bir azalma öngörüyordu.

Rusya’da, 2014’ün ilk yarısında pazar %7.9’luk daralma ile 1 230 000 adede geriledi (2013’ün ilk yarısında 1 333 000 adet). PEUGEOT satışları ise %1’lik bir pazar payı ile 2013’e göre (17 557 adet) %30.7 azalarak 12 200 adede geriledi. Performansı olumsuz olarak iki temel faktör etkiledi: Pazarın genel anlamda daralması ve otomotiv sektöründe yenilenen ticari agresifliğin etkisiyle fiyat konumlandırması. Kaluga Fabrikası’nda üretilen PEUGEOT 408 satışları yerel üretim sayesinde ithal edilen gamın kalanına göre daha yüksek gerçekleşti. PEUGEOT 508’in dünya prömiyeri ve PEUGEOT 308’in Rusya prömiyeri ile Ağustos sonundaki Moskova Fuarı, markanın büyüme sürecine geri dönmesini sağlayacak. % 43 oranında güçlü daralma yaşanan Ukrayna’da, Peugeot gerileyişini %3’de tutmayı başardı ve %3,8’lik pazar payı ile 1,7 puan kazandı. Cezayir’de, PEUGEOT 19 800 adetlik (%10,7) satış ile 2013’e göre net daralan (- % 27,9) bir pazarda ikinci sırada yer aldı.

Türkiye’de, kredi faiz oranlarının yüksekliği ve Türk lirasının değer kaybını dengelemek amacıyla devreye giren fiyat artışları sonucunda pazar ilk yarıyılda %26 oranında daraldı. Bu bağlamda, PEUGEOT 9 600 araç sattı ve B segmentinde 0,8 puanlık pazar payı artışı gerçekleştirdi. PEUGEOT 301 Haziran’da kendi sınıfının lideri ve ilk yarıyılda toplamda 3. oldu. Yeni PEUGEOT 508’in ve 308‘de otomatik vitesli ürün lansmanlarının ikinci yarıyılı canlandırması bekleniyor.

Avrupa’da 2014 Yılının Otomobili seçilen PEUGEOT 308, çok dinamik bir lansman yaşadı.

Eylül 2013’te lansmanı yapılan PEUGEOT 308, Haziran 2014’te 100 000’lik kümülatif satış eşiğini aştı. PEUGEOT 308 SW, şimdiden 21 000’den fazla siparişi topladı. PEUGEOT 308, satışlarının %42’sini 3 ve 4üncü donanım seviyesinde gerçekleşmesi ile markanın yüksek donanımlı versiyon satışlarını artırma stratejisine katkıda bulunuyor. Başarı Sochaux Fabrikasına da olumlu yansıyor. Haziran başından beri çalışan gece vardiyası ile toplam PEUGEOT 308 üretimi günde 900 adede çıkarıldı (+ 160 araç/gün).

PEUGEOT 2008 ve 3008 başarılı çıkışlarını sürdürüyorlar. PEUGEOT 2008’in dünya satışları ilk yarıyılda 95 400 adede ulaştı. Sadece Mayıs ayında bu model 3 ve 3+ seviyesindeki % 65 satış karması ve % 23,3 pazar payı ile Avrupa 30’da sınıfında liderliğe ulaştı. Bu başarı Mulhouse Fabrikası’na da olumlu olarak yansıdı, lansmanda günde 310 adet olan üretim adedi 2014 Nisan başında günde 860 adede ulaştığı. Çin’deki yükselişinden ve Avrupa’da yakın zamandaki makyajlanmasından faydalanan PEUGEOT 3008’in dünya satışları %13 artarak 83 000 adede çıktı. PEUGEOT 301, Çin’deki lansmanı sonrasında %55 artışla 58 100 adede çıkan satışlarıyla başarısını sürdürüyor. PEUGEOT Hafif Ticari Araç gamı ise, satışları %7 artarak 66 100 adede çıkan PEUGEOT Partner, 15 600 adetlik (+%23) satış ile PEUGEOT Expert ve 27 800 adetlik (+%2) satış ile PEUGEOT Boxer modelleriyle ticari atağını sürdürüyor.

Markanın yenilenen hedefleri sportif ve sponsorluk faaliyetlerine de yansıyor.

PEUGEOT, 2008 DKR ile 2015 başında Dakar’a büyük geri dönüşünü gerçekleştirecek. Uluslararası önemi olan bu motorsporları programına geri dönüş yine küresel iddiaya sahip bir otomobil ile yapılıyor, çünkü Avrupa’da şimdiden başarı ile taçlandırılan PEUGEOT 2008’in lansmanı Çin’de yakın zamanda yapılmıştı ve Güney Amerika’da da 2015 başında yapılacak. Ayrıca, PEUGEOT Ocak 2014’te Novak Djokovic ile bir işbirliği sözleşmesi imzaladı. ATP turnuvaları kapsamında dünyanın önemli ülkelerinde Markanın görünürlüğünü artırmayı hedefleyen bu işbirliği örnek bir şekilde ilerliyor. Wimbledon turnuvasını kazanan ve uluslararası Fransa Roland-Garros finalisti Novak Djokovic ATP klasmanında 1.Sırayı aldı. Novak Djokovic Avrupa’da PEUGEOT 208 ile ilgili TV reklam kampanyası ve Çin’deki PEUGEOT 2008 ile ilgili başarılı reklam ve tanıtımlarda yer alıyor.