Yaşam İyi bir motorla uçar

İyi bir motorla uçar

Paylaş
İyi bir motorla uçar

Tasarımlarıyla dikkat çeken Subaru modelleri aynı başarıyı satış rakamlarında ne yazık ki Türkiye piyasasında gösteremiyor. Bu nedenle sınırlı alıcı kitlesine sahip olan Subaru, Japon sürüş karakterini en iyi yansıtan otomobiller arasında. Forester ve Outback gibi modeller Türkiye pazarında vergilendirme sistemi ve yakıt giderleri gibi kriterlerden dolayı hak ettiği değeri görmediği için marka Subaru XV’yi üretme ihtiyacı hissetti. 1.6 litre üniteyle vergi avantajı yakalamak isteyen marka atmosferik bir üniteyi kullanıyor. Boxer tarzı motora yer verilen model 3 farklı donanım ile satın alınabiliyor.

Keskin hatlara sahip model geriye doğru uzatılmış farlarıyla Japon tasarım ruhunu sergiliyor. Izgaraya doğru incelen farlar agresif bakışların destekleyicisi. Geniş ızgara, krom detaylarla oldukça hoş. Ön tamponun altında ve çamurluk kenarlarında bulunan gövdeden farklı detaylar otomobilin arazi karakterini vurgulamış. Ayrıca bu ayrıntıların karbon fiber görüntüye sahip olması dikkat çekici. Yan bölümde de keskin hatlar göze çarpıyor. Şişirilmiş çamurluklar heybetli bir görünüm kazandırmış. Çift renkli 17 inç jantlar ise sportif duruşun destekçisi. Arka bölümde ise yine yan bölüme uzatılmış stop grubu görüyoruz. Tasarım olarak ön farlara göre daha toplu olan stoplar sade bir görünüme sahip. Büyük arka tampon alt bölümdeki difizör ile sportif bir duruş kazanmış. Ayrıca F1 yarış aracı tipi arka sis farı dikkat çekici. Subaru XV, 4450 mm uzunluğa, 1780 mm genişliğe, 1615 mm yüksekliğe ve 2635 mm aks mesafesine sahip. Bu değerler ile rakibi Nissan Qashqai’den daha büyük ölçülere sahip. Subaru XV’nin sunduğu 380 litrelik bagaj hacmi ise rakibinden 50 litre daha az.

Haberin Devamı

Japon otomobillerinde alışık olduğumuz sert malzemeli bir iç mekân bizleri karşılıyor. 3 kollu deri direksiyon sportif görünüyor. Direksiyon üzerindeki kumandalar kullanışlı. Okunaklı gösterge paneli iç mekânın diğer artılarından. Orta konsolun üst bölümünde küçük bir ekran göze çarpıyor. Buradan araç ile ilgili tüketim değeri, sürekli dört çeker sistemi ve benzeri bilgiler görülebiliyor. Vites “R” konumunda bu ekran geri park kamerası olarak kullanılabiliyor. Özellikle yağmurlu sürüşlerde kamera hızlı kirlenerek kullanılmaz hale gelebiliyor. Hemen altında ise dokunmatik özellikli bir ekran yer alıyor. Parrot marka ekran otomobile büyük artılar katmış. Türkcell ile yapılan bir anlaşma ile Akıllı otomobilim yazılımı yüklenen bu ekrandan anlık trafik bilgisi, en yakın eczane ve otopark gibi bilgiler alınabiliyor. Tablet mantığında çalışan bu ekran facebook, twitter ve benzeri birçok uygulamaya da sahip. Turkcel’den alacağınız Vınn modem sayesinde internete bağlanan bu sistem oldukça mantıklı ancak bu modemin uzun bir kablo ile torpido da yer alması hoş bir görüntü değil. Eşya gözü konusunda vites önünde ve kapı içlerinde bolca alan mevcut. Önde ve arka sunulan alan ise yeterli.

Haberin Devamı

Modelde markanın ün kazanmış Boxer tipi motoru kullanılmış. 1.6 litre hacimli atmosferik, benzinli motor 6000 d/d’de 114 PS güç ve 4000 d/d’de 150 Nm tork değeri sağlıyor. CVT şanzıman ve atmosferik ünitenin birleşmesi modele 13.8 saniyelik 0-100 hızlanma ve 175 Km/s maksimum hız değeri sunmuş. Fabrika verilerine göre karma tüketim değeri ise 6.3 litre olarak açıklanıyor. Atmosferik ünite alt devirleri hiç sevmiyor. Güç için üst devirlere çıkma ihtiyacı hissettiren ünite CVT şanzıman ile veri

Motor: 1.6 i boxer
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 114 Bg 6000 d/d
Maksimum Tork: 150 Nm 4000 d/d
Performans
0-100 km/s Hızlanma 13,8 s
Maksimum Hız: 175 km/s
Frenler
Ön: Hava Kanallı Disk
Arka: Disk
Yakıt Türü Benzin
Yakıt Tüketimi
Şehir İçi: 7,9 lt
Şehir Dışı: 5,5 lt
Karma: 6,3 lt
Test: 7,5 lt
CO2 Emisyonu 146 gr/km
Boyutlar
Uzunluk: 4450 mm
Genişlik: 1780 mm
Yükseklik: 1615 mm
Dingil Mesafesi: 2635 mm
Bagaj Hacmi: 380 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 60 lt
Boş Ağırlık: 1405 kg
Lastik Boyutu: 225/55-R17