Yaz kilolarına 5 günde veda (Ev hanımları ve çalışanlar için kilo verme reçeteleri)

Yazın aldığınız kilolardan 5 günde kurtulabilirsiniz. İşte Diyetisyen Nilüfer Bayram'ın hazırladığı zayıflatan reçete

26 Ekim 2017, Perşembe 12:36
A A
HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

HAZIRLAYAN: ÖZGÜR GÖKMEN ÇELENK

KAHVALTI 5 gün boyunca her sabah şunları yiyin: - 1 adet yumurta - 1 çay bardağı lor peyniri - 7-8 adet zeytin - 1 dilim ekşi mayalı ekmek

ÖĞLE YEMEĞİ

ÖĞLE YEMEĞİ

- 1 su bardağı yoğurt eşliğinde 1. GÜN: Beyaz Lahana Salatası Tarif: Beyaz lahanayı çiğ olarak 3 su bardağı olacak şekilde doğrayın. İçine 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, sirke ilave ederek karıştırın. 3 çorba kaşığı önceden ıslatılmış ince bulguru ekleyerek karıştırın. Kırmızı pul biber ve kimyon ilave edin. Hazırlanan porsiyon 1 kişiliktir.  

2. GÜN: Ispanak Salatası Tarif: 500 g ıspanağı ayıkladıktan sonra bıçak değdirmeden elinizle parçalayarak salata kasesine koyun. Üzerine 3 çorba kaşığı önceden ıslatılmış ince bulguru ilave ederek karıştırın. Sos olarak 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı nar ekşisi ve yarım limon ekleyin. Hazırlanan porsiyon 1 kişiliktir.

3. GÜN: Karnabahar Salatası Tarif: Büyük bir tencere içine tel süzgeci yerleştirin, altına su ilave edin, 500 g karnabaharı süzgece yerleştirin. Ağzı kapalı şekilde 10-15 dakika pişirin. Üzerine yarım demet kıyılmış maydanoz, 1 tatlı kaşığı zeytinyağı, 1 çay kaşığı kimyon ve sumak ilave edin. Hazırlanan porsiyon 1 kişiliktir.

4. GÜN: Brokoli Salatası Tarif: 200 g (2 yumruk kadar) brokoliyi az su ile yumuşayana kadar pişirin. Üzerine yarım demet doğranmış maydanoz, bol limon ve 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ilave ederek tüketin. Hazırlanan porsiyon 1 kişiliktir.

5. GÜN: Yeşil Mercimek Salatası Tarif: 8 çorba kaşığı haşlanmış yeşil mercimek, yarım demet maydanoz, yarım demet roka, yarım demet dereotu, 1 adet kırmızı biber, 1 su bardağı sotelenmiş mantar, 1 tatlı kaşığı zeytinyağını karıştırın. Hazırlanan porsiyon 1 kişiliktir.

AKŞAM YEMEĞİ

AKŞAM YEMEĞİ

- Karışık salata ve 1-2 kepçe çorba (kremalı çorbalar hariç) eşliğinde 1. GÜN: 160 g ton balığı 2. GÜN: 200 g (1 el büyüklüğü) fırında hindi but 3.GÜN: 200 g ızgara tavuk göğüs 4. GÜN: 150 g kırmızı et ( veya 5 adet ızgara köfte) 5. GÜN: 200 g (1 el büyüklüğü) ızgara balık

SIVI ŞEKERE DİKKAT!

SIVI ŞEKERE DİKKAT!

Light, gazlı, gazsız fark etmez, şeker tadı veren tüm içecekler öğününüzün baş düşmanıdır.

Diyette lahmacun yiyebilirsiniz. Yanında kolalı bir içecek tercih ederseniz ‘kilo aldıran lahmacun’ yemiş olursunuz.

Seçiminiz 1 bardak ayran olsun. Öğünlerde tüketilen içecekler kalorinin harcanmadan yağ olarak depolanmasına neden olur. YARIN: ÖDEM ATAN MEYVE DİYETİ