Daha çok kitap okumalıyız

26 Temmuz 2018, Perşembe 19:01
AA

Merhaba,

Ülkemizde kurumsal sosyal sorumluluk konusunda en çok ihtiyaç olan ve kurumlar tarafından da en çok yatırım yapılan alan eğitim alanıdır. Kurumlar bu amaçla çocuklara, gençlere, kadınlara yönelik pek çok proje gerçekleştiriyor, okullar, yurtlar yapıyor, başarılı öğrencilere burs veriyorlar.

Örneğin İş Bankası “Ateş Böceği Gezici Eğitim Birimi” projesi ile 17 yıldır ülkemizin pek çok yöresindeki öğrencilerine ulaşırken, Doğan Grubu “Baba Beni Okula Gönder” projesi ile 12 yıldır kız çocuklarının okullaşma oranının artması için çalışmalarda bulunuyor. Akçansa, “Benim Mahallem” projesiyle yeni neslin ve onları yetiştiren ebeveynlerin birbirleriyle daha iyi iletişim kurmasını sağlamayı ve yarınlara sağlam temeller atmayı hedefliyor. BASF ise daha çok çocuğu bilimle buluşturmayı hedeflediği 81 ilde 81 Kimya projesi ile eğitim olanaklarından daha az yararlanma olanağı bulan bölgelerdeki liselerde kurulan kimya laboratuvarları sayesinde öğrenci ve öğretmenlere deneyler yapma fırsatı sunuyor.

Daha çok kitap okumalıyız

Ülkemizde eğitim düzeyinin artması için kitap okumanın önemine inanıyorum. Çünkü toplum genelinde kitap okuma oranları çok düşük.

Türkiye kitap okuma oranında dünyada 86’ncı sırada…Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) yayınladığı verilere göre, Türkiye'de kitap okumaya kişi başına ayırılan süre günde yalnızca 1 dakika. Buna karşın, televizyon izlemeye 6 saat, internete 3 saat harcanıyor.

Kitap okumayı yaygınlaştırmak, çocuklara kitap okumayı sevdirmek için ülkemizde önemli sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştiriliyor. Türkiye İş Bankası’nın 10 yıldır sürdürdüğü ve çocuklara 12 milyonu aşkın kitap hediye ettiği ‘Karneni Göster, Kitabını Al’ projesi ülkemizde gerçekleştirilen en büyük kitap kampanyası olarak göze çarpıyor.

Her yıl Nisanın 3. Pazarı Dünya Kitap Hediye Günü olarak kutlanıyor.

Haydi gelin, bu sene 15 Nisan’da hepimiz çevremize kitap hediye edelim…

Sevgi ve saygılarımla,

***

KÖKLÜ PROJELERİN ARDINDA İNANÇ VE GÖNÜL DESTEĞİ VAR

Her yıl yüzlerce sosyal sorumluluk projesi hayata geçiyor. Kurumların ciddi emek ve bütçe ayırdığı bu projelerin bazıları çok başarılı olurken bazıları ise hiç bilinmiyor. Peki, farkı ne yaratıyor?

Kurumsal sosyal sorumlulukta başarı için projelerin özgünlüğü, içeriği ve fayda yaratması kadar önemli bir konu da istikrarlı olmasıdır. Kamuoyu tarafından bilinen ve beğenilen sosyal sorumluluk projelerini incelediğimizde hepsinin uzun soluklu ve sürdürülebilir projeler olduğunu görebiliriz. Bir şekilde hedefine odaklanan, toplumsal fayda yaratmayı amaçlayan ve yarattığı etkiye inanan kurumların gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projeleri ülkemizin gelişimine önemli katkılarda bulunuyor. İyi planlanmış, doğru işbirlikleri ile yürütülen ve iyi yönetilen projeler kamuoyu tarafından benimseniyor ve marka ile özdeşleşiyor. Bu da kurumların projeye uzun soluklu yatırım yapmasını sağlıyor. Türkiye genelinde gerçekleşen köklü KSS projelerini incelediğimizde çoğunun 10-15 yıllık dönemleri içerdiğini, gönülden desteklendiğini ve kurumun marka bilinirliğine ve itibarına çok önemli katkılar sağladığını görüyoruz. Birçok kurum başlattıkları KSS projelerini yıllar içinde farklı alt modüllerle destekleyerek farklılaştırıyor ve geliştiriyor. Bu da projenin ulaştığı hedef kitleyi ve yarattığı katma değeri daha da artırıyor. 

Kurumla özdeşleşen projeler 

KSS projeleri ile özdeşleşen bazı kurumlar artık belirli konularda tek referans kaynağı haline gelebiliyor. Örneğin 22 yıldır meme kanseri konusunda sosyal sorumluluk projesi gerçekleştiren Avon, meme kanseri ile mücadele dendiğinde akla gelen ilk kurum oluyor. Çocuk tiyatrosunu 46 yıl önce kuran Akbank ve 31 yıldır çocuk tiyatrosuna gönü veren Pınar, bu konudaki en başarılı örnekler olarak göze çarpıyor. Bugüne kadar milyonlarca çocuğu tiyatro ile buluşturan bu projeler, arkalarındaki kurumların gönül desteği ve inancı ile yıllardır devam ediyor. Mercedes Benz Türk “Her Kızımız bir Yıldız” projesi ile 13 yıldır ihtiyaç sahibi kız öğrencilere burs ve istihdam

desteği sağlarken, Yapı Kredi Bankası 12 yıldır sürdürdüğü “Okuyorum Oynuyorum” projesi ile çocuklarda yaratıcılık becerisinin artırılmasını hedefliyor. Koç Holding meslek lisesinin önemine dikkat çekmek amacıyla başlattığı “Meslek Lisesi Memleket Meselesi” projesi ile Anadolu Efes “Gelecek Turizmde” projesi ile farklı ihtiyaç alanlarında toplumsal çözümler geliştiriyor. 

***

Zorlu Holding çocukların hayallerini gerçekleştiriyor

Zorlu Çocuk Tiyatrosu aracılığıyla bugüne kadar binin üzerinde oyun ile 700 bin çocuğa erişen Zorlu Holding, hayata geçirdiği farklı projelerle çocukların hayallerini gerçeğe dönüştürmeye devam ediyor. Bu anlayış doğrultusunda Zorlu Holding tarafından çocukların yeteneklerini fark etmelerini sağlamak ve özgüvenlerini artırmak amacıyla düzenlenen ‘Bir Hayal Bir Oyun Yarışması’nda ‘Hayal Çalan Cadı’ isimli hikâyesi ile birinci olan Ceren Çelik’in hayalleri, bir tiyatro oyunu olarak sergilendi. 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü için özel olarak hazırlanan oyunun, kostüm ve dekor tasarımlarını Mimar Sinan Üniversitesi öğrencileri yaptı. 

***

‘Bir Usta Bin Usta’ projesi 9’uncu yılında

Anadolu Sigorta’nın 2010 yılında hayata geçirdiği ‘Bir Usta Bin Usta’ Projesi, kaybolmaya yüz tutan meslekleri canlandırmaya, geleceğin genç ve yetenekli ustalarını yetiştirmeye devam ediyor. TC Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın danışmanlığında yürütülen proje kapsamında her yıl 5 ilde, 3 ila 6 ay arasında değişen eğitim programlarıyla 5 mesleki kurs düzenleniyor. Proje ile 10 yıl boyunca 50 mesleğin ve toplam bin usta adayının desteklenmesi hedefleniyor. Birçok ödüle layık görülen projeyle 8 yılda 40 mesleki eğitim düzenlendi ve 748 usta adayına eğitimler verildi. Kursiyerler, MEB onaylı sertifikalarını alarak mezun oldu. Böylece bir yandan yerel mesleklerin kaybolması engellenirken diğer yandan kurslara katılanlara yeni iş olanakları yaratılmış oldu. Projenin 9. yılı olan 2018’de Artvin’de ‘Tulum Yapımı’, İstanbul’da ‘Cilt Yapımı’, İzmir’de ‘Nazar Boncuğu Yapımı’, Kastamonu’da ‘Çarşaf Dokuma’ ve Kütahya’da ‘Kütahya Çiniciliği’ kursları düzenleniyor

***

Anadolu Efes sürdürülebilir bir gelecek için çalışıyor

Anadolu Efes gelecek nesillere karşı sorumluluğu olarak gördüğü sürdürülebilir uygulamaların temeli olan, Anadolu Efes Pozitif Etki Planı’nın ikinci dönemini oluşturan 2016-2020 arası hedefleri doğrultusunda çalışmalarına devam ediyor. Firma, su kullanımı, enerji tüketimi, emisyon düzeyleri, ambalaj malzemesi kullanımı başlıkları altında ‘Çevresel Sürdürülebilirliğe’, içinde bulunduğu toplumların gelişimine katkıda bulunmak amacıyla da ‘Toplumsal Sorumluluğa’ özellikle odaklanıyor. ‘Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ kapsamında ele aldığı toplumsal gelişim sorumluluğunun bilinciyle yerel kalkınma alanında 36 yıldır tarıma, 11 yıldır turizme, 42 yıldır spora, 31 yıldır sinemaya, 26 yıldır da tiyatroya katkılarını sürdürüyor



Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.