Yazarlar Körfez rüzgarıyla e-ticaret uçacak
HABERİ PAYLAŞ

Körfez rüzgarıyla e-ticaret uçacak

İhracatta yeni rekorların kapısını e-ticaret platformları açacak. Bu konuda faaliyetlerini artıran Trendyol’un Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “Almanya’nın ardından Körfez pazarına açılıyoruz. Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan ile başlayarak, Körfez bölgesinde e-ihracat operasyonlarını kurguladık. 5 yıl içinde Avrupa ve Körfez olmak üzere toplam 8 milyar dolarlık ihracat hedefliyoruz” dedi. Trendyol bu hedefe ulaşırsa, THY’den sonra en büyük ikinci ihracatçı olacak.

Körfez rüzgarıyla e-ticaret uçacak

2002 yılında 36.1 milyar dolar olan ürün ihracatı, 2022 yılı sonunda 7 kat artırarak 254.2 milyar dolara çıkarak rekor kırdı. Bu dönemde, Türkiye’nin dünya ihracatından aldığı payı yüzde 0.5 düzeyinden yüzde 1’lere yükseldi. Yine, 2002 yılında 14 milyar dolar olan hizmet ihracatı, son 20 yılda 6 kattan fazla artarak 2022 yılında 90.5 milyar dolara ulaştı. Bu da rekor bir seviyeye işaret ediyor. Mal ve hizmet ihracatında 2022’de 345 milyar dolarlık büyük bir ihracat ekonomisi yakalandı. 2023 sonu hedefi ise toplam 385 milyar dolarlık ihracat.

Haberin Devamı

BÜYÜK POTANSİYELİN LOKOMOTİFİ

İhracat gelirini artırmak için şüphesiz pazar çeşitliliği ve katma değerli üretim şart. Bunun yanında daha çok üreticiyi global arenada satıcı haline getirmek de gerekiyor. Şu anda ihracatçı firma sayısı 104 bin civarında. Bu sayıyı artırmanın ve daha çok firmayı ihracatçı haline getirmenin en pratik yolu ise e-ihracat. Türkiye’de toplam ihracat içindeki oranı yüzde 2-3 olan e-ihracatta alınacak çok uzun bir yol ve çok büyük bir potansiyel var. Bu hedefe çok kısa sürede ulaşılması bekleniyor. Bu noktada lokomotif ise 300 bin satıcısı olan Trendyol gibi uluslararası alanda faaliyetlerini artıran e-ticaret platformları olacak.

TÜRK ÜRÜNLERİNE BÜYÜK İLGİ VAR

Almanya’yı 3-0 yenen Filenin Sultanları’nı tribünden desteklemek için gittiğimiz Düsseldorf’ta, Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin’le yurtdışı faaliyetlerini ve e-ihracat hedeflerini konuştuk. Almanya’ya 1 yıl önce açıldıklarına dikkat çeken Çetin, “Berlin uğurlu geldi. Yerli üreticilerimizi yurtdışına açtık. Bugün 1 milyonun üzerinde müşteri Almanya’da Trendyol aracılığıyla 200’den fazla Türk markasından alışveriş yapıyor. Almanya’da 36 milyon adet ürün sattık (ciro 250 milyon Euro). Pasha Holding’le Azerbaycan’a da girdik (1 milyonun üzerinde müşterisi var). Şimdi ise Körfez ülkelerinde operasyonlarımızı başlatmak için çalışmaları hızlandırdık. Bu bölgede Türk ürünlerine büyük bir ilgi var” dedi.

Haberin Devamı

YEREL ÜRETİMİ DÜNYAYA AÇACAK

Birleşik Arap Emirlikleri ve Suudi Arabistan ile başlayarak, Körfez bölgesinde e-ihracat operasyonlarını kurguladıklarını söyleyen Çetin, şu bilgileri verdi: “Bu iki ülkede geçtiğimiz hafta İngilizce web sitemizi ve uygulamalarımızı yayına aldık. Bu ay sonunda Arapça seçeneğini de ekleyerek bölgedeki müşteriler ile Türkiye’deki üretici ve satıcılarımızı buluşturmayı hedefliyoruz. Dubai’de bu kadar kısa sürede en popüler e-ticaret aplikasyonu sıralamasında birinci sıraya yerleştik. Bölgede 2024’te 4.5 müşteriye ulaşmayı planlıyoruz. Yeni pazarlarla (Avrupa- Ortadoğu) birlikte 5 yılda 8 milyar dolarlık ihracat hacmine ulaşmayı hedefliyoruz. Ticaret Bakanımıza da bu konuda söz verdik.”

Haberin Devamı

TÜM KOBİ’LER İÇİN BÜYÜK FIRSAT

ANKARA’YA SATIŞ YAPAR GİBİ BERLİN’E SATIŞ YAPIYORLAR

E-ihracatı tüm KOBİ’ler için kolaylaştıracaklarını söyleyen Çağlayan Çetin, şöyle devam etti: “Tamamı Türk mühendisleri tarafından geliştirilen uygulamamızla, Türkiye’deki satıcılarımızın Ankara’ya satış yapar gibi Berlin’e e-ihracat yapmalarını mümkün kıldık. Sistem, satıcılarımızın e-ticaret süreçlerini yönettiği satıcı panelinde ‘ihracat merkezi’ sekmesi altında yer alıyor. Satıcılarımızın sisteme yurt dışından gelen talepleri ve canlı stok bilgilerini girdikten sonra ihraç edilecek ürünlerini, gerekli evraklarla Trendyol deposuna ulaştırması gerekiyor. Sonra ürünlerin ihracından kargoya verilerek son tüketiciye ulaştırılmasına kadar tüm süreç bizim üzerimizden yürüyor. Siparişler, Trendyol deposuna ulaştıktan sonra 5 günden daha kısa bir sürede müşteriye ulaşıyor.”

İGA’DA 12 BİN METREKARELİK MERKEZ

İhracatta müşterilere daha hızlı teslimat gerçekleştirebilmek için İstanbul Havalimanı yanındaki (IGA) e-ihracat merkezi yatırımlarını gerçekleştirdiklerini kaydeden Çağlayan Çetin, “36 milyon Euro’luk bir yatırım. Toplam 12 bin metrekarelik bir alan olacak. Merkezimiz günlük 150 bin adet ürün çıkış kapasitesine sahip. Bu operasyon merkezimizin uzun vadede e-ihracata büyük katkı sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu. Çetin ayrıca, Avrupa’nın en büyük e-ticaret operasyon merkezlerinden birisinin bu yıl Ankara’da açılacağı (3500 kişi istihdam edilecek) bilgisini de verdi.

Körfez rüzgarıyla e-ticaret uçacak

Alibaba’nın stratejik yatırımcı olduğu Trendyol’a yatırım yapan fonlar şöyle: General Atlantic (ABD), SoftBank (Japonya) Princeville Capital (Almanya), ADQ (BAE) ve Katar Yatırım Otoritesi (QIA).

ŞİMDİDEN 136 ÜLKEYE ULAŞTI

E-ihracat ile ilgili çalışmalarının Almanya’ya sınırlı olmadığını vurgulayan Çetin, “trendyol.com/de’nin yanı sıra İngilizce konuşulan ülkelerdeki müşterilerimize özel açtığımız trendyol. com/en sitesi üzerinden Türk üreticileri Avrupa’nın 27 ülkesiyle buluşturuyoruz. Ayrıca 95’e yakın global e-ticaret platformu aracılığıyla da yerli üreticileri farklı coğrafyalardaki müşterilerle buluşturuyoruz. 2022 yılında 136 ülkeye e-ihracat yaptık. Şu an dünya çapında, Trendyol aracılığıyla yerli üreticilerimizin ürettiği ürünleri kullanan 4 milyon müşteri bulunuyor” dedi.

Körfez rüzgarıyla e-ticaret uçacak

SPORA TAM DESTEK

A Milli Voleybol Takımı’nın ana destekçilerinden biri olduklarını hatırlatan Çağlayan Çetin, şunları söyledi: “Sporun gücünü ve birleştirici etkisini kullanarak ülkemizin spor kültürüne ve sporcularına destek olmak en büyük amaçlarımız arasında. Spora ilk desteğimizi 2021 yılında Futbol Milli Takımları’nın resmi sponsoru olarak verdik. Kadın Milli Takımlar ve Erkek Milli Takımlarının da resmi sponsorluğunu üstlendik. Onu, Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi’nin resmi sponsorluğu izledi. Yakın zamanda da hem Süper Lig’in hem de 1’inci Lig’in isim sponsoru olduk. Anadolu’daki kulüplerimiz için önemli bir katkı sağlayacağız. Takımlar kendi ürünlerini Trendyol’da pazarlayabilecek.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder