Anne adayı nasıl beslenmeli?

27 Ocak 2018, Cumartesi 05:00
AA
Hamileliğin başlangıcından itibaren anne adayının beslenmesi çok önemli. Protein, çinko, demir, folik asit, bazı vitaminler ve çoklu doymamış yağ asitleri gibi besin maddeleri bebekte, sağlıklı beyin gelişimi için şart.

Bu besleyicilerden yoksun olan diyetler, beyin foksiyonlarında yaşam boyu sürecek sorunlara neden olabilir.

İKİ KİŞİLİK YEMEYİN

Ne kadar fazla yerseniz gebelik komplikasyonu riskini de o kadar artırırsınız. Anne karnında gelişen bebek için günlük gereksiniminizden sadece 300 kalori daha fazla almanız yeterli. Amaç, süt ve süt ürünlerinden kalsiyum ile tam tahıllardan lif alımının yeterli olması.

PROTEİN ALIN

Normal diyetinizde yeterince protein alıyor olabilirsiniz, ancak doğru besinleri aldığınızdan emin olmalısınız. Tavuk, yağsız kırmızı et, peynir unutulmamalı.

BALIK CEVİZ YUMURTA

Bebeğinizin beyin ve göz gelişimi önemlidir. Bunun için gereken besinlerin başlıcaları da yumurta, ceviz ve balıktır. Balık, kalorisi düşük, besin değeri yüksek mükemmel bir protein kaynağıdır. Önemli olan, balık seçiminde ağır metaller içermeyen yüzey balıklarını seçmek ve belki de doktorunuzun önerisi doğrultusunda balık yağı tabletleri kullanmak.

FOLİK ASİT ŞART

Folik asit ve B6 vitamini desteği şart. Hamile kalmadan önce 400 mikrogram folik asit içeren vitamin önerilir. Mercimek, koyu yeşil yapraklı sebzeler, narenciye dışındaki meyvelerin alınması da önemlidir. B6, balık ve kırmızı etin yanı sıra muz, avokado, patates, ıspanak ve tahıllardan alınabilir.

HAMİLE DOSTU KARBONHİDRAT

Tam tahıl, yüksek lifli proteinler mide bulantısını durdurmaya, ruh halini rahatlatmaya, kabızlığı gidermeye yardımcı olur. Bol sıvı alımı da ihmal edilmemeli.

KALSİYUM VE ÇİNKO

Kalsiyum, kemik gelişimi için önemlidir. Kemik bankası için yoğurt, peynir, yağsız veya az yağlı süt ürünleri, güçlendirilmiş tahıllar, ıspanak, lahana, turp önem taşır. Çinko da olmazsa olmazdır. Kırmızı et, ıspanak, mantar, kabak çekirdeği, yoğurt, susam, kuru yemişler önemli çinko