Çocuk dediğin zıplamalı da kosmalı da

22 Mart 2014, Cumartesi 05:00
AA

Tüm çocukların sağlıklı büyümesi için düzenli fiziksel aktivite yapması gerekir. Aktif bir yaşam tarzını teşvik, onlara sağlıklı bir gelecek sağlamak için en iyi yoldur. Çocuklar fiziksel aktivite sayesinde,


- Güçlü bir kemik yapısına ve gelişmiş kaslara sahip olur
- Düzenli kalori harcar
- Kilo sorunu yaşamaz
- Sağlıklı bir kalbe sahip olur.

Çocukluk çağında fiziksel olarak aktif olmak obezite, osteoporoz, yüksek tansiyon ve hiperlipidemi (kan yağlarının yüksek olması) riskini azaltır.

Fiziksel aktivite olarak neler yapılmalı?

7 yaş altındaki çocukların, el-göz koordinasyonu ve denge hissi tam gelişmemiştir. Bu yüzden aktiviteler düz bir zeminde, basit ve birkaç yön içerecek şekilde olmalıdır. Çocuğun sıkılmaması için de eğlenceli hale getirilmesi gerekir. 12-35 ay arası çocuklar her gün 30 dakika, 36-60 ay arası çocuklar ise 60 dakika fiziksel aktivite yapmalıdır.

- Yürüyüş

- Koşu

- Atlama

- Dört nala koşma

- Zıplama

- Seksek

- Yuvarlanma

- Top yakalama, tutma

- Kol ve bacakların sallanması, fiziksel aktiviteye örnek olarak verilebilir.

 (15.03.2014 tarihli Cumartesi Postas'ından alınmıştır.)