Kerem Akça Kırmızı Lale’de hak edilmiş zafer
HABERİ PAYLAŞ

Kırmızı Lale’de hak edilmiş zafer

Haberin Devamı

Kerem Akça, 5. Kırmızı Lale Film Festivali’nin kapanışını yazdı.

KEREM AKÇA / akca.kerem@gmail.com

12 Ekim’de start alan Hollanda Türk Filmleri Festivali ya da nam-ı diğer Kırmızı Lale Film Festivali’nin sonuncusu, 5 Kasım gecesi Rotterdam’daki kapanış töreni ile sona erdi. Beşinci yaşını deviren etkinlikte En İyi Film Ödülü’ne “Siyah Karga”, bileğinin hakkıyla ulaştı.

Kırmızı Lale’de hak edilmiş zafer

Kapanış Cinerama’ya yakıştı

Nürnberg bir başlangıçtı. Ardından Frankfurt ve dahası geldi. Yurtdışındaki Türk filmleri festivalleri arttıkça sinemamızın beslenecek alanı da çoğalıyor. Uluslararası piyasada çalışan isimlerle temas kurmak, kontağa geçmek değerli. Hollanda’da Kırmızı Lale Film Festivali böylesi bir boşluğu dolduruyor. Üç sene önce Nuri Bilge Ceylan, “Kış Uykusu” (2014) ile Altın Palmiye aldıktan günler sonra festivale gelmişti.

Etkinlik bu sene, ülkemizdeki politik iklimin Hollanda’ya yansıması sebebiyle çok alışık olmadığı Ekim-Kasım aylarına kaydırıldı. Bu sebeple de belirgin organizasyon problemleri yaşadı. Ama gezici bir festival olarak da Utrecht’ten başlayıp Delft’te kapandı. 12 Ekim-12 Kasım tarihleri arasına yerleşti. Arada Enschede, Den Haag, Rotterdam ve Amsterdam’ı da gezdi.

Kırmızı Lale’de hak edilmiş zafer

Rotterdam tam bir kültür-sanat şehri. Dünyada ilk 10’a giren festivali tartışmasız bir uluslararası tehdit oluşturuyor. Oradan “Uzak İhtimal” (2009) de Kaplan Ödülü ile dönmüştü. Açıkçası Uluslararası Rotterdam Film Festivali’nin de düzenlendiği Cinerama sinemalarının 7. salonu, 5 Kasım gecesi Kırmızı Lale’nin kapanış törenine ev sahipliği yaptı.

Evrensel sinemanın zaferi

Yarışan 7 film arasında “Siyah Karga” (2016) ve “Babamın Kanatları” (2016) öne çıkıyordu. Tayfur Aydın Kürt sinemasının yükselen değerlerinden. “İz”den (2011) sonra ikinci filminde de yol filminin sanatsal kanadında şiirsel karelerle gövde gösterisi yaptı. “Yol”a (1982) Angelopoulos-Kiarostami arası yaklaşım, efsanevi öğelerle çarpıcı sinemasal anlar doğuruyor şüphesiz. Zamanla ‘Kürt sinemasının çayır ozanı’na dönüşecek yönetmenin geliştirdiği sinema vizyonunun sonunda ödül getirmesi sevindirici. Beş kişilik jürinin üçünün Hollandalı olması, araya belli ilişkiler girmeyince ödülün hak edene ulaşmasını sağladı. Bu sebeple de yasaklı bir İranlı oyuncunun Türkiye’deki yolculuğu uzun planlar, kamera kaydırmaları ve doğanın amansız kullanımı zaferi gördü. Evrensel sinema mükafatlandırıldı.

Erhan Tuncer’in “Ağustos Böcekleri ve Karıncalar”ının En İyi Yönetmen ödülüne ulaşması hakkaniyetliydi. Ödülü onunla paylaşsa da amatör kamera sallantılarından ibaret gibi duran “Sarı Sıcak” dışındaki ödüller yerindeydi. Onun yerine “Babamın Kanatları” da bir şeyler alabilirdi. “Toprak” ve “Birinci Tekil Şahıs”ın kısa film ödülleri de bunlara eklendi. Gecede Yaşam Boyu Başarı Ödülü’ne ulaşan Erdal Özyağcılar ise ‘bütün festivallere destek!’ lafıyla kapattı. Bu da Türk sektör çalışanları için sevindirici bir açıklama şüphesiz. Festivalde En İyi Film Ödülü’ne ulaşan film 3.500, En İyi Yönetmen Ödülü’ne ulaşan iki isim ise Yunus Emre Enstitüsü’nün katkısıyla 1.000’er Euro kazandı.

Kırmızı Lale’de hak edilmiş zafer

5. KIRMIZI LALE FİLM FESTİVALİ ÖDÜLLERİ
En İyi Film: Siyah Karga

En İyi Yönetmen: Erhan Tuncer (“Ağustos Böcekleri ve Karıncalar”)
Fikret Reyhan (“Sarı Sıcak”)

En İyi Kısa Film: Toprak

Kısa Film Jüri Özel Ödülü: Birinci Tekil Şahıs

Sıradaki haber yükleniyor...
holder