İki kere yanılttı!

08 Kasım 2012, Perşembe 05:00
AA

Önceki gece hayatımıza yeni bir dizi daha girdi; “Benim İçin Üzülme” (atv). Dizi beni iki konuda yanılttı. İlki tanıtım filminde çekilen görüntülerin dizide yer almayacağını düşünüyordum ki, yanılmışım. Dünyanın en güzel coğrafyalarından biri olan Karadeniz’e bakmaya doyamadım açıkçası. Bunun için Mahsun Kırmızıgül ve görüntü yönetmenine ayrıca tebrik notu düşüyorum...

İkinci yanılgım da Mahsun gibi artık ekranın şifrelerini çözmüş olması gereken birinin artık kalabalık bir hikayenin arkasına sığınarak izleyiciyi yormayacağını düşünmemden kaynaklandı... Vallahi ilk bölümde art arda patlayarak birbirine giren hikayeler yumağı nasıl çözülecek şimdiden merak halindeyim... Dizinin beni yanıltmadığı tek konu, ilk bölümden alacağı iyi reyting oldu ki, “Benim İçin Üzülme” gecede her kategoride ikinci olarak kolay elde edilmeyecek bir zafere imza attı...

[[HAFTAYA]]

Obama’yı izlemek...

Amerika seçimini yaptı. Obama ikinci kere seçilerek ülkenin 45’inci başkanı oldu. Seçimi kampanyalardan başlayarak “balkon konuşması” diye tabir edilen zafer konuşmasına kadar takip eden en iyi kanal teslim edersiniz ki; CNN Türk oldu... Seçim gecesi sekiz ayrı noktadan yaptığı yayınla Amerika’daki kanalları aratmayan CNN Türk, Amerikan Büyükelçisi’nin verdiği seçim resepsiyonunu da yerinden yayınladı... Kanal bir anlamda Türkiye’de yapılacak seçimler için ara idmanını gerçekleştirmiş oldu. “İkisinin birbiriyle ne alakası var?” diye düşünenlerdenseniz, o başka tabii!

HABER NASIL İNCE GÖRÜLÜR?

Star Haber önceki gün gerçekleşen Meclis toplantılarında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile ana muhalefet lideri Kemal Kılıçdaroğlu arasındaki ince bel altı vuruşlar barındıran polemiği + 18 akıllı işareti koyarak verdi... Bu ikonun anlamı yoğun cinsellik, korku, psikolojiyi bozacak etkenler filan barındırdığı için yayınlanan şeyin 18 yaşın altındakiler tarafından izlenmemesi uyarısıdır normalde... Eh “Bahtsız Bedevi” ile başlayıp “kutup ayısı” ile devam eden karşılıklı atışmanın da farklı içerik barındırdığını kimse söyleyemez... Star Haber durumu ince gördü ve rakiplerine takla attırdı. Dilerim kendi de takla atmak zorunda kalmaz; anladınız sanırım!

Şebeke de dönüyor!

Bugünlerde içimde tatlı bir telaş var. Yayın hayatına veda etti dediğim işler azalıp, aramıza dönüyor dediğim işler çoğalmaya başladı... Mesela geçtiğimiz sezon bir hayli geç başlayarak bir hayli hızlı izleyiciyle buluşan “Şebeke” (Kanal D) isimli şaka programı ekranlara dönüyor... Bu kez yayın gecesi pazar olacak. “Şebeke” için dün “Şanslı Masa” için bahsettiğim “Kamera şakalarına uyananlar” klişesine hiç girmeyeceğim. Kastın hiç tanınmıyor oluşu işlerini büyük ölçüde kolaylaştırıyor çünkü. Hoş geldin diyelim...

Tokat sağanağı bastırdı!

Televizyonda bu sezon güçlü bir tokat mevsimi yaşanıyor. Geçtiğimiz sezonun son dönemlerinde “Hayat Devam Ediyor” isimli atv dizisiyle başlayan tokat mevsimi bu sezon rüzgarı içine “Ustura Kemal” (Show TV) ve “Karadayı” (atv) dizilerini de alarak kendini iyiden iyiye hissettirdi... Şimdi işin mizah boyutu da devreye girdi ve son tokat Osmanlı’dan geldi... Hasan Kaçan ustanın hayallerinden yola çıkarak hayata geçirilen “Osmanlı Tokadı” isimli dizi yakında ekranda olacak. Ağırlıklı bir mahalle dizisi de olsa tokatların havada uçuştuğu yeni bir sağanağa hazır olalım derim ben... Belli ki izleyici de artık yanağını tutmadan ekrana bakamayacak!

Bir film nasıl harcanır?

Salı gecesi Star TV son zamanların en iyi gişe filmlerinden birini “Öyle Bir Geçer Zaman ki” (Kanal D) dizisinin karşısına koyarak resmen harcadı... “Berlin Kaplanı”, atv’nin de ayrı bir iddia içinde olduğu, Show TV’nin “Ustura Kemal” isimli dizisinin de kemik bir izleyiciyi yakaladığı gece harcanacak son iş olmalıydı... Kanal ne yapıp edip, yayın hakkını kaç gösterim için kiraladığını bilmediğim filmi rakipsiz bir zaman diliminde yeniden yayınlamalı. İzleyicisine “Vallahi yazık oldu” dedirtmeden...

Bu kez beyazperdeyi patlatır!

Eğer bu yıl gişe rekoru kıracak bir filmden söz edecek olursak benim tahminim filmin adı “Çalgı Çengi 2” olacak dostlar... Tüm zamanların en uzun ve ince promosyonunun yapıldığı bir filmden söz ediyoruz. Star TV’de yayınlanan “İşler Güçler” dizisinde hemen her bölüm gösterime hazırlanan filme yönelik bir gönderme var... İnsan ister istemez nasıl bir malzeme çıkacağını merak ediyor vallahi. Eh, hal ve reklam dozajı böyle olunca filmin bu devam serisinin ilki gibi sinema salonundan çok ekranda izlenecek olmasına imkan yok! İyi strateji diye buna derim ben...