Murat Gülderen En düşük maliyetle büyüme reçetesi
HABERİ PAYLAŞ

En düşük maliyetle büyüme reçetesi

Pazar ile ürün analizinden e-ticarete girişe, yurtdışına açılmadan trend ürünleri yakalamaya kadar birçok noktada erken dönem KOBİ ve girişimcilere rehberlik edecek etkili formülleri önünüze getirdik. Başarılı olmada ilk kural veriye dayalı tahminleri iyi incelemekten geçiyor.

ANALİZ YAPMADAN PAZARA ATILMAYIN

Büyüme stratejisti ve mentor Veli Bahçeci, erken dönem Küçük ve Ortaölçekli İşletmelerin (KOBİ) ve girişimcilerin en düşük bütçeyle sürdürülebilir başarıyı yakalamaları için reçete hazırladı. Yapılması gereken ilk işin satılması planlanan ürünle ilgili ihtiyaç analiz testi olduğunu ifade eden Bahçeci, “Pazar-ürün uyumu tespit edilmeden piyasaya yeni bir ürün sunulması ciddi bir mali risk. Bu sebeple malesef pek çok girişim hüsrana uğruyor” dedi.

Haberin Devamı

ÜCRETSİZ RAPORLARI GÖZDEN KAÇIRMAYIN

Bahçeci, en kolay ve neredeyse maliyetsiz yapılabilecek pazar araştırmaları platformlarını şöyle sıraladı: “Pinterest’in veriye dayalı tahminleri trend belirlemede çok etkilidir. Bunun için business.pinterest. com/tr/pinterest-predicts sitesi büyük fayda sağlar. Ayrıca, Google Trends üzerinden de spesifik zamanlarda bazı anahtar kelimelerin aranma eğilimlerini görebilirsiniz. Bunun için de trends.google.com’u takip etmeniz yeterli. TUİK ve We Are Social gibi araştırma istatistik platformları da ücretsiz raporlar yayınlıyor.”

REKABET EDİLEBİLİR ALANLAR ÖNÜNÜZDE

Öte yandan Software Ideas’ın e-bültenlerine abone olunmasının da ciddi yarar sağlayacağını kaydeden Bahçeci, şöyle devam etti: “Burada özenle seçilmiş, doğrulanmış fikirler, on binlerce şirketin verisi, sayısız analiz ile rekabet edilebilir niş alanlar görülüyor. Özellikle e-ticaret için ürününüz basit, anlaşılır ve kolay kargo edilebilir olmalı. Sosyal medya kanalları ve içerik üretimi iyi yönetilmeli. Bunun için hizmet almakta fayda var. Bu alanda rekabet çok yüksek olduğu için uygun bütçelerle iyi referanslı danışmanlar bulabilirsiniz.”

ELDEKİ MÜŞTERİYİ TUTMANIN AVANTAJI

Hedef kitledeki her potansiyel müşterinin aynı sıcaklıkta ve aynı psikolojide olmadığına da dikkat edilmesi gerektiğini ifade eden Bahçeci, şu tespitleri yaptı: “Bir müşteriyi elde tutmak yeni bir müşteri elde etmenin maliyetinin yarısı kadardır. Yani yeni müşterilere koşarken daha az bütçeyle eldeki müşterileri tutundurabilirsiniz. Tavsiyem, ‘küçük başla, büyük düşün, hızlı ölçeklendir’ olacaktır.” Veli Bahçeci, yurtdışına açılmak isteyen KOBİ’lere de şu listeyi sundu:

Haberin Devamı

DIŞA AÇILIRKEN ŞUNLARA DİKKAT!

  • Türkiye’de yaptığınız işin, dünyanın hangi ülkelerinde karşılığı olduğunu tespit edin.
  • Girmeye karar verdiğiniz pazarda iyi bir yerel partner ya da danışman bulun.
  • Söz konusu bölgedeki hedef kitlenin son beş yıldaki ekonomik refahını analiz edin.
  • Ülkenin demografik yapısı, iklimi, bürokrasisi, ekonomik koşulları ve yaşam biçimleri ile ilgili raporlar hazırlatın.
  • İhtimallerle asla hareket etmeyin, fiziksel kanıtlar üzerinden aksiyon alın.
  • Ülkelere göre dijital reklam stratejileri belirleyin.
  • Yaptığınız işe yönelik devletten alabileceğiniz tüm teşvikleri muhakkak inceleyin.

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

ERKEN AŞAMA GİRİŞİME ÇAĞRI

Koç Üniversitesi Mezunları Melek Yatırım Ağı Q Angels, erken aşama yenilikçi teknolojik girişimleri odağına aldı. Ayda en az bir girişime yatırım yapmayı planlayan Q Angels, kurumsal şirketler ve girişimcilik sektörü arasında bir köprü görevi görmeyi hedefliyor. Girişim başvuruları internet sitesi üzerinden kabul ediliyor. Yatırım almaya hak kazanan girişimciler aynı zamanda mezun yatırımcıların tecrübelerinden faydalanma fırsatı da buluyorlar.

KISA... KISA... KISA...

GENÇ MÜHENDİSLERE KARİYER ZİRVESİ

Kariyer platformu Youthall, 6-7-8 Aralık’ta İstanbul Lolektif House Maslak’ta ‘Mühendislik Zirvesi’ (Engineering Career Summit) düzenliyor. Etkinlikte, 35’ten fazla şirketten 50’nin üzerinde konuşmacı, gençlere deneyimlerini paylaşacak. Zirvede, güncel mühendislik uygulamaları, mühendislik trendleri, günümüz iş dünyasında ihtiyaç duyulan yetkinlikler, öğrencilik döneminde yapılması gerekenler gibi pek çok konuda önemli bilgiler aktarılacak. Katılımın ücretsiz olduğu zirveye youthall.com adresinden kayıt yaptırılabiliyor.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder