Kadınlık hormonu azaldığı için...

20 Nisan 2017, Perşembe 05:00
AA
Menopoza girmeden önceki dönemde yumurtalık rezervi tükeniyor, vücuttaki kadınlık hormonu azalmaya başladığı için adet düzensizliği, uykuda bozukluk, ateş basması, terleme gibi şikayetler görülüyor...

Doktor sakinleştirici önerdi

45 yaşındayım ve 4 aydır adet görmüyorum. Özellikle geceleri aşırı terleme oluyor. Yüzüme kan çıkınca sanki boğuluyorum. Uyku düzenim bozuldu. Doktorum, hormon vermek istemiyor. Sakinleştirici önerdi. Ne yapayım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, perimenopoz denilen yumurta rezervinin epey azaldığı dönem olan menopoz öncesi durumdasınız. Vücudunuzdaki östrojen seviyeleri azaldığı için, adetlerinizde düzensizlik, uykuda bozukluk, ateş basması ve terleme artarak devam edecektir.

Doktorunuz hormon ilaçlarının meme kanseri riskini arttıdığını bilmesi sebebiyle büyük ihtimalle size kullanmanızı önermemiştir. Birtakım bitkisel ilaçlarla fayda sağlayamazsanız belki kısa bir dönem hormon kullanmanız iyi olabilir. Tabii öncesinde meme kontrollerinizi yaptırmış olmalı ve düzenli kontrole gitmelisiniz.

Kist yüzünden mi?

23 yaşında kızım. Benim sorunum aşırı ve uzun süren kanamalarımın olması. Annem kistten kaynaklanabileceğini söyledi. Sizce adet kanamalarımın sebebi kist olabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doktora gitmekten çekinmeyin. Aşırı ve uzun süreli kanamaların altında hormonal düzensizlikten başlayıp rahim içinde myom ve benzer yapılar hatta kansere kadar sebep olabilecek durumlar yaratabilir. Size önerim vakit kaybetmeden bir uzmana muayene olmanızdır.

Ne kadar içeceğim?

30 yaşındayım. 1.5 yıl önce çikolata kisti ameliyatı oldum. Sol yumurtalıktan 10 santimlik çikolata kisti alındı. Ameliyattan sonra 6 ay doğum kontrol ilacı kullandım. 6 aydan sonra 21 gün kullanıp 7 gün ara veriyorum. Bu ilacı ne kadar kullanmam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, yakın zamanda çocuk istemiyorsanız, bu ilacı hamile kalma kararı verene kadar kullanın . 2 yıldan uzun kullanımlarda belki 1-2 ay ara verilebilir. Ama ilacı uzun süre keserseniz çikolata kistlerinizin yenileme riski epey yüksektir.

Neden kaşınıyor?

25 yaşındayım, vajinamda kaşıntı oluyor. Doktora gidip muayene olamadım. Önemli bir sorun mu?

CEVAP

Sevgili okuyucum, vajinadaki kaşıntılar, cinsel yolla bulaşan hastalıklardan, aşırı dar kıyafetlerden veya spordan sonra uzun süre ıslak iç çamaşırla kalındığı için gelişen mantar enfeksiyonlarına bağlı olabilir. En iyisi duş sonrası o bölgede kaşıntınız sürüyorsa o zaman mutlaka bir doktora başvurun.