Hormon üretimini baskılıyor

01 Ağustos 2017, Salı 05:00
AA
Ağır sporlar yapan ya da vücut geliştirmek için testosteron hormonu kullanan beyler dikkat! Testosteron, alınan süre ve doza bağlı olarak hormon üretimini baskılar, testislerin küçülmesine neden olabilir.

SORU: Sertleşmiyor

41 yaşındayım, sertleşme sorunu yaşıyorum. Spor yaptığım için bazı testosteron ilaçları kullandım. Ne yapmamı önerirsiniz?

CEVAP

Vücut geliştirme amaçlı kullanılan testosteron süre ve doza bağlı olarak testislerin hormon üretimini baskılar, hatta testislerin küçülmesine ve sperm üretememesine neden olabilir. Durumunuzun bir üroloji uzmanı tarafından incelenmesi gerekiyor.

SORU: Sprey kullansam mı?

29 yaşındayım, erken boşalıyorum. Sprey veya geciktirici krem kullanmamın sakıncası var mı?

CEVAP

En basit yöntem olarak prezervatif ve geciktiricili prezervatif kullanmayı ilk aşamada öneriyorum. Bunların yeterli olmadığı hallerde üroloji uzmanının tetkik yaparak ilaç vermesi gerekebilir. Burada marka adı kullanmamayı, ilaç adı vermemeyi ilke olarak tercih ediyorum.

SORU: İdrar kaçırıyorum

54 yaşında kadınım. Son zamanlarda marketten eşya taşırken veya öksürürken giderek artan miktarda idrar kaçırmaya başladım. Bu durum kendiliğinden geçer mi?

CEVAP

Üriner inkontinans adı verilen bu istemsiz idrar kaçırma durumu yaklaşık her 5 kadından birinde görülür. Kabızlık, idrar yolu enfeksiyonları, fazla sıvı, alkol veya kahve kullanımı sonucu bu durum geçici olarak ortaya çıkabilir ve herhangi bir tedavi gerekmeden ortadan kalkar. Kalıcı üriner inkontinans nedenleri ise; mesaneyi yerinde tutan kasların zayıflığı, mesane ve sfinkter kaslarının zayıflığı, mesane kaslarının normalden az veya çok çalışması, menopozdaki kadınlarda östrojen hormon düzeyinin azalması, ve Multiple Skleroz ve Parkinson gibi nörolojik hastalıklar bulunmaktadır. Öksürmek, hapşırmak, gülmek, ıkınmak gibi durumlarda idrar kaçırmaya stres tipi inkontinans denir, karıniçi basıncını artıran bu eylemler sonucu idrar kaçırma ortaya çıkar. Doğum, kilo artışı gibi durumlar genellikle kadınlarda bu tip idrar kaçırmanın sık görülmesine neden olur, tedavisi genellikle cerrahi olarak gerçekleştirilir.

SORU: Sekse ilgim yok

34 yaşındayım. Sekse eskisi kadar ilgi duymuyorum. Çünkü bıktım. Artık yaparken heyecan vermiyor. Ne yapmalıyım?

CEVAP

Bir üroloji uzmanı ve daha sonra gerekirse bir psikiyatri uzmanı ile görüşmenizi öneririm. Seks yemek yemek gibi bedeni bir ihtiyaçtır, insan en doyurucu yemekten sonra dahi bir süre sonra acıkır. Hormon dengenizde bir bozulma veya bir tür depresyon durumunuz olabilir.