Tamer Heper Tescil yanlış yapılmış
HABERİ PAYLAŞ

Tescil yanlış yapılmış

Binamızda alt katlarda dükkan, üst katlarda meskenler var. Tapuda alt katlardan biri için işyeri denilmemiş de ‘market’ denilmiş. Ancak işyeri market değil eczane yapmak istiyor. Bunu yapabilir mi? L.Y.

Bir bağımsız bölümün vasfının ne olduğu tapu kaydında yazılıdır. Bağımsız bölümler mesken, işyeri, depo vs. olarak tescil edilebilir. Ancak bir meslek kolu olarak tescilin yapılmaması lazım, zira bunlar genel kavramlar olarak geçirilir. Örneğin mesken denilir de aile meskeni denilmez. Mesken herkesin oturabileceği konuttur. Dolayısı ile işyeri için de aynı şey düşünülmeli. Market genel anlamda işyerini ifade eder, dolayısı ile bu yer işyeri olarak tescil edilmeliydi. Ancak bugün ‘market’ olarak tescil edilmiş. Peki marketten başka bir iş yapılamayacak mı? Benim hukuk anlayışıma göre yapılır, bunu ‘işyeri’ olarak düşünmek ve eczane olarak açılmasını kabul etmek gerekir. Kavramlar genel anlamda kullanılmalı, özel kullanılmış ise buranın bir işyeri olduğu gözden uzak tutulmamalıdır. Zira tapuda gösterilen özel bir iş, bir süre sonra bu yerde yapılamayacak hale gelebilir. Örneğin eczane olarak tescil edilip, eczane olarak kullanma şartları değişebilir ve burası eczane olarak kullanılamayacak hale gelmiş olabilir. O zaman bu yer sokağa mı atılacak? Onun için ‘işyeridir’ ve bu amaçlar doğrultusunda herhangi bir işyeri için kullanılabilir. Bunun aksi bazı kararlar varsa da yanlış bir karardır, eleştirmek doğaldır.

Haberin Devamı

Başka şikayetler de var

Bir grup olduğunu söyleyen firma telefonla aradı, bize telefonla sağlık hizmeti vereceğini, güvenlik sistemi kuracağını ve bunun gibi bazı hizmetleri karşılayacağını söyledi ve bir sözleme gönderdi. Ben inceledim ve güven duymadım, sözleşmeyi imzalamadan iade ettim. Ancak buna rağmen kredi kartı hesabımdan para çekmeye başladıklarını gördüm. Bu paramı nasıl iade alırım? A.A.

Bahsettiğiniz grup (ismi bende) hakkında ilk şikayeti sizden almıyorum. Başka şikayetler de aldım. Örneğin vermeyi taahhüt ettikleri hizmeti alamayanlar sözleşmeyi feshetmek istediklerinde “İki yıl müddetle feshedemezsiniz” diyerek para almayı sürdürüyorlar. Buna benzer şikayetler var. Bu grup hakkında şikayetler artarsa adını açıklamaktan da kaçınmayacağım. Sizin yapacağınız, sizden sebepsiz alınan paranın iadesi için bir ihtarname gönderip, bundan böyle de almamaları için uyarmak. Bu halde almaya devam ederlerse savcılığa suç duyurusunda bulunabilirsiniz. Bu işin cezai yönü. İkincisi; tüketici sorunları hakem heyetine başvurun ve onlardan alacağınız kakarı kendilerine gönderip paranızın iadesini isteyin. Buna uymamaları halinde mahkemeye başvurmaları gerekir ki tüketici mahkemesinde kendinizi savunun. Bu mahkemeden verilecek karar çok gecikmez ve temyiz safhası da yoktur. Onun için işiniz fazla uzamaz. Bu yolla birkaç kişi hakkını arar ve alırsa aynı şeyi başkalarına yapma cesareti bulamazlar.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder