Şimdi forma girme zamanı!

29 Mart 2018, Perşembe 16:46
AA

Havaların ısınmasıyla her sene tatlı bir telaş yaşadığımız o döneme girmiş olduk. Kalın kazakların ardında sakladığımız minik göbekler için şimdi disiplin zamanı. Geç kaldım demeyin, yolum uzun diye düşünüp vaz geçmeyin. Hemen şimdi karar vererek yaza hafifleyerek girmek mümkün. İhtiyacınız olan tel şey inanç!


Diyet düşüncesi kimilerinde kilo aldırıyor

Hem yakın çevremde gözlemlediğim hem de bizzat kendi yaşadığım bir durum var. Normal zamanda gayet düzgün beslenen biri olarak, diyete girdiğim zaman direk olarak kilo aldıran sağlıksız besinleri tüketmek istiyor ve normalde akşam 8 den sonra aklıma hiç yemek gelmezken diyet zamanları gece yarıları açlık krizleri çekiyorum. Bence diyette olmak düşüncesi bir anlama beynimizde stres yaratıyor. Eğer sizde bu gruba dahilseniz sadece normal alışkanlıklarınıza getireceğiniz bir reform hareketi ile bile yaza daha hafif girebilirsiniz.


Diyeti Diyetisyen Yazar

İnternette yazan diyetler ile kilo vermek kısa dönemde size kolaymış gibi gelebilir. Ancak sizce verdiğiniz gerçekten yağ mı? Yani kilonuz yağdan mı yoksa kastan mı eksildi?
Diyet kişiye özel olmalıdır. Çünkü herkesin çalışma temposu, yemek saatleri, günlük rutinleri, metabolizması, sağlık durumu, zevkleri ve sevdiği tatlar birbiri ile aynı olmaz. Kimisine protein ağırlıklı bir diyet vermek gerekirken, ağır spor yapan kişilere doğru miktarda karbonhidrat verilerek enerji miktarını ayarlamak gerekir.
İşte bu yüzden tüm bu hassas dengelerde diyet yazmak diyetisyenlerin işidir.



Bugün Başla!

Erteleme, beynine zor diye kodlama. Hemen bugün karar ver ve aşağıdaki değişimlerini hayata geçir. Kilo vermek ne ki, sen istersen önünde her şey mümkün.

1 - Uyanır uyanmaz 2 bardak su için. Böylece hem toksinlerinizden arınmış hem de tüm organlarınıza şahane bir iyilik yaparak güne başlamış olacaksınız.

2- Öğrenilmiş alışkanlıklarınızı keşfedin. Çoğu zaman aç olmadığımız halde sırf saati geldi diye yemek yiyoruz.

3- Her yemekte, her öğünde ekmek tüketmekten vazgeçin.

4- Günde kaç adım attığınızı akıllı telefonunuzdan takip ederek hareketinizi arttırın. Düşük adım attığınız günlerde akşamları kulaklıkla müzik dinleyerek açık havada atacağınız birkaç tur stres seviyenizi düşürerek, bünyenizdeki oksijeni de attıracak.

5- Kahvaltıda avokado, ceviz ve yeşil zeytin tüketerek faydalı yağları bünyenizden mahrum etmeyin.

6- Hızlı yemek yemeyin. Her lokmanın tadını çıkarın. Yediğiniz şeyin keyfine varın.

7- Chia tohumu yüksek oranda protein içeren faydalı bir tohum. Yoğurdunuza yada süte karıştırıp uzun süre tok kalmanıza yardımcı olabilir.

8- Diyet yapmak uğruna kendinizi aç bırakmayın. Aç kaldığınızda normalden fazla yer ve kaçamak yapmaya çok yatkın olursunuz.

9- Yumurta ve greyfurt ikilisini aynı öğünde tüketerek yağ yakımını destekleyin.

10- Uyku saatinizden 5 saat önce yemeyi ve içmeyi kesin ve gece atıştırma alışkanlığınıza son verin.
 
 
 
 

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.