Müdürler suçu öğretmene atmış

08 Şubat 2017, Çarşamba 05:00
AA
Okul müdürlerine göre eğitimde başarısızlığın en önemli nedeni ‘her öğrencinin ihtiyacını ayrı ayrı karşılayacak’ düzeyde olmayan öğretmenler.

Türkiye’nin puanlarında önemli düşüş yaşadığı 2015 yılı PISA sonuçlarını inceleyen Eğitim Reformu Girişimi, PISA tarafından okul müdürlerine yapılan bir anketin sonuçlarını da yayınladı.

PISA uzmanlarının katılan tüm ülkelerde okulların fiziksel donanım ve öğretmen bakımından durumuyla ilgili bilgi toplamak üzere yaptığı ankette Türkiye’deki okul müdürleri bir başka gerçeğe dikkat çekti. Okul müdürlerinin büyük bir bölümü, öğretmenlerin her öğrencinin ihtiyacını ayrı ayrı karşılayamadığını ve bunun öğrenme sürecinin en büyük engeli olduğunu ifade etti.

EĞİTİM ŞART

Okul müdürlerinin ankete verdikleri yanıtlarda ortaya çıkan bir başka gerçek ise meslek içi eğitim eksikliği. Ankette müdürlere okullarından son üç ayda mesleki gelişim programına kaç öğretmenin katıldığı soruldu. OECD ülkelerindeki ortalamaya göre her iki öğretmenden biri (yüzde 50,9) son üç ayda meslek içi eğitimlere katılırken Türkiye’de sayı dört öğretmenden sadece birini (yüzde 24) bile bulmuyor.

İPLER MERKEZDE

Anketin okulların yönetimi ve özerkliği konularındaki verileri de Türkiye açısından olumsuz. Okulla ilgili kararların kimler tarafından alındığını ortaya çıkaran yanıtlara göre Türkiye, okul kaynaklarının kullanımı, müfredat ve öğrencilerin değerlendirilmesi gibi konularda merkezi yönetimin en fazla söz sahibi olduğu; okul müdürü ve öğretmenlerin en az söz sahibi olduğu ülkelerden biri. Türkiye, Uruguay’dan sonra okul kaynaklarının kullanımı konusunda merkezi yönetimin en fazla söz sahibi olduğu ikinci ülke konumunda.