Sevilmeyen öğrenci başarısız oluyor

22 Şubat 2017, Çarşamba 05:00
AA
Araştırmalar öğretmenlerden onay ve destek gören öğrencilerin, bunları görmeyen öğrencilere göre okulda daha başarılı olduklarını gösteriyor. 

ODTÜ Rehberlik Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Aslı Bugay’ın yaptığı çalışma öğretmenin gözüne girmenin öğrencinin başarısında çok önemli bir rol oynadığını ortaya koydu. Öğrencilere en iyi akademik bilgiyi sunmanın iyi öğrenci-öğretmen ilişkisini oluşturmak için yeterli olmadığını vurgulayan Doç. Dr. Bugay araştırmasında şu sonuçlara ulaştı.

Özellikleri ne olursa olsun her çocuk, başta ebeveyni olmak üzere öğretmeni ve diğer önemli bağlanma figürleri tarafından kabul edilme ihtiyacı içinde. Ebeveynler üzerinden değişimi sağlamak uzun ve zor. Ancak belli eğitim seviyesine sahip, pedagojik formasyona hâkim her öğretmen öğrencilerin kabul edilme ihtiyacını gidermek için güvenilir bir kaynak. Her çocuk, ebeveyninin olamasa bile öğretmenin gözdesi olmak isteyecektir.
 

TAVSİYELERİ VAR


İlgiyi olumlu yolla kazanamayan öğrenci okula uygun olmayan davranışlar sergileyerek (örneğin yaramazlık yaparak) ilgi çekmeye çalışır. Sadece belli öğrenciler öğretmen kabulü kazandığı ortamda bu öğrenciler de diğer öğrencilerin düşmanı ve alay hedefi olur. Doç. Bugay öğretmenlere tavsiyelerde de bulundu.

Buna göre öğretmenler olumsuz konuşmaları öğrenciyle baş başa yapmalı, övücü konuşmalar ise mutlaka tüm sınıfın önünde yapılmalı. Öğretmen her öğrenciye sınıf önünde en az bir kez başarılı olma deneyimi yaşatmalı.