YGS barajı yerine 'lise bitirme' sınavı

05 Ocak 2016, Salı 19:00
AA

Eğitimin kalitesini yükseltmek için arayış içinde olan YÖK, bu defa da YGS baraj puanını yükseltti. Eğitim uzmanı Celil Vardar, baraj yerine lise bitirme sınavı getirilmesini savundu. Var olan kontenjan boşluğunun artacağına da dikkat çekildi

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Yükseköğretime Geçiş Sınavı’nda (YGS) uygulanan 140 baraj puanı 150’ye çıkarttı. Uygulama öğrencilerin işini daha da zorlaştırdı. Barajı geçmek için daha önce 16 soruyu yanıtlamak gerekirken, yeni durumda 20 net yapmaları gerekecek.

Eğitim uzmanları, barajın kaliteye etkisi olmayacağına ve boş kontenjanların artacağına dikkat çekti. Yapılan araştırmaya göre 150 baraj puanı geçen yıl uygulansaydı 849 bin 58 öğrenci daha açıkta kalacaktı. Öğrenci kaybı yaşayacak MYO programlarının sayısı da 2 bin 325 olacaktı. Eğitim Uzmanı Celil Vardar, YGS’de barajı yükseltmek yerine lise bitirme sınavları yaparak LYS’ye girebilmenin barajı olarak kullanmanın mümkün olduğunu bildirdi.

‘ÖĞRENCİLER RAHATSIZ’

Yıllardır eğitim dünyasının içinde olan Vardar, deneyimine dayanarak şunları anlattı: “Öğrencinin Orta öğretim Başarı Puanı 100-500 aralığında puana dönüştürülerek şu anda YGS puanlarının işlevine sahip kılınarak öğrencilerin bilgiye dayalı bir sınav olan LYS’ye hazırlanmaları sağlanabilir.

Dershanelerin bir üst okula hazırlık yanında diğer alanlardaki yüksek performansı değerlendirilebilir. Şu anda okullardaki öğrencilerde rahatsızlıklar başladı. Hazırlık kurslarının doyurucu olmadığı, hazırlık konusunda yeterli malzemenin olmadığı söylenmeye başlandı.”

Nasıl bir değişiklik gerçekçi olur?

“Lise sonrasında LYS’ye dokunmadan öğrencilere her yılın sonunda bir ortak sınav yaparak bu sınavın sonuçlarını belirli ağırlıklarla kullanıp YGS ve LYS’ye girişi düzenlemek mümkün. 9. sınıfın puanının yüzde 10’u, 10. sınıf puanının yüzde 20’si, 11. sınıf puanının yüzde 25’i, 12. sınıf puanının yüzde 45’i alınarak YGS puanı oluşturulabilir. YGS puanlarının LYS puanlarına belirli oranda katkısı sağlanarak Orta Öğretim Başarı Puanı için de veri üretilebilir. Böylece sınavların okulu olumsuz etkilemesi önlenmiş olur.”