Yasemin Candemir Anadolu’nun yeniliğe, gençlerin işe, markaların ayakta kalmaya ihtiyacı var
HABERİ PAYLAŞ

Anadolu’nun yeniliğe, gençlerin işe, markaların ayakta kalmaya ihtiyacı var

Haberin Devamı

Bu aralar yerli, yabancı pek çok moda ve güzellik markası elini, ayağını büyükşehirlerden çekmiş Anadolu’ya açılıyor. Ankara’nın doğusuna hızla yatırım yapan, mağaza açan, internet satışı yapıyorsa yapılandırmasını Anadolu’ya satış yapacak şekilde kurgulayan markalar işin gerçeklerini de aydınlatıyor bir bir.

Yıllarca Anadolu’ya açılmaktan imtina edenler şimdi bin pişman. Oysa yabancı markalar uzun zamandır yükselen değerin farkında. Yves Rocher gibi bitkisel kozmetik markaları başta olmak üzere doğal özlerin lüks markası L’Occitane, vegan ürünleriyle çok sevilen Rossmann, Gratis, Watsons Diyarbakır’dan, Bitlis’e, Trabzon’dan Artvin’e her noktada mağazalaşıyor.

Anadolu’nun yeniliğe, gençlerin işe, markaların ayakta kalmaya ihtiyacı var

Markaların Anadolu kadının ayağına gitmesi bir yana, sağladıkları istihdamla da yerli markalara “Siz bunca yıldır Doğu’ya neden yatırım yapmadınız, Türk kadının ihtiyaçlarını neden göz ardı ettiniz?” sorusunu da soruyor bir anlamda.

Internet satışları artıyor

Sadece mağazalar açılmıyor doğu illerinde. Yanı sıra Anadolu kadını interneti keşfedeli Trendyol, Morhipo, Beymen internet satışlarının ciddi bir kısmını Anadolu’ya yapmaya başladı. Kargo uçakları Tunceli’nin ücra köyünde oturan bir kadın için havalanıyorsa bu durum içinde umut ışığı da içeriyor.

Gümüşhane’de baba çocuklarının okul ihtiyaçlarını internetten seçip söylüyorsa değişim başladı, peki siz buna ne kadar hazırsın diye sordurtuyor. Türk markaları artan dolar ve Euro nedeniyle iflas isterken, satışlarımız azaldı diye işten insan çıkartırken hala doğuya neden yatırım yapmadıkları anlaşılır gibi değil. Stratejilerini uzun zamandır unutulan topraklara yöneltenler Türkiye’nin yeni kazananları olmaya aday.

Anadolu’nun yeniliğe, gençlerin işe, markaların ayakta kalmaya ihtiyacı var

Gaziantep, Urfa, Diyarbakır, Artvin’deki dükkan kiraları büyükşehirlerle kıyas kabul etmiyor. Ayrıca onlarca yıldır doğuya yatırım yapan tüm marka ve firmalara devlet desteği var, ki bu yıllar içinde artarak devam ediyor.

Terör korkusu mu bu yatırımların önünü kesen, Anadolu insanın ilgi göstermeyeceği korkusu mu? Atın bunları kafanızdan. Örneğin Yves Rocher satışlarının büyük bir kısmını Trabzon’da, L’Occitane Gaziantep’te yapıyor. Rossmann Kayseri, Konya, Isparta derken doğallıkla tüm Türk kadınları tanışmalı diyerek hızlıca tüm Türkiye’yi kapsamaya çalışıyor.

Internet satışını sadece büyükşehirlerle sınırlandıran markalar, kargo ağını genişletip yayılım hızını büyütmeli. Gerekirse ulaşamadıkları illerde gençlerle kendi kargo ve takip ağını kurmalı. Türk kadınının yeniliklere, gençlerin işe, markaların ayakta kalmaya ihtiyacı var. Ve belli ki Türkiye’nin tamamını kucaklayanlar kazanacak…



Sıradaki haber yükleniyor...
holder