Yeme-içmeden vazgeçmedik, kozmetikten kısmadık
Sıkıntılı geçen 2016 yılını en az hasarla kapatan perakende kolları yeme-içme sektörü ve kozmetik oldu
Ticari gayrimenkul üzerine hizmetler veren JLL Türkiye’nin ‘2016 Yıl Sonu Raporu’ yayınlandı. Çalışmada, reel sektörün taşıyıcısı olarak konumlandırılan perakende sektörü ile ilgili çarpıcı tespitler yer alıyor.
Rapora göre 2016’da organize perakendedeki ziyaretçi sayısı bir yıl öncesine göre aynı seviyede kaldı. Sektör bağlamında bakıldığında ise yeme-içme ile kozmetik sektörlerindeki markalar krizden en az etkilenen perakendeciler olarak öne çıktı.
Oyuncak gibi ürünlerin de sunulduğu çocuk marketleri ve spor giyim markaları da yıl boyunca iyi performans gösterdi. Küresel perakende görünümünde yeme-içme sektörüne ayrılan alanlar her yıl artış gösterirken, Türkiye organize perakende pazarında son dönemde açılan alışveriş merkezlerindeki gastronomi alanlarının yüzde 30 seviyesine ulaştığı görüldü.
Gastronomi alanları böyle artış gösterirken çeşitlenmenin aynı seviyede artmaması ise dikkat çekti. Birçok marka rakiplerinin menüsünden esinlenirken ikincil şehirlerdeki yeni restoran ve kafelerin İstanbul ve Ankara’daki başarılı mekanların konseptini kendi şehirlerine uyarladığı görüldü.
- Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz: Emeklilerimizle ilgili çalışma var
- Gaziosmanpaşa'da toprak kayması; 24 bina ve toplam 96 kişi tahliye edildi
- Bayraktar TB3 SİHA test uçuşlarına hız kesmeden devam ediyor
- Kuvvetli yağış ve gök gürültülü sağanak! Meteoroloji ve AKOM saat vererek 45 şehri uyardı
- Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan, Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Çalıştayı'na katıldı