Yeni Hyundai i20 ilk kez Türk gazetecilere tanıtıldı

Geçtiğimiz günlerde çizim fotoğraflarıyla ilk kez kendini gösteren Yeni Hyundai i20, dünya lansmanının gerçekleştirileceği Paris Otomobil Fuarı öncesi resmen tanıtıldı. YAZI: ALPER GÜLER

Yeni Hyundai i20 ilk kez Türk gazetecilere tanıtıldı

 Gelişimini hızla sürdüren Hyundai, en son tanıttığı yeni i20 birlikte Avrupa pazarında daha fazla söz hakkı elde edecek. B segmentinde, 2002 yılından bu yana bir milyonun üzerinde satış gerçekleştiren Hyundai, i20 sayesinde popülerliğini artırdı. Küçük sınıf üyesi i20, böylelikle Avrupa’da en çok satılan Hyundai modeli olarak adını tarihe yazdırdı. Yeni i20’nin en önemli hedefi, gelişmiş kalitesi ve konforuyla daha geniş kitlelere ulaşarak Hyundai’nin pazardaki etkinliğini artırmak olacak. Ayrıca marka algısının bölgede geliştirilmesi ve gerçek bir Avrupa otomobili olarak beğeni toplaması planlanıyor.

Hyundai’nin Rüsselsheim-Almanya’da bulunan Tasarım Merkezi’nde hazırlanan ve baştan aşağıya yenilenen i20, markayla özdeşleşen akıcı tasarım felsefesinin ikinci nesli olan “Fluidic Sculpture 2.0” isimli tasarıma sahip. Hyundai, bu tasarım felsefesini gelecekte üreteceği diğer modellerde de kullanarak marka imajını, kalitesini ve konforunu daha da yukarı taşımış olacak.  Yüksek donanım seviyesiyle donatılan otomobilin en büyük yeniliği ise rakiplerinde olmayan komple cam tavanı ve yine sınıfın en geniş iç mekanı olacak. Yukarı doğru yarım açılabilen cam tavan, istendiği zaman arkaya doğru kayarak komple açılabiliyor. Doğal ışık ve temiz havayı kabine dolduran cam tavanın yanı sıra entegre arka görüş kamerası ve ön LED aydınlatmalar da yeni nesil otomobilin en belirgin özellikleri arasında yer alıyor. 

Oldukça modern çizgilerle ve dikkat çekici ayrıntılarla hazırlanan yeni tasarımla birlikte i20’nin uzun ön kaputu ve güçlü duruşu ön plana çıkıyor. Sade ve anlaşılır bir dizayna sahip olan gövdede özellikle profildeki çizgiler ve koyu renkli C-sütunu ayrı bir görünüm sunuyor ve aracın uzun boyutlarını vurguluyor. Eskisine oranla daha oval ve daha karakteristik bir arka görünüme kavuşan i20, böylelikle ön kısımdaki zarafetini arkada da destekliyor. Ön tasarımda Hyundai’ye özgü altıgen ızgara ve hemen üstünde farların arasında yer alan şerit de çok dikkat çekiyor. 

İç mekanı ile sınıf lideri olmayı amaçlıyor

Yüksek teknolojisi, konfor artırıcı özellikleri ve rakiplerine göre daha rafine iç mekan tasarımıyla sınıfının lideri olmaya hazırlanan Yeni i20, kullanıcılarına önemli ayrıcalıklar sunacak. Yeni bir platform geliştirilerek üretilen Hyundai i20, 4035 mm uzunluğa sahip ve ayrıca 2570 mm'lik dingil mesafesi sunuyor. Selefinden 45 mm daha uzun olan Yeni i20, beş yetişkin yolcunun rahatlıkla seyahat etmesine imkan tanıyor. Yeni i20’de yer alan saklama bölmeleri de kullanışlılığı artırıyor. Ön ve arka diz mesafesi ise toplam 1892 mm olan otomobil, genişlik ve ferahlık bakımından rakiplerinden üstün. Buna ek olarak Yeni i20, 320 litrelik bagaj hacmiyle de segment lideri olduğunu kanıtlamış oluyor.

B segmentine yepyeni bir bakış açısı kazandıracak Hyundai i20’nin dünya lansmanı, Ekim ayındaki Paris Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek ve daha sonra tüm Avrupa’ya sadece Türkiye’den ihraç edilecek.

 

İlk izlenimler

Hyundai’nin göz bebeği modellerinden olan i20 baştan aşağı yenilendi. Yenilenen modeli Hyundai Assan İzmit fabrikasında herkesten önce görmek gurur vericiydi. Model öncelikle selefine göre oldukça çekici olduğunu rahat bir şekilde söyleyebilirim. Petek ızgara, LED gündüz aydınlatmaları ve far üzerinde adeta kaşı andıran Aydınlatmalar otomobilin bakışlarını çekici kılabiliyor. Genel anlamda selefine göre daha keskin hatlara kavuşan model böylelikle daha dinamik görünüyor. Önden arkaya doğru uzana keskin hatlar kapı kollarıyla bütünlük sağlamış. C sütunundaki piyano siyahı kaplama otomobili daha sportif kılmayı amaçlıyor. Bu noktada temennim bu ayrıntıların kişiselleştirilebilir olması. Modelin boyutlarına baktığımızda uzamış ve alçalmış bir yapıyla karşılaşıyoruz. Uzunluğu ile Volkswagen Polo ve Fiesta gibi rakiplerinden uzun olan model sadece Kia Rio’dan 10 mm kısa kalıyor. Bagaj hacmi olarak ise kendi sınıfında fark yaratırken, üst sınıftaki ağabeylerini de kıskandırıyor. İç mekan selefine göre daha kaliteli. Bolca yumuşak malzeme bu algıyı fazlasıyla arttırmış. Çok sayıda eşya gözü bulunan modelde orta konsol sade tutulmaya çalışılmış. Özellikle orta konsoldaki müzik sistemini Kia Cee’d den hatırlıyoruz. Önde ve arkada sunulan baş ve diz mesafesi yeterli. Modelde 4 farklı motor seçeneği bulunuyor. Benzinli cephesinde hatırladığımız 1.2 ve 1.4 litre motorlar yer alırken, dizel cephesinde ise 1.4 ve 1.1 litre üniteler bulunuyor. Bu motorlardan sadece 1.1 litre dizel ünitenin ülkemize gelip gelmeyeceği henüz belli değil. Model vaat ettikleri ile oldukça iddialı görünüyor. Eğer model iyi bir fiyatlandırma ve donanım seçeneği ile gelirse dişli ve fenomen rakiplerinden fazlasıyla müşteri çalabilir.

 

Yandex.Metrica