Yaşam Yeni nesil yarış otomobili Lamborghini Huracan Lp 620-2 SUPER TROFE karşınızda

Yeni nesil yarış otomobili Lamborghini Huracan Lp 620-2 SUPER TROFE karşınızda

Paylaş
Yeni nesil yarış otomobili Lamborghini Huracan Lp 620-2 SUPER TROFE karşınızda

Otomobil dünyasının saygın etkinliklerinden Monterey Otomobil Haftası sırasında dünya prömiyeri yapılan otomobil, 2015 Lamborghini Blancpain Super Trofeo'nun üç pazarında da (Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika) otomobil severlerle buluşacak.

Huracan Super Trofeo, yarış serileri açısından yeni bir gösterge belirliyor. Şaside 43 kilogram ile olağanüstü hafif olan ve arka aksa kadar uzanan silindir kafesi ve bir önceki modele göre yüzde 45 gibi çok yüksek bir oranda iyileştirilen etkileyici burulma sertliği yer alıyor. Çerçeve, ön tarafta iyileştirilmiş radyatör ve arkada da daha iyi aerodinamik özellikler sağlayan yarış vites kutusunu içinde barındıracak şekilde değiştirilmiş yapısıyla karbon ve alüminyumun karışımından üretildi. Huracan Super Trofeo'nun brüt ağırlığı 1.270 kilogram ve ağırlık dağılımı da yüzde 42/58.

Haberin Devamı

Kaportada kompozit malzemeler kullanıldı ve aerodinamik özelliklerle birlikte, kurucusu Gian Paolo Dallara'nın doğrudan katılımı ve Dallara Engineering ile yapılan işbirliğiyle geliştirildi. Huracan Super Trofeo'ya yapılan rötuşlar arasında 'hızlı söküp takma’ sağlayan yeni kaporta ve Gallardo'dan bile daha iyi performans sağlayan yeni yağ radyatörü yer alıyor.

Lamborghini Blancpain Super Trofeo'nun göze çarpan bir diğer özelliği de arkadan itiş seçeneğinin halihazırda GT sınıfında kullanılmış olması. Bu, Super Trofeo sürücülerine motor sporları kariyerlerini geliştirmek için bu çekiş sisteminde önemli bir deneyim elde etme olanağı sunuyor. Huracan Super Trofeo'nun diğer teknik özellikleri arasında yeni motor destekleri, yeni üç diskli debriyaj ve Magneti Marelli motor sporları bölümü tarafından elektrikli tahrik edici ile birlikte Huracan Super Trofeo için özel olarak geliştirilen XTrax sıralı vites kutusu yer alıyor.

Haberin Devamı

Kullanılan elektronik özellikler, geliştirme konusunda önemli bir atılıma işaret ediyor ve artık yarış için özel olarak geliştirilen yeni, hafif ağırlıktaki kablo ve bağlantılar kullanılıyor. Veriyi ve vites değişikliklerini kontrol eden kontrol ünitesi MOTEC M182 ve gösterge paneline de yeni TFT ekran eklendi. Diğer kendine özgü özellikler arasında çekiş kontrolü ve Bosch Motorsport ABS yer alıyor.

Bu sistem, hava ve yol koşullarına göre ideal ayarı yapmak için direksiyondan doğrudan seçilebilen 12 farklı ayara sahip. Ön ve arka ışıklarda da aynı yol otomobili versiyonunda da olduğu gibi LED aydınlatma kullanıldı. Yeni, yarışa özel direksiyon da OMP ile birlikte geliştirildi.

Aerodinamik özellikler, daha iyi sürükleme verimliliği, azami çekiş ve tüm koşullarında azami bastırma kuvveti sağlayacak şekilde düzenlendi. Hiç olmadığı kadar dengeli olan aerodinamik özellikler, 10 farklı ayara sahip arka kanat ve arka dağıtıcılar ile ayarlanabilir ön hava girişlerinden faydalanıyor.

Yeni Lamborghini Huracan Super Trofeo'da özel olarak Pirelli lastikler kullanılıyor. Pirelli, Lamborghini'nin kendine özgü karakterine mükemmel uyum sağlayacak lastikleri oluşturabilmek için bu yeni otomobilin ilk çizimlerinden son yol testlerine kadar geliştirilme sürecinin her aşamasını yakından takip etti. Bunun sonucunda da yeni Huracan Super Trofeo'da iki çekişli sürüşle devam etme kararı verilmesiyle birlikte önde 305/660-18, arkada da 315/680-18 olmak üzere yeni lastik boyutları kullanıldı. Huracan Super Trofeo'da tamamen ayarlanabilir denge çubukları ve iki şekilde ayarlanabilen Ohlins tamponlar yer alıyor. Hidrolik direksiyon, yönlendirme hassasiyetini artırırken, elektrikli güç pompalama kullanıyor.

Haberin Devamı

Yarış koşullarına özel olarak, gösterge paneli, orta tünel ile direksiyon, vites kolu ve ergonomik koltuklar gibi temel sürüş parçaları da dahil olmak üzere otomobilin iç mekanında Nero Ade renkte Alcantara kullanıldı.

Teknik Veriler:

Motor 620 CV

Ağırlık 1270 kg

Ağırlık/Güç Rasyosu 2,05

Haberin Devamı

Güç Aktarımı XTRAC 2WD Yarış Vites Kutusu

Vites Kutusu Aktüatörü MMarelli Elektrikli Aktüatör

Şasi 39870 Nm/deg (+%45)

İyileştirilmiş güvenlik yapısı

Aerodinamik özellikler Sürükleme: -%15

Bastırma Kuvveti: +%43

Verimlilik: +%69

Elektrik/Elektronik Yarış Kablo Donanımı/Elektronik

Güç Aktarım Sistemi

Motor Boylamsal – V10

IDS (NO MPI)

BMC Hava Girişleri

Silindir Hacmi 5204

Güç 620 CV @ 8250 d/d

Tork 570 Nm @ 6500 d/d

ABS Yarış ABS (12 pozisyon)

ESP YOK

Çekiş Kontrol 9 pozisyon TC

Güç Aktarım 2 WD

Xtrac altı hızlı sıralı vites kutusu

Debriyaj Üç diskli yarış debriyajı

Haberin Devamı

Hafif ağırlıklı volan

Boyut ve Ağırlık

Ön Çekiş 1695 mm

Arka Çekiş 1660 mm

Aks Mesafesi 2620 mm

Yakıt Tankı 118 L

Yakıtsız Ağırlık 1270 kg

Süspansiyon

Süspansiyon Katı burç yatağıyla çift süspansiyon çatalı

Teker Sabitleme Tek Kilit Sistemi

Denge Çubuğu Ön: 6 pozisyon

Arka: 2 pozisyon

Tamponlar Ohlins TTX 36 2 yön

Ön: aynı sırada

Arka: ardışık arka tür

Fren Diskleri Ön: Çelik 380x35 mm

Arka: Çelik 355x32 mm

Fren Kaliperi Ön: 6 pota tek blok

Brembo Racing Arka: 4 pota tek blok

Jant ve Lastikler

Jantlar Ön: 11x18’’ ET 28,8

Arka: 12x18’’ ET 32

Lastikler (Pirelli) Ön: 305/660-18 DH

Arka: 315/680-18 DH

Elektrik Elektronik Özellikler

ECU MOTEC'ten M182

TCU MOTEC'ten M182

Enerji Kutusu MOTEC'ten PDM 30

Otomobil Donanımı Motor Sporları Donanımı

Gösterge Paneli MOTEC'ten TFT Gösterge Paneli

Direksiyon Yarış ve çok fonksiyonlu direksiyon

Diğer Özellikler

Aero kit Hızlı sabitlemeye sahip tam aero kit (DZUST)

Hız Sınırlayıcı Evet, ayarlanabilir hız

Güvenlik Donanımı Koltuk 8855 FIA Spec ve Koltuk 8866 FIA

Spec (Opsiyonel)

6 noktalı emniyet kemeri

7 noktalı Yangın Söndürücü