Yeni nesil yarış otomobili Lamborghini Huracan Lp 620-2 SUPER TROFE karşınızda

Otomobil dünyasının saygın etkinliklerinden Monterey Otomobil Haftası sırasında dünya prömiyeri yapılan otomobil, 2015 Lamborghini Blancpain Super Trofeo'nun üç pazarında da (Avrupa, Asya ve Kuzey Amerika) otomobil severlerle buluşacak.

Yeni nesil yarış otomobili Lamborghini Huracan Lp 620-2 SUPER TROFE karşınızda

 Huracan Super Trofeo, yarış serileri açısından yeni bir gösterge belirliyor. Şaside 43 kilogram ile olağanüstü hafif olan ve arka aksa kadar uzanan silindir kafesi ve bir önceki modele göre yüzde 45 gibi çok yüksek bir oranda iyileştirilen etkileyici burulma sertliği yer alıyor. Çerçeve, ön tarafta iyileştirilmiş radyatör ve arkada da daha iyi aerodinamik özellikler sağlayan yarış vites kutusunu içinde barındıracak şekilde değiştirilmiş yapısıyla karbon ve alüminyumun karışımından üretildi. Huracan Super Trofeo'nun brüt ağırlığı 1.270 kilogram ve ağırlık dağılımı da yüzde 42/58.  

 

Kaportada kompozit malzemeler kullanıldı ve aerodinamik özelliklerle birlikte, kurucusu Gian Paolo Dallara'nın doğrudan katılımı ve Dallara Engineering ile yapılan işbirliğiyle geliştirildi. Huracan Super Trofeo'ya yapılan rötuşlar arasında 'hızlı söküp takma’ sağlayan yeni kaporta ve Gallardo'dan bile daha iyi performans sağlayan yeni yağ radyatörü yer alıyor. 

Lamborghini Blancpain Super Trofeo'nun göze çarpan bir diğer özelliği de arkadan itiş seçeneğinin halihazırda GT sınıfında kullanılmış olması. Bu, Super Trofeo sürücülerine motor sporları kariyerlerini geliştirmek için bu çekiş sisteminde önemli bir deneyim elde etme olanağı sunuyor. Huracan Super Trofeo'nun diğer teknik özellikleri arasında yeni motor destekleri, yeni üç diskli debriyaj ve Magneti Marelli motor sporları bölümü tarafından elektrikli tahrik edici ile birlikte Huracan Super Trofeo için özel olarak geliştirilen XTrax sıralı vites kutusu yer alıyor.

 

Kullanılan elektronik özellikler, geliştirme konusunda önemli bir atılıma işaret ediyor ve artık yarış için özel olarak geliştirilen yeni, hafif ağırlıktaki kablo ve bağlantılar kullanılıyor. Veriyi ve vites değişikliklerini kontrol eden kontrol ünitesi MOTEC M182 ve gösterge paneline de yeni TFT ekran eklendi. Diğer kendine özgü özellikler arasında çekiş kontrolü ve Bosch Motorsport ABS yer alıyor.

Bu sistem, hava ve yol koşullarına göre ideal ayarı yapmak için direksiyondan doğrudan seçilebilen 12 farklı ayara sahip. Ön ve arka ışıklarda da aynı yol otomobili versiyonunda da olduğu gibi LED aydınlatma kullanıldı. Yeni, yarışa özel direksiyon da OMP ile birlikte geliştirildi.

Aerodinamik özellikler, daha iyi sürükleme verimliliği, azami çekiş ve tüm koşullarında azami bastırma kuvveti sağlayacak şekilde düzenlendi. Hiç olmadığı kadar dengeli olan aerodinamik özellikler, 10 farklı ayara sahip arka kanat ve arka dağıtıcılar ile ayarlanabilir ön hava girişlerinden faydalanıyor.

 

Yeni Lamborghini Huracan Super Trofeo'da özel olarak Pirelli lastikler kullanılıyor. Pirelli, Lamborghini'nin kendine özgü karakterine mükemmel uyum sağlayacak lastikleri oluşturabilmek için bu yeni otomobilin ilk çizimlerinden son yol testlerine kadar geliştirilme sürecinin her aşamasını yakından takip etti. Bunun sonucunda da yeni Huracan Super Trofeo'da iki çekişli sürüşle devam etme kararı verilmesiyle birlikte önde 305/660-18, arkada da 315/680-18 olmak üzere yeni lastik boyutları kullanıldı. Huracan Super Trofeo'da tamamen ayarlanabilir denge çubukları ve iki şekilde ayarlanabilen Ohlins tamponlar yer alıyor. Hidrolik direksiyon, yönlendirme hassasiyetini artırırken, elektrikli güç pompalama kullanıyor. 

 

Yarış koşullarına özel olarak, gösterge paneli, orta tünel ile direksiyon, vites kolu ve ergonomik koltuklar gibi temel sürüş parçaları da dahil olmak üzere otomobilin iç mekanında Nero Ade renkte Alcantara kullanıldı. 

 

Teknik Veriler:

 

Motor                                              620 CV

Ağırlık                                             1270 kg

Ağırlık/Güç Rasyosu                 2,05

Güç Aktarımı                           XTRAC 2WD Yarış Vites Kutusu

Vites Kutusu Aktüatörü            MMarelli Elektrikli Aktüatör

Şasi                                       39870 Nm/deg (+%45)

                                              İyileştirilmiş güvenlik yapısı

Aerodinamik özellikler              Sürükleme: -%15

                                              Bastırma Kuvveti: +%43

                                              Verimlilik: +%69

Elektrik/Elektronik                   Yarış Kablo Donanımı/Elektronik

 

 

Güç Aktarım Sistemi

Motor                                            Boylamsal – V10

                                                    IDS (NO MPI)

                                                    BMC Hava Girişleri

Silindir Hacmi                                5204

Güç                                              620 CV @ 8250 d/d

Tork                                             570 Nm @ 6500 d/d

ABS                                             Yarış ABS (12 pozisyon)

ESP                                             YOK

Çekiş Kontrol                                9 pozisyon TC

Güç Aktarım                                 2 WD

                                                    Xtrac altı hızlı sıralı vites kutusu

Debriyaj                                        Üç diskli yarış debriyajı

                                                    Hafif ağırlıklı volan

 

Boyut ve Ağırlık

Ön Çekiş                                 1695 mm

Arka Çekiş                              1660 mm

Aks Mesafesi                           2620 mm

Yakıt Tankı                              118 L

Yakıtsız Ağırlık                         1270 kg

 

Süspansiyon

Süspansiyon                               Katı burç yatağıyla çift süspansiyon çatalı

Teker Sabitleme                         Tek Kilit Sistemi

Denge Çubuğu                            Ön: 6 pozisyon                                                                       

                                                 Arka: 2 pozisyon

Tamponlar                                  Ohlins TTX 36 2 yön

                                                 Ön: aynı sırada

                                                 Arka: ardışık arka tür

Fren Diskleri                               Ön: Çelik 380x35 mm

                                                  Arka: Çelik 355x32 mm

Fren Kaliperi                                Ön: 6 pota tek blok

Brembo Racing                            Arka: 4 pota tek blok

 

Jant ve Lastikler

Jantlar                                      Ön: 11x18’’ ET 28,8

                                                Arka: 12x18’’ ET 32

Lastikler (Pirelli)                        Ön: 305/660-18 DH

                                                Arka: 315/680-18 DH

 

 

Elektrik Elektronik Özellikler

ECU                                        MOTEC'ten M182

TCU                                        MOTEC'ten M182

Enerji Kutusu                           MOTEC'ten PDM 30

Otomobil Donanımı                   Motor Sporları Donanımı

Gösterge Paneli                       MOTEC'ten TFT Gösterge Paneli

Direksiyon                               Yarış ve çok fonksiyonlu direksiyon

 

Diğer Özellikler

Aero kit                                    Hızlı sabitlemeye sahip tam aero kit (DZUST)

Hız Sınırlayıcı                            Evet, ayarlanabilir hız

Güvenlik Donanımı                    Koltuk 8855 FIA Spec ve Koltuk 8866 FIA

Spec (Opsiyonel)

6 noktalı emniyet kemeri

 

                                               7 noktalı Yangın Söndürücü