Ekonomi Yeni VW Golf 42 bin 900 liradan satışta, işte ilk sürüş izlenimi!

Yeni VW Golf 42 bin 900 liradan satışta, işte ilk sürüş izlenimi!

Paylaş
Yeni VW Golf 42 bin 900 liradan satışta, işte ilk sürüş izlenimi!

Yeni VW Golf 42 bin 900 liradan satışta, işte ilk sürüş izlenimi!

Otomobil dünyasının son 20 yıldaki en önemli modeli hangisi derseniz hiç düşünmeden VW Golf denilebilir. Dördüncü jenerasyonuyla beraber segmentinin çıtasını bir adım öteye taşıyan Golf her neslinde üzerine koyarak yoluna devam etti. Genetik mirasını iyi koruyan model hiç bir zaman gösteriş meraklısı olmadı ve tasarım uğruna kullanışlılığı feda eden rakiplerine benzemedi. Yedinci jenerasyonda tasarım anlamında durumun değişmediğini ilk yayınlanan fotoğraflardan anlamıştık ve yeni Golf’ün sürüş özelliklerini, pratikliğini ve teknik iyileştirmelerini görmek üzere Sardinia Adasına gittik...

Selim Erkek/ İtalya



Karakteristik VW Golf tasarımı devam ediyor

Haberin Devamı

Avrupa’da satışına başlanan ve çok yakın bir tarihte de ülkemiz yollarına çıkacak olan yeni VW Golf, VW grubunun geliştirdiği ve ilk olarak Audi A3’de kullandığı MQB platformu üzerine geliştirildi. Yeni Seat leon ve Skoda Octavia’da da kullanılacak olan bu platformun en büyük özelliği değişkenliği. Yani VW grubu bu altyapıyı daha üst segmentlere de rahatlıkla entegre edebilecek ve bu sayede model geliştirme aşamasında büyük bir maddi kazanç sağlanacak.

Yenilenen Golf, ilk nesilden beri devam eden bumerang tasarımlı C sütununu korudu. Son yıllarda çıkan modellerin aksine arkaya doğru aşırı biçimde alçalmayan tavan yapısı sayesinde Golf arka koltuklarda oturan yolcularına baş mesafesi sorunu yaşatmıyor. Ön tasarımında bir önceki nesline göre daha sert hatlar kullanmış olan modelin far yapısı dikkat çekiyor. İçerisinde U formlu LED gündüz farları barındıran yeni aydınlatma grubu Golf’e kendisine özgü bir hava katmayı başarmış. Arka stop grubunda da LED kullanılan Golf tabi ki bunlar için ek ödeme yapmanızı isteyecek!

Haberin Devamı

Golf’ün boyu selefinden 56 mm daha uzun hale gelirken genişliği 28 mm azaldı. Yüksek dayanımlı çelik kullanımı artan modelde kaput ve çamurluklarda alüminyum kullanılmadan bu hafifleme sağlandı. Golf versiyona bağlı olarak tam 100 kg’a kadar hafif bir araç haline geldi.

Hafiflik demek, ekonomi demek!

Yeni Golf’ün 100 kg hafif olması onun daha dinamik olmasının yanında daha ekonomik olması anlamına geliyor. Bleumotion verimlilik çalışmasına büyük katkıda bulunan bu hafifleme sayesinde gelmiş geçmiş en tasarruflu Golf ortaya çıkacak. 1.6 TDI motorlu Golf Bluemotion’ın yakıt tüketimi sadece 3.2 lt/100 km olacak ve düşük CO2 salınımı sayesinde Avrupa ülkelerinde büyük bir vergi avantajı yaşatacak.

Yeni Golf’ün ekonomikliğini sadece 1.6 TDI motora sahip olanlar yaşamayacak tabi ki. Tüm motor seçenekleri tüketim değerleri açısından sınıfının öncüleri arasında yer alacak.

Güç ve performansı bir arada sunan silindir kapatma teknolojisi!

Yeni Golf’ün en büyük yeniliklerinden biri ‘Cylinder on Demand’ olarak adlandırılan ve daha önce Audi’de gördüğümüz silindir kapatma teknolojisi. 1.4 litrelik 140 hp gücündeki TSI motorla sunulacak olan bu teknoloji sayesinde ortalama hızlardaki ivmelenmenin çok olmadığı anlarda motor dört silindirli moddan iki silindirli moda geçiyor. Kam milinde meydana gelen kayma ile 2 ve 3 numaralı silindirler devre dışı kalıyor ve araç iki silindirin yardımı ile yoluna devam ediyor. Sürücüye hiç hissettirilmeden yapılan bu geçiş anlarında bilgi ekranında uyarı yazısı çıkıyor ve aracın o anlarda en ekonomik şekilde yol aldığını anlayabiliyorsunuz. Yüzde 20’ye varan oranda tasarruf yapmanızı sağlayan bu seçenek performansa ihtiyaç duyduğunuzda da yüksek gücü ve erken üretilen torku sayesinde yüzünüzü güldürüyor.

Haberin Devamı

İç mekandaki kalite üst düzey!

Yeni Golf’de ilk dikkati çeken sürücüye yönelik tasarlanmış olan ön konsol oluyor. Şık bir navigasyon ekranı ile süslenmiş bu kısım BMW modellerini hatırlatan bir yapıda. Ergonomik açıdan Opel Astra, Ford Focus ve Renault Megane’a ders niteliğinde gösterilmesi gereken iç mekanda kullanılan üst düzey kalitedeki malzemeler premium rakipleri ile boy ölçüşebilecek vaziyette. Deri koltuklarla harika bir yaşam alanı sunan Golf tabi ki pek çok konfor donanımı için ek ücret talep edecek.

Haberin Devamı

Golf’ün iddialı olduğu konulardan biri de sessizliği. Ses yalıtımı üzerine çok çalıştığı belli olan VW için amacına ulaşmış diyebiliriz. Golf yüksek süratlerde bile mükemmel bir akustik konfor sunmayı başarıyor.

Keyif veren konfor ve yol tutuş özellikleri

Volkswagen Golf konfor ve yol tutuş disiplinlerinde hiç bir zaman geride kalmadı ama yeni nesil en iyi olmak için iddialı. Golf harika çalışan bir direksiyona ve süspansiyon sistemine sahip. Hafifleyen ön düzeni sayesinde yola daha dengeli yapışan otomobili yoldan çıkarmak oldukça zor. Bazıları opsiyonel olan elektronik güvenlik ekipmanları sayesinde kaza yapma riskini azaltan yeni Golf neyse ki ESP sistemini standart olarak sunuyor.

Yeni Golf’de 1.6 TDI ve 1.2 TSI motor seçeneklerinde bağımsız arka süspansiyon sisteminden vazgeçildi ve bu sayede maliyet düşürülerek daha uygun fiyatlı otomobiller ortaya çıkarıldı. Bağımsız süspansiyonun olmayışının konfor ve yol tutuş konusunda büyük olu

Haberin Devamı

Almanya’da ucuzladı Türkiye’de pahalılaştı!

Yeni Golf tasarlanırken daha ekonomik bir araç ortaya çıkarılması için çalışılmış. Markanın ekonomi odaklı modellerinde bağımsız süspansiyondan vazgeçmesi de bu sebepten kaynaklanıyor zaten. Bunun dışında araçta gereksiz yerlerde kullanılan malzemelerden vazgeçildi ve üretim teknolojisindeki gelişmelerle eskisinden daha uygun fiyatlı bir Golf ortaya çıkarıldı. Yeni Golf, Almanya’da selefinden daha uygun fiyatla satışa sunuldu. Ülkemizde 42 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak olan yeni Golf’ün ise selefinin aynı versiyonundan daha yüksek fiyatlara satılacağı görülüyor. VW Türkiye bu durumun Golf 6’nın kampanyalar sayesinde olması gerekenden daha düşük fiyata satılmasından kaynaklandığını savunuyor.

Golf efsanesi kaldığı yerden devam ediyor!

Biliyorum pek çoğunuz tasarım anlamında Golf’ten fazlasını bekliyordunuz ancak bunu iyice anlamalıyız ki Golf bizi hiç şaşırtmayacak. Golf her disiplinde kullanıcısını ortalamanın üzerinde memnun edecek bir otomobil olmaya devam ediyor ve bir sonraki Golf yollara çıkana kadar yeni tanıtılan her kompakt hatchback bu Golf ile karşılaştırılacak. Güncel rakipleri yeni Golf ile rekabet edebilmek için karşısında hep daha makul satış fiyatları ile olmak zorundalar. / Selim Erkek - İtalya