Dr. Ceyda Şener

Yeni yılda yeni hedefler...

Cumartesi, 02 Ocak 2010 - 05:00

Yeni bir yıla girdik, yeni yıl için hepimiz kendimize pek çok liste hazırladık. Bu listenin içinde belki de hepimizi yakından ilgilendiren konu ise kilo verme. Kilolarından yakınan pek çok insan yeni bir yılın gelmesiyle hayatında yeni başlangıçlar yapmak, fazla kilolarından kurtularak fit bir görünüme kavuşup tazelenmek ister. Bu haftaki yazımda, böyle hedefleri olan okuyucularımız için doğru şekilde beslenme ve kilo verme konularına değinmek istiyorum.

Vücudumuzun metabolizma hızı kişiye göre ve yaşa göre farklılık göstermektedir. Bu nedenle kilo vermeyi hedefleyen birisinin öncelikle yapması gereken, bir uzmana danışarak vücut kitle analizini yaptırması ve sonrasında kendisine uygun doğru diyet programını uygulamasıdır. Bu önemli bir noktadır çünkü günümüzde ‘mucize diyet’ adı altında pek çok yanlış yönlendirmeler yapılmakta ve tek tip ve yetersiz beslenme alışkanlıkları ile daha ciddi sağlık sorunlarına neden olabilmektedir.

20’li yaşlarda vücudun metabolizma hızı yüksektir ve daha çabuk yağ yakmaktadır. Bu dönemde istenmeyen fazlalıklardan kurtulmak daha kolay olsa da hata yapmamak için bilinçli olmak gerekir. Dengeli ve düzenli beslenme burada da kilit noktadır çünkü özellikle günümüzde yapılan en büyük hatalardan olan fast-food tarzı beslenme veya atıştırmalar, özellikle kadınlarda kalça ve bel bölgesinde yağlanmaya neden olmaktadır ve bu bölgelerdeki yağların yakımı çok daha zordur. Bu nedenle, ömür boyu sağlıklı ve fit bir vücut için önlemler gençlik döneminden itibaren alınmalıdır. Bunu bir yaşam tarzı haline getirmek için önerebileceklerim, günde 1-1.5 litre su içilmesi, atıştırmalar ve fast-food beslenme tarzından uzak durulması ve şeker, tuz ve undan oluşan 3 beyazın en aza indirilmesidir.

30’lu yaşlarda kadının vücut ölçüleri artık tam olarak oturmuştur ve kendisinde neyi sevip neyi sevmediğinin de farkındadır. Bu nedenle daha bilinçli olan kişi, uzman desteği ile diyetine düzenli olarak devam eder, sporu ve düzenli bir yaşamı da buna ilave ederek formunu uzun süre koruyabilir. Bu yaş aralığında önerebileceklerim, düzenli bir diyet programı ve spordur. Bu yaş aralığında metabolizma hızı nispeten daha azdır ve vücut yaşın da ilerlemesiyle kendini korumak için yağ depolamaya meyillidir. O nedenle yağlardan kurtulmak için yeni lazer teknolojilerinden de yararlanılabilir.

Mesela LED Lazer Cihazı’yla bölgesel zayıflama tedavileri ile oturmuş yağlardan da kurtulmak mümkün. Bu sistem, özellikle karın ve bel bölgesinde biriken ve yakımı çok zor olan yağların giderilmesinde çok etkilidir ve hem erkeklerde hem de kadınlarda başarıyla uygulanmaktadır. Doğru bir beslenme düzeniyle birleştiğinde sonuçlar inanılmazdır. 40’lı yaşlara geldiğimizde ise beslenme daha da önem kazanmaktadır çünkü yağ yakımı artık daha zordur ve vücut, alınan enerjiyi depolamaya çok meyillidir. Bu nedenle doğru bir diyet programı ile hem düzenli beslenmeyi hem de iştahınızı kontrol etmeyi başarabilirsiniz. Doğru beslenmenin sırrının az miktar ve bol çeşitte saklı olduğunu unutmayın. Fiziksel aktivitelerin sıklık ve süresini arttırın. Bu dönem için de önerebileceğim sistem, yine LED lazerle bölgesel yağ yakımıdır.

Yazımı bitirmeden önce, ince kalmak için birkaç püf noktasını da sizlerle paylaşmak istiyorum:

1. Kalori hesabını unutun. Şeker ve şeker ürünlerinden kaçının.

2. Her gün yarım saat tempolu yürüyüş yapın.

3. Günde en az 2 litre su için.

4. Haftada 1 ila 3 kez balık yiyin.

5. Her öğün 1 dilimden fazla ekmek yemeyin.

6. Soya ürünlerini mutfağınıza sokun.

7. Yeterli ve iyi uyuyun.

8. Stresinizi kontrol altına alın.

9. Günde 500 mg. magnezyum, 1-2 gr. C vitamini alın çünkü iç huzuru sağlar ve strese karşı korur.

10. Hayvansal yağlardan kaçının.. Günde 500 gram meyva tüketin.

12. Her yemekten önce sirke eklenmiş bol salata yiyin.

13. Alkolden kaçının.

14. Tuzdan kaçının.

15. Ağır yemek yemekten kaçının.

16. İçeceklerle şeker kullanmayın.

17. Sauna yapın ve sıcak/soğuk duş alın.

18. Sigara selülit oluşumunu arttırır, öte yandan bağ dokusunun kollajen yapısına zarar verir, cildiniz erken yaşlanır.

19. Şeker ve tatlıları sıfırlayın.

20. Hamburger, çikolata, beyaz makarna, pizza, patates yemeyin.

21. Yağ gereksinimini ceviz, zeytin, fındık, badem, fıstık, keten tohumundan sağlayın.