Yeter ki plaj olsun

Cumartesi, 27 Şubat 2010 - 05:00

Havalar ısınmaya başladı. Yazın yaklaştığını hissedince, ünlü markaların yaz koleksiyonlarının reklamlarına daha da dikkatli bakmaya başladım. Bu yaz, Louis Vuitton’un ‘Cruise’ reklamlarının fotoğrafçısı Patrick Demarchelier. Gucci’nin reklamları ise ‘Mert Alaş & Marcus Piggott’ eseri. Yazlık reklamda birinci kural: Deniz! Fotoğraf ya deniz kenarında çekilmeli, ya da güzel bir teknede. Hiçbirisi yoksa durumu havuz kurtarır... Bu iki reklamın bir sürü örnekleri var. Amaç, koleksiyonu tanıtmak, yaz mevsimini özletmek, tatili hatırlatmak ve ürün sattırmak. Oysa bu reklamlar bana ne yazı, ne de tatili düşündürüyor. Kendi tatil fotoğraflarıma bakıyorum, benimkiler bunlara hiç benzemiyor.

Louis Vuitton reklamındaki güzelimiz İsabeli Fontana... O da en şık haliyle, o da havuz başında. İsabeli’nin gözü yolda kalmış. Belli ki birinin gelmesini, onu almasını bekliyor... Bekliyor... Bekliyor... Haberi yok ama gezmeye gidemeyecek. Çünkü ilk esen rüzgarda dengesini kaybedip suya düşmesi an meselesi!

Gucci reklamındaki güzelimiz Natasha Poly... Havuz kenarında kat kat giyinmiş. Güneşleniyor! Sıcaktan terlemiş tabii, yakası bağrı açık. Sevgilisi rolündeki yarıçıplak yakışıklı Ryan Kennedy... Natasha’yı serinletmeye çalışıyor. Nasıl? Akıllıca bir biçimde: Üfleyerek!!!!! Bu arada Natasha’nın, kapkaç korkusuyla çantasını sıkı sıkı kavraması da cabası.

 

Takma kirpik modası

Takma kirpik Yeşilçam filmlerindeki kadınların olmazsa olmazıydı... Bir dönem, Türkan Şoray bakışlarına sahip olmak isteyerek ‘uhu’ yardımıyla takma kirpik deneyen kadınların sayısı hiç de az değildir! Tabii o zamanlar takma kirpiğin doğal olanı makbuldü. Divan edebiyatında bile ‘ok’ benzetmesiyle anlatılan kirpiklerin protez oldukları belli olmamalıydı... Takma kirpik hala moda. Hatta önceki sene Viktor&Rolf defilesinde kullanıldıklarından beri çoook moda... Ama doğal olmak zorunda değiller!! Kozmetik dünyasında en iyi ve çeşitli kirpikler Japon markası SHU UEMURA’da. Göz makyajı ürünleriyle ünlenen Shu Uemura hem sade, hem de iddialı kirpikler üretiyor. Fiyatları da 15-25 EURO civarında.

 

Yetişkinlere lego

Lego oyuncak dünyasında efsanedir. Hem de sadece çocuklar için değil... Geçen sene, ‘Amusement’ dergisi, ‘PiXXXel’ adlı bir fotoğraf çekimi yapmıştı. Birtakım ‘haylazlar’ bu fotoğraflara ‘Lego Adult’ (Yetişkin) logosu koymuş, sonra da fotoğrafları Lego’nun yetişkinlere yönelik reklam kampanyası olarak internete yaymıştı. Lego her yaşta oynanan bir oyun olduğu için kimse yadırgamadı.

 

Gelgelelim, aynı sezon Jean Charles Castelbajac’ın koleksiyonu da Lego temalıydı. Giysilerle beraber koleksiyondaki saatler de çok sevildi. Hem eğlenceli hem de kullanışlı olan bu saatler 130 EURO’dan satılıyor. Bu eğlenceli saatler oyunun en temel 6 renginden üretilmiş: Kırmızı, mavi, yeşil, sarı, siyah ve beyaz’ı var. Ama siyahı ve beyazı düz renk olduğu için pek göz alıcı değil...