Yorgunlukla savaşan yiyecekler

Kendinizi halsiz, güçsüz ve yorgun hissediyorsunuz. İşte yorgun olmanızın 7 nedeni

Yorgunlukla savaşan yiyecekler

KANSIZLIK:

En önemli nedenlerinden biri kadının adet dönemi. Adet kanamanız uzun sürüyorsa ya da myomunuz varsa sizde kansızlık olabilir. Kanama sonucunda kanda oksijeni taşıyan alyuvarlardaki demirden zengin bir protein olan hemoglobin azalır, kendinizi kolunuzu kaldıramayacak kadar yorgun hissedersiniz. Kansızlığın diğer nedenleri iç kanama, demir, folik asit ya da B12 vitamini eksikliği olabilir.

HİPOTİROİDİ:

Enerji düzeyiniz düşükse, kendinizi depresyonda hissediyorsanız sebebi yavaş çalışan tiroid bezleriniz olabilir. Kadınlarda çok daha yaygın olan tiroid bozukluğu T3 ve T4 gibi tiroid hormonlarının düzeyinin ölçülmesiyle teşhis edililir. Bu hormonlar düşükse dışarıdan takviyesi yapıldığında yorgunluk kısa zamanda geçer.

İDRAR YOLU ENFEKSİYONU:

İdrar yolları enfeksiyonu yanma veya sık idrara gitme ihtiyacı gibi belirtilerle kendini gösterir. Ancak bazılarında hiç belirti yoktur. Kendinizi sürekli yorgun hissediyorsanız bir idrar tahlili yaptırın. Genellikle ağızdan alınan bir antibiyotikle hastalık iyileşir, yorgunluk da birkaç gün içinde kaybolur.

FAZLA KAFEİN ALIMI:

Gün boyunca kahve, kola gibi içecekleri tüketiyorsanız yorgunluğunuzun nedeni kafein olabilir. Çünkü kafein bir uyarıcıdır ve fazla miktarda alındığında yorgunluk yapar.

YEDİKLERİNİZE DİKKAT:

Yediğiniz zaman rahatsız olduğunuz bazı besinler olabilir. Ya da sizi rahatsız etmediğini düşünürsünüz ama vücudunuz sizin gibi düşünmez. Eğer belirli yiyecekleri yedikten sonra 10-30 dakika içinde uykunuz geliyor, kendinizi kötü hissediyorsanız şüphelendiğiniz besinleri hayatınızdan çıkarın.

UYKU APNESİ:

Bu hastalık, uyku sırasındaki solunum duraklamalarından kaynaklanır ve ve uyku düzeni bozar. Farkında değilseniz ve sizde uyku apnesi varsa yani gece birçok kez nefes almanız durmuşsa, gece kaç saat uyursanız uyuyun, bütün gün yorgun olursunuz. Uyku apneniz varsa hemen doktora gidin.

KALP HASTALIĞI:

Sıradan işlerinizi yaparken bile yoruluyorsanız, kalbiniz sizi uyarıyorsa belirtilere kulak verin. Eğer bu basit hareketlerle gelen yorgunluk hissi hele birdenbire ve sebepsiz ortaya çıktıysa, ciddi durumların habercisi olabilir, beklemeden doktora başvurun.

BU BESİNLERİ TÜKETMEK YORGUNLUĞA BİREBİR

* Siyah çikolata

* Yer fıstığı

* Badem

* Ispanak

* Roka

* Tere

* Nane

* Maydanoz

* Yumurta

* Kurubaklagiller (Kuru fasulye, mercimek, nohut haftada 2 kez yenebilir).

 * Kepekli ürünler

* Süt ve süt ürünleri (Yoğurt, süt, peynir)

* Yeşil çay

* Ay çekirdeği

* Elma

* Kayısı

* Kivi

* Enginar

* Sarımsak

3