Yüksek prestijin ekonomik yorumu: LANCIA

Çarşamba, 02 Eylül 2009 - 17:58

Yüksek prestijin ekonomik yorumu: LANCIA

Hakan Çelik / POSTA

Lancia, İtalyan Fiat Grubu’nun prestijli markalarının başında geliyor. Tıpkı Ferrari ve Maserati gibi Lancia’nın da fanatik bir kitlesi var. Bununla beraber, Lancia’nın diğer markalara oranla daha erişilebilir fiyatlarla satılıyor oluşu, onu kitle markası olarak farklılaştırıyor. Lancia’nın Türkiye’ye ithal ettiği en şık otomobillerden biri olan Delta ile geçtiğimiz günlerde bir test sürüşü gerçekleştirdim. Şıklık ve sportifliği başarıyla buluşturan Delta’nın, İtalya’da bugüne kadar üretilmiş en heyecan verici araçlardan biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Lancia Delta, geçtiğimiz aylarda Türkiye’de de gösterime giren ‘Melekler ve Şeytanlar’ filmiyle daha da ünlendi. Dan Brown’ın aynı adlı romanında sinemaya aktarılan filmde Lancia Delta da başrolü paylaşıyordu. Filmin her karesi, kullanan kişiyle adeta bütünleşiyor ve geçtiği her yerde insanların ilgisini çekiyor. Lancia Delta’yı İstanbul sokaklarında kullanırken ben de aynı bakışları üzerimde hissettim. Delta’nın özellikle sıra dışı burun yapısı, keskin yüz ifadesi ve akıcı çizgileri otomobilseverlerin ilgisini çekiyor.

Yüksek kalite hissi

Benim test ettiğim araç 1.4 litre hacminde, 150 beygir gücünde T-jet adı verilen bir motora sahipti ve manuel şanzımanlıydı. Düz vitesli araçları kullanmayı artık eskisi kadar sevmiyorum ancak Lancia Delta’nın direksiyonuna geçince “İyi ki otomobil düz vitesli gelmiş” dedim. Zira vites değiştirmek çok keyifli. Hatta motorun keyifli karakteri en gerekmedik anlarda bile vites arzusu uyandırıyor. Lancia’nın Türkiye’ye ithal edilen modellerinde, 120 beygirden 190 beygire kadar uzanan seçenekler var. Bu araçları düz ya da otomatik vitesle almak mümkün. Türkiye’ye diğer Fiat Group araçları gibi Tofaş Koç güvencesiyle ithal edilen Lancia Delta’nın en dikkat çekici yönlerinden biri de iç mekanın kalitesi ve genişliği. İlginç koltuk tasarımı özellikle şehir içi kullanımda konforu artırıyor. Arkadaki diz mesafesi de şaşırtıcı derecede başarılı. Benim kullandığım aracın başlangıç fiyatı 24 bin euro. 5 bin 600 euro’luk ekstra ödeme yapmayı kabul ederseniz, uzun bir donanım listesine sahip oluyorsunuz.