Yüz güldüren gelişmeler

Salı, 03 Ağustos 2010 - 05:00

Şu sıcak yaz günlerinde ülke gündemi siyasete odaklanmışken eğitimde göz ardı edilen güzel gelişmeler var. Artık Milli Eğitim Bakanlığı, fiziki kapasite sorununu çözmüş olarak eğitimde kaliteyi artırmanın gayreti içine girmiş bulunuyor. Son 7 yılda 26 bin 52’si hayırseverler tarafından olmak üzere toplam 149 bin 824 dersliğin yapımı tamamlanarak eğitim öğretimin hizmetine sunuldu.

Okul öncesinde yüzde 39 olan okullaşma oranının 2014 yılına kadar yüzde 70’in üzerine çıkarılması, 5 yaş grubunda ise iki yıl içinde yüzde 100 okullaşma hedefleniyor. Biliyorsunuz, okul öncesi eğitim geçen yıl 32 ilde zorunlu olarak uygulanıyordu. Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu okul öncesi eğitimin önümüzdeki dönemde 25 ilde daha uygulanacağı müjdesini verdi.

Buradan şunu anlıyoruz; 32 ilde başlatılan zorunlu okul öncesi eğitimle ilgili yapılan pilot uygulamada büyük başarı elde edildi. Okul öncesi eğitim, 5 yaş (60-72 ay) grubuna toplamda 57 ilde zorunlu olacak. Okul öncesi eğitim çocuğun bilişsel ve fiziksel gelişimine olumlu etkileri olduğu kamuoyuna iyi anlatıldı ama yine de çocuğunu zorunlu eğitime göndermek istemeyen veliler var. Bu kez velilere ceza uygulanmayacak. Bunun yerine okul yönetimleri velileri ikna etmeye çalışacak. Ayrıca okul öncesi eğitim alanında öğretmen istihdamında önemli ölçüde kadro açıldı. 16 bin okul öncesi öğretmenin ataması tek seferde yapıldı.

Eylül ayından itibaren Yozgat, Denizli, Ayfonkarahisar, Şanlıurfa, Sakarya, Kocaeli, Hatay, Elazığ, Sivas, Erzincan, Mersin, Niğde, Balıkesir, Tokat, Antalya, Bitlis, Aydın, Muş, Malatya, Aksaray, Osmaniye, Manisa, Siirt, Bingöl ve Çorum’da zorunlu eğitime geçilecek.

Pilot uygulamaya katılacak illerin yöneticileri, alan taraması yaparak belirlenen öğrencilerin anaokulu-anasınıflarına kayıtlarının yapılmasını sağlayacak. Kullanılmayan veya atıl durumda kamu binaları belirlenecek. Okul öncesi eğitimde derslik ihtiyacının giderilebilmesi için derslik olabilecek idare odaları ve atıl durumdaki derslikler tespit edilip ana sınıflarına dönüştürülecek.

Bütün yapılanlara rağmen eğitimin kalitesinin iyileştirilmesi için devlet tek başına yeterli olmayabilir. Özel sektörün de işin içine girmesi lazım. Devlet özel sektörden hizmet satın almalı. Bunu okul öncesi eğitimden başlatabilir.